Kimi Räikkönen se necítí zcela pohodlně v kokpitu Lotusu E20, proto jeho tým již začal pracovat na odstranění tohoto problému v monopostu pro příští sezónu. Pro příští závod v Číně chystá "vzrušující" vylepšení aerodynamiky.
Kimi kvůli tomu včera navštívil továrnu v Enstone. Jeho závodní inženýr Mark Slade vysvětluje proč: "Dnešní hlavní prioritou Kimiho bylo posadit se do našeho základního modelu vozu pro příští rok.
V oblasti pozice pilota pro rok 2013 musíme některé věci přehodnotit, chtěli jsme je vyzkoušet před tím, než začneme kterýkoliv návrh dále rozvíjet. Zdá se to být brzo, ale je lepší s tím začít dříve než později, jinak by to mohlo pozdržet celý proces návrhu.
V této fázi vyhodnocujeme samotné základy, chceme se ujistit, že zvažované změny budou pro něj v pořádku. Neměl s nimi žádné problémy, což je dobrou zprávou. Práce s ním je potěšením, obzvlášť v technických oblastech," pokračuje Slade.
Räikkönen se v kokpitu necítí pohodlně a často si stěžuje i na problémy s posilovačem řízením. V Sepangu uvedl: "Na řízení stále pracujeme. Zkoušeli jsme nový systém, ale oproti Melbourne v tom nebyl velký rozdíl. Není zatím přesně takový, jaký bychom chtěli, ale určitě to nebude problémem."
Slade, který s Finem pracoval také u McLarenu, k tomu dodává: "Využili jsme příležitosti a krátce si o tom před Šanghají popovídali. Hovořili jsme o posilovači řízení a o tom, co v té věci chystáme, o vylepšeních aerodynamiky pro příští závod a také o některých módech tlumičů. Ve stručnosti jsme ho seznámili s tím, co se dá od Číny očekávat a v co doufáme."
Kimi Räikkönen v továrně Lotusu v Enstone (ilustrační foto: Lotus F1 Team)
"Kimimu to v Šanghaji vždy šlo. Když jsem tam s ním v roce 2006 naposledy pracoval, jezdil v závodě v proměnlivých podmínkách na slibném druhém místě, než ho donutil technický problém k odstoupení. To byla opravdu škoda, vždy tam ale v předchozích letech podával velmi dobré výkony: byl třetí v roce 2004 a druhý v roce 2005. A pak samozřejmě jeho oslnivé vítězství v roce 2007," vzpomíná Slade.
Pro příští závod chystá Lotus zajímavá vylepšení svého vozu: "Nový aerodynamický balík je docela vzrušující. Už se nemůžu dočkat, až uvidím, jak to vypadá na dráze, a až zažiju, jak se to chová," uvedl Grosjean.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.