Mluvčí FIA oznámil, že Sebastiana Vettela za nadávky a vztyčování prostředníčku během poslední Velké ceny Malajsie trestat nebude. Jak situaci viděli někteří další piloti?
Úřadující mistr světa měl v Sepangu kolizi s Narainem Karthikeyanem, po níž utrpěl defekt pneumatiky a přišel o šanci na body. Během závodu ukázal Indovi nejméně dvakrát vztyčený prostředníček a po dojezdu do cíle jej označil za idiota (psali jsme zde).
Takovým jednání sice porušuje přísnější pravidla chování, která nastolil nový prezident FIA Jean Todt, ta se tím ale zabývat nebude. Podle německého tisku hrozilo Vettelovi cokoliv od napomenutí až po nejzazší možnost odebrání superlicence.
"Pokud je mi známo, těmito záležitostmi se zabývají komisaři každého závodu. Nevím o tom, že by se uvažovalo o nějakém kroku," uvedl mluvčí FIA.
Komisaři po závodě potrestali pouze Karthikeyana přičtením dvaceti vteřin. V klasifikaci se kvůli tomu posunul za svého kolegu Pedra de la Rosu, s trestem však Ind nesouhlasil: "Komisařům bylo jedno, co jsem říkal, protože jim pan Vettel během rozhovoru přede mnou kdo ví co namluvil."
Šéf Red Bull Christian Horner svého svěřence brání: "Je Karthikeynovou odpovědností uhnout vedoucím jezdcům," cituje jeho slova Mirror.
S tím ovšem nesouhlasí řada jezdců. Nico Hülkenberg například po závodě v Sepangu komentoval: "Z toho, co jsem viděl, to nebyla Narainova chyba. Takže opravdu nechápu, proč to [Vettel] řekl."
Vettel vztyčuje prostředníček a nazývá Karthikeyana idiotem
Vitalij Petrov rovněž viní pilota Red Bullu: "Vettel by neměl nic takového říkat ani ukazovat prostředníček. Chápu, že se během závodu projevují emoce. Tyto situace dokážete pochopit, musíte se však ovládat. Karthikeyan neudělal nic zbytečného: nevrazil do něj, neměnil ostře směr. Sebastian jej předjel a hned zatáčel, ale Narain jel rovně."
Opačný názor má bývalý pilot Force India a Vettelův krajan Adrian Sutil: "Já [Sebastiana] chápu. Často jsem byl naštvaný, když jsem o kolo předjížděl lidi, kteří vám neuvolnili místo, když spolu bojovali o pozice, které neměly téměř žádný význam. Karthikeyan ovlivnil nejen Vettelův, ale také Buttonův závod. Jezdci z konce startovního roštu to musí pochopit."
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.