Sebastian Vettel v přestávce mezi závodem v Malajsii a v Číně navštívil technologické centrum Renaultu nedaleko Paříže. Na svém blogu se ohlíží za nepříznivým úvodem sezóny a uvádí, že letos získá třetí titul mistra světa Formule 1.
Tento týden nás pozval náš dodavatel motoru do Renault Technocentra, abychom se pobavili s jeho "hračkami" - od těch nenovějších po ty opravdu staré (viz článek s videem zde). Opravdu jsem si užil opětovné řízení normálních aut, jsou mnohem pohodlnější, byť mi schází jedinečný zvuk vozu F1.
Při prohlížení některých opravdu starých aut jsem se pobavil, dokonce i při jízdě s nimi. Velmi zvláštní byl Renault Type K, s nímž Marcel Renault vyhrál závod Paříž - Vídeň v roce 1902. Závod začínal ve 3:30 hod v noci. Myslím, že my piloti bychom měli být rádi, že z té tradice sešlo!
Veterány jsou fascinující, obzvlášť když se dostanete pod kapotu. Když se něco pokazí u moderních aut, jen je napojíte na počítač a ten vám odhalí chybu. U těch starých ale musíte pracovat na tom, abyste se dozvěděli, co je špatně. Řešení problému je větší zábava.
Sebastian Vettel s veteránem (foto: Renault)
Po několika dnech volna jsem se vrátil do továrny v Milton Keynes, abych pracoval s týmem na našem voze. Připouštím, že první dva závody nebyly úplně dokonalé, nebyly však ani úplně špatné. Ukázali jsme, že si to dokážeme rozdat s těmi nejsilnějšími týmy - a to je velmi důležité.
Když zažijete takovou nešťastnou událost, která se mi přihodila v Malajsii - pak jsme i my bezmocní. Ale tak už to někdy v F1 chodí.
Před námi je dalších 18 závodů a my uděláme vše, co bude v našich silách, abychom naše tituly obhájili. Mám naprostou důvěru v tým, v auto i v sebe. Před námi je stále spousta práce, ale společně jako tým to můžeme dokázat.
Brzy se ozvu z Číny!
Seb
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.