Dva týdny před GP Bahrajnu se stupňují hlasy volající po zrušení tohoto závodu. V zemi stále pokračují demonstrace a šéf jednoho z týmů pro britské Guardian řekl, že si týmy přejí, aby se tato Grand Prix zrušila.
Za dva týdny je v kalendáři F1 GP na okruhu v Sakiru. Zda se ale pojede, není dnes vůbec jisté. Situace v zemi je velmi nestabilní a i přes ujišťování představitelů FIA, že vše pečlivě monitoruje se objevily i výhružné zprávy, které jasně říkají, že zde formuli 1 nechtějí.
A neochotu odjet do této arabské země ukázaly také týmy. V britských novinách Guardian anonymně vystoupil šéf jednoho z týmů a prohlásil, že vedení týmů F1 doufá, že FIA závod zruší. "Jet do Bahrajnu by mi bylo velmi nepříjemné. Pokud bych měl být upřímný, existuje podle mě jen jediný způsob, jak by se závod mohl odehrát bez incidentů. A to tak, že vše obsadí a uzavře armáda. A to je nepředstavitelné!" řekl šéf nejmenovaného týmu.
Z čistě z právních hledisek prý dostali zelenou, avšak neustávající boje dělají všem starosti. "Strávil jsem poslední dny zařizováním pojištění a komunikací s vládou abych se ujistil, že vše bude v pořádku. Bezpečí našich pracovníků je pro nás na prvním místě. Udělali velký politický pokrok, ale nemyslím si, že jsou na F1 připraveni. Doufáme, že závod nakonec bude odvolán," uvedl a dodal, že vše ale záleží na FIA a FOM (Formula One Management). Sám prý nikdy nečekal, že by definitivní rozhodnutí padlo ještě před Velkou cenou Číny.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.