Promotér Formule 1 Bernie Ecclestone uvádí, že kvůli nepokojům nemůže nutit týmy k účasti ve Velké ceně Bahrajnu, pokud si to nepřejí.
Mezi týmy, které chtěly nechat rozhodnutí ohledně uskutečnění závodu v Bahrajnu na Mezinárodní automobilové federaci (FIA), stoupají obavy o bezpečnost (více zde).
Ecclestone, jenž se údajně sešel s vůdci protestů a nabídl jim uskutečnění tiskové konference během závodního víkendu, pro The Times v pondělí uvedl, že s týmy sympatizuje: "Pokud nechtějí jet, pak je nemůžeme nutit."
Ovšem rozhodnutí o zrušení či odložení závodu musí přijít od FIA, organizátorů či korunního prince bahrajnského království. Vývoj situace na Středním východě žel zřejmě zastíní víkendovou Velkou cenu Číny. FIA prohlašuje, že dění v Bahrajnu pečlivě monitoruje.
Obavy však po včerejšku, kdy byla v Manile odpálena po domácku vyrobená nálož, dále stoupají. Napětí vrůstá kvůli osudu uvězněného aktivisty Abdulhádího Alkhawaje, jenž dva měsíce drží protestní hladovku. Navíc se objevují správy, že demonstranti se chystají narušit průběh závodního víkendu, což je tamější vláda připravena krutě potlačit.
Napětí stoupá, závod v Bahrajnu je opět ohrožen (foto: Red Bull Racing)
Velká cena Bahrajnu by se mohla uskutečnit pouze za přísných bezpečnostních opatření a uzavření areálu armádou. Je ale taková situace pro Formuli 1 a pro Bahrajn přijatelnou?
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.