Mercedes i nadále může používat své zadní přítlačné křídlo s F-kanálem. Tak reagovali komisaři v Šanghaji na protest týmu Lotus proti aerodynamickému prvku svého rivala.
Technický delegát přitom tento inovativní systém již dvakrát označil jako legální, až do dnešního dne však žádný z týmu proti němu nepodal oficiální protest, který byl dnes projednán se zástupci Lotusu, Mercedesu a FIA.
Lotus položil těchto pět otázek:1. Týká se článek 3.15 systému Mercedesu?2. Obsahuje některé části, které “nejsou potřebné pro nastavení popisované v článku 3.18?3. Může to, co provozuje Mercedes, být přesně popsáno jako “systém vozu,“ “zařízení“ či “procedura?“4. Je zařízení Mercedesu závislé na “pohybu pilota?“5. Mění zařízení Mercedesu “aerodynamické vlastnosti vozu?“
Konkrétní argumetny komisařů byly mimo jiné následující:1. Zařízení či design neobsahuje žádnou pohyblivou část.2. V pravidlech se neobjevila žádná omezení, která by říkala, že není možné zefektivnit systém DRS.3. Double DRS Mercedes představil až po samotném uvedení DRS systému.4. Žádné nařízení nezakazuje díru ve vnitřní části zadního křídla a tím i vylepšení systému DRS.
Kolem Mercedesu F1 W03 a jeho zadního křídla je po zamítnutém protestu Lotusu jasno(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Podle FIA je tedy návrh Mercedesu plně v souladu s pravidly týkající se pevnosti a geometrie karosérie, navíc je zcela pasivní a neobsahuje žádné pohyblivé části. Jediným účelem DRS je dle článku 3.18.3 zlepšit předjíždění, s čímž je návrh Mercedesu plně v souladu.
Článek 3.15 se na tuto záležitost nevztahuje, protože nedochází k přímému využití pohybu pilota ke změně aerodynamický vlastností vozu. K oné změně dochází nepřímo jako následek pohybu DRS. Návrh Mercedesu FIA nepovažuje za “systém“ či “zařízení“ svého druhu – je součástí návrhu pro využití změny proudění vzduchu způsobené aktivací DRS.
Návrh Mercedesu není aktivován pohybem pilota, jedná se o následek změny polohy nastavitelné části zadního křídla, která je pravidly povolena. Zdá se, že mění aerodynamické vlastnosti vozu snížením odporu, což je však v souladu se záměrem pravidel.
Výsledek jednání v Číně dává za pravdu Mercedesu: jeho zadní křídlo vyhovuje technickým pravidlům a tým s ním může nadále závodit. Lotus se proti rozhodnutí nebude odvolávat, čímž činí tečku za veškerými spory a startuje proces vývoje podobného systému u soupeřů.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.