Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone uvádí, že kvůli nepokojům nemůže nutit týmy k účasti ve Velké ceně Bahrajnu, pokud si to nepřejí.
Mezi týmy, které chtěly nechat rozhodnutí ohledně uskutečnění závodu v Bahrajnu na Mezinárodní automobilové federaci (FIA), stoupají obavy o bezpečnost (více zde).
Ecclestone, jenž se údajně sešel s vůdci protestů a nabídl jim uskutečnění tiskové konference během závodního víkendu, pro The Times v pondělí uvedl, že s týmy sympatizuje: "Pokud nechtějí jet, pak je nemůžeme nutit."
Ovšem rozhodnutí o zrušení či odložení závodu musí přijít od FIA, organizátorů či korunního prince bahrajnského království. Vývoj situace na Středním východě žel zřejmě zastíní víkendovou Velkou cenu Číny. FIA prohlašuje, že dění v Bahrajnu pečlivě monitoruje.
Obavy však po včerejšku, kdy byla v Manile odpálena po domácku vyrobená nálož, dále stoupají. Napětí vrůstá kvůli osudu uvězněného aktivisty Abdulhádího Alkhawaje, jenž dva měsíce drží protestní hladovku. Navíc se objevují správy, že demonstranti se chystají narušit průběh závodního víkendu, což je tamější vláda připravena krutě potlačit.
Napětí stoupá, závod v Bahrajnu je opět ohrožen (foto: Red Bull Racing)
Velká cena Bahrajnu by se mohla uskutečnit pouze za přísných bezpečnostních opatření a uzavření areálu armádou. Je ale taková situace pro Formuli 1 a pro Bahrajn přijatelnou?
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.