Přečtěte si zajímavé postřehy Kimiho Räikkönena z Velké ceny Malajsie.
Příjemné chvění! Dobře, druhý závod je za námi, osmnáct před námi. Více či méně to pro mě neproběhlo špatně. Byl to dobrý čas, to je jasné. U závodů nikdy nevíte, co všechno se může stát, což nám ostatně GP Malajsie ukázala.
Když v závodu prší, jako pršelo v tomto, a je na nějakou dobu zastaven, tak to otevírá šance pro za normálních okolností handicapované vozy. Pokud máte dobrý timing, máte volnou cestu, dobře vidíte, tak můžete bojovat o top místa. Přál bych si, aby se to stalo nám...
Je však zbytečné se poté nějak stresovat, protože to samozřejmě výsledky nezmění. Tým hodně tvrdě pracoval na tom, aby nás nasměroval správným směrem. Jasně, máme dobré auto, se kterým se dá pracovat. Bylo všude rychlé.
Počasí a nějaké další věci, které se staly během víkendu, nehrály v náš prospěch, ale to jsou automobilové závody. Musíte se prostě vypořádat s tím, co přijde a snažit se z toho dostat nejvíc. Po pátku jsme měli nějaké věci k vyřešení, auto totiž nefungovalo úplně na 100%.
Chyběl nám přítlak, bylo tam něco špatně s podlahou a odpoledne jsme na dlouhých výjezdech neměli k dispozici KERS. Kluci to však zvládli dobře, dali novou podlahu, změnili nastavení a pak už se auto ovládalo mnohem lépe.
Je škoda, že se nám v Melbourne přehřívala převodovka. Tým se rozhodl vyvarovat rizik, že bych v Malajsii nedojel, a tak převodovku před třetím tréninkem vyměnil. To bohužel znamenalo propad na roštu o 5 míst.
V kvalifikaci bylo auto hodně dobré. Na výjezdu z jedné zatáčky jsem v poslední jízdě v Q3 udělal chybu. Ztratili jsme tam nějaký čas, takže to mohlo být lepší než páté místo - čtvrté nebo dokonce třetí místo.
Cítil jsem, že auto na to mělo rychlost, vlastně to bylo dobré auto na kvalifikaci. Závodit v takovém tropickém počasí je vždy riskantní co se deště týče. Pro mě to byl debut na mokrých gumách.
Kimi si v Maljsii odbyl premiéru na mokrých gumách, tedy na těch od Pirelli(foto: Lotus F1 Team)
Když zhasla světla, tak jsem to bral v klidu, protože jsem prostě nevěděl, jak se na těch gumách pojede. Předtím jsem zajel jen jedno instalační kolo na mokrých gumách, takže jsme ani nevěděli, jak přizpůsobit přední křídlo pro mokrý závod. Ale start byl v pohodě, vlastně se nám podařilo získat několik pozic, pak tam byl ale incident několika aut přede mnou.
Musel jsem znova, jako v Austrálii, vyjet do trávy, abych se jim vyhnul. Ztratil jsem několik pozic, ty jsem však během prvního kola vybojoval. Auto bylo dobré. Po safety-caru jsem byl za Vettelem. Mohl jsem ho v pohodě následovat a v některých místech jsem byl i rychlejší, on byl zase rychlejší jinde.
Bylo by však hodně riskantní zkoušet ho předjet. Takže jsme jen vyčkávali až oschne trať. Zbytek závodu na slickách byl více méně o udržování páté pozice. Mohli jsme jet rychleji, ale zešeřilo se tak, že jsem neviděl, kde jsou mokrá místa na trati. Bylo tak lepší držet pozici a moc neriskovat.
Teď máme 16 bodů, to je lepší než nic, ale mohlo to být lepší. Nejlepší pocit mám z auta. Na další závod do Číny dovezeme nějaké nové díly, což by nás mělo udržet konkurenceschopné i v Šanghaii.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.