Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone uvádí, že kvůli nepokojům nemůže nutit týmy k účasti ve Velké ceně Bahrajnu, pokud si to nepřejí.
Mezi týmy, které chtěly nechat rozhodnutí ohledně uskutečnění závodu v Bahrajnu na Mezinárodní automobilové federaci (FIA), stoupají obavy o bezpečnost (více zde).
Ecclestone, jenž se údajně sešel s vůdci protestů a nabídl jim uskutečnění tiskové konference během závodního víkendu, pro The Times v pondělí uvedl, že s týmy sympatizuje: "Pokud nechtějí jet, pak je nemůžeme nutit."
Ovšem rozhodnutí o zrušení či odložení závodu musí přijít od FIA, organizátorů či korunního prince bahrajnského království. Vývoj situace na Středním východě žel zřejmě zastíní víkendovou Velkou cenu Číny. FIA prohlašuje, že dění v Bahrajnu pečlivě monitoruje.
Obavy však po včerejšku, kdy byla v Manile odpálena po domácku vyrobená nálož, dále stoupají. Napětí vrůstá kvůli osudu uvězněného aktivisty Abdulhádího Alkhawaje, jenž dva měsíce drží protestní hladovku. Navíc se objevují správy, že demonstranti se chystají narušit průběh závodního víkendu, což je tamější vláda připravena krutě potlačit.
Napětí stoupá, závod v Bahrajnu je opět ohrožen (foto: Red Bull Racing)
Velká cena Bahrajnu by se mohla uskutečnit pouze za přísných bezpečnostních opatření a uzavření areálu armádou. Je ale taková situace pro Formuli 1 a pro Bahrajn přijatelnou?
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.