Kimi Räikkönen se necítí zcela pohodlně v kokpitu Lotusu E20, proto jeho tým již začal pracovat na odstranění tohoto problému v monopostu pro příští sezónu. Pro příští závod v Číně chystá "vzrušující" vylepšení aerodynamiky.
Kimi kvůli tomu včera navštívil továrnu v Enstone. Jeho závodní inženýr Mark Slade vysvětluje proč: "Dnešní hlavní prioritou Kimiho bylo posadit se do našeho základního modelu vozu pro příští rok.
V oblasti pozice pilota pro rok 2013 musíme některé věci přehodnotit, chtěli jsme je vyzkoušet před tím, než začneme kterýkoliv návrh dále rozvíjet. Zdá se to být brzo, ale je lepší s tím začít dříve než později, jinak by to mohlo pozdržet celý proces návrhu.
V této fázi vyhodnocujeme samotné základy, chceme se ujistit, že zvažované změny budou pro něj v pořádku. Neměl s nimi žádné problémy, což je dobrou zprávou. Práce s ním je potěšením, obzvlášť v technických oblastech," pokračuje Slade.
Räikkönen se v kokpitu necítí pohodlně a často si stěžuje i na problémy s posilovačem řízením. V Sepangu uvedl: "Na řízení stále pracujeme. Zkoušeli jsme nový systém, ale oproti Melbourne v tom nebyl velký rozdíl. Není zatím přesně takový, jaký bychom chtěli, ale určitě to nebude problémem."
Slade, který s Finem pracoval také u McLarenu, k tomu dodává: "Využili jsme příležitosti a krátce si o tom před Šanghají popovídali. Hovořili jsme o posilovači řízení a o tom, co v té věci chystáme, o vylepšeních aerodynamiky pro příští závod a také o některých módech tlumičů. Ve stručnosti jsme ho seznámili s tím, co se dá od Číny očekávat a v co doufáme."
Kimi Räikkönen v továrně Lotusu v Enstone (ilustrační foto: Lotus F1 Team)
"Kimimu to v Šanghaji vždy šlo. Když jsem tam s ním v roce 2006 naposledy pracoval, jezdil v závodě v proměnlivých podmínkách na slibném druhém místě, než ho donutil technický problém k odstoupení. To byla opravdu škoda, vždy tam ale v předchozích letech podával velmi dobré výkony: byl třetí v roce 2004 a druhý v roce 2005. A pak samozřejmě jeho oslnivé vítězství v roce 2007," vzpomíná Slade.
Pro příští závod chystá Lotus zajímavá vylepšení svého vozu: "Nový aerodynamický balík je docela vzrušující. Už se nemůžu dočkat, až uvidím, jak to vypadá na dráze, a až zažiju, jak se to chová," uvedl Grosjean.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.