Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone uvádí, že kvůli nepokojům nemůže nutit týmy k účasti ve Velké ceně Bahrajnu, pokud si to nepřejí.
Mezi týmy, které chtěly nechat rozhodnutí ohledně uskutečnění závodu v Bahrajnu na Mezinárodní automobilové federaci (FIA), stoupají obavy o bezpečnost (více zde).
Ecclestone, jenž se údajně sešel s vůdci protestů a nabídl jim uskutečnění tiskové konference během závodního víkendu, pro The Times v pondělí uvedl, že s týmy sympatizuje: "Pokud nechtějí jet, pak je nemůžeme nutit."
Ovšem rozhodnutí o zrušení či odložení závodu musí přijít od FIA, organizátorů či korunního prince bahrajnského království. Vývoj situace na Středním východě žel zřejmě zastíní víkendovou Velkou cenu Číny. FIA prohlašuje, že dění v Bahrajnu pečlivě monitoruje.
Obavy však po včerejšku, kdy byla v Manile odpálena po domácku vyrobená nálož, dále stoupají. Napětí vrůstá kvůli osudu uvězněného aktivisty Abdulhádího Alkhawaje, jenž dva měsíce drží protestní hladovku. Navíc se objevují správy, že demonstranti se chystají narušit průběh závodního víkendu, což je tamější vláda připravena krutě potlačit.
Napětí stoupá, závod v Bahrajnu je opět ohrožen (foto: Red Bull Racing)
Velká cena Bahrajnu by se mohla uskutečnit pouze za přísných bezpečnostních opatření a uzavření areálu armádou. Je ale taková situace pro Formuli 1 a pro Bahrajn přijatelnou?
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.