Dva týdny před GP Bahrajnu se stupňují hlasy volající po zrušení tohoto závodu. V zemi stále pokračují demonstrace a šéf jednoho z týmů pro britské Guardian řekl, že si týmy přejí, aby se tato Grand Prix zrušila.
Za dva týdny je v kalendáři F1 GP na okruhu v Sakiru. Zda se ale pojede, není dnes vůbec jisté. Situace v zemi je velmi nestabilní a i přes ujišťování představitelů FIA, že vše pečlivě monitoruje se objevily i výhružné zprávy, které jasně říkají, že zde formuli 1 nechtějí.
A neochotu odjet do této arabské země ukázaly také týmy. V britských novinách Guardian anonymně vystoupil šéf jednoho z týmů a prohlásil, že vedení týmů F1 doufá, že FIA závod zruší. "Jet do Bahrajnu by mi bylo velmi nepříjemné. Pokud bych měl být upřímný, existuje podle mě jen jediný způsob, jak by se závod mohl odehrát bez incidentů. A to tak, že vše obsadí a uzavře armáda. A to je nepředstavitelné!" řekl šéf nejmenovaného týmu.
Z čistě z právních hledisek prý dostali zelenou, avšak neustávající boje dělají všem starosti. "Strávil jsem poslední dny zařizováním pojištění a komunikací s vládou abych se ujistil, že vše bude v pořádku. Bezpečí našich pracovníků je pro nás na prvním místě. Udělali velký politický pokrok, ale nemyslím si, že jsou na F1 připraveni. Doufáme, že závod nakonec bude odvolán," uvedl a dodal, že vše ale záleží na FIA a FOM (Formula One Management). Sám prý nikdy nečekal, že by definitivní rozhodnutí padlo ještě před Velkou cenou Číny.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.