Sebastian Vettel v přestávce mezi závodem v Malajsii a v Číně navštívil technologické centrum Renaultu nedaleko Paříže. Na svém blogu se ohlíží za nepříznivým úvodem sezóny a uvádí, že letos získá třetí titul mistra světa Formule 1.
Tento týden nás pozval náš dodavatel motoru do Renault Technocentra, abychom se pobavili s jeho "hračkami" - od těch nenovějších po ty opravdu staré (viz článek s videem zde). Opravdu jsem si užil opětovné řízení normálních aut, jsou mnohem pohodlnější, byť mi schází jedinečný zvuk vozu F1.
Při prohlížení některých opravdu starých aut jsem se pobavil, dokonce i při jízdě s nimi. Velmi zvláštní byl Renault Type K, s nímž Marcel Renault vyhrál závod Paříž - Vídeň v roce 1902. Závod začínal ve 3:30 hod v noci. Myslím, že my piloti bychom měli být rádi, že z té tradice sešlo!
Veterány jsou fascinující, obzvlášť když se dostanete pod kapotu. Když se něco pokazí u moderních aut, jen je napojíte na počítač a ten vám odhalí chybu. U těch starých ale musíte pracovat na tom, abyste se dozvěděli, co je špatně. Řešení problému je větší zábava.
Sebastian Vettel s veteránem (foto: Renault)
Po několika dnech volna jsem se vrátil do továrny v Milton Keynes, abych pracoval s týmem na našem voze. Připouštím, že první dva závody nebyly úplně dokonalé, nebyly však ani úplně špatné. Ukázali jsme, že si to dokážeme rozdat s těmi nejsilnějšími týmy - a to je velmi důležité.
Když zažijete takovou nešťastnou událost, která se mi přihodila v Malajsii - pak jsme i my bezmocní. Ale tak už to někdy v F1 chodí.
Před námi je dalších 18 závodů a my uděláme vše, co bude v našich silách, abychom naše tituly obhájili. Mám naprostou důvěru v tým, v auto i v sebe. Před námi je stále spousta práce, ale společně jako tým to můžeme dokázat.
Brzy se ozvu z Číny!
Seb
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.