Přečtěte si zajímavé postřehy Kimiho Räikkönena z Velké ceny Malajsie.
Příjemné chvění! Dobře, druhý závod je za námi, osmnáct před námi. Více či méně to pro mě neproběhlo špatně. Byl to dobrý čas, to je jasné. U závodů nikdy nevíte, co všechno se může stát, což nám ostatně GP Malajsie ukázala.
Když v závodu prší, jako pršelo v tomto, a je na nějakou dobu zastaven, tak to otevírá šance pro za normálních okolností handicapované vozy. Pokud máte dobrý timing, máte volnou cestu, dobře vidíte, tak můžete bojovat o top místa. Přál bych si, aby se to stalo nám...
Je však zbytečné se poté nějak stresovat, protože to samozřejmě výsledky nezmění. Tým hodně tvrdě pracoval na tom, aby nás nasměroval správným směrem. Jasně, máme dobré auto, se kterým se dá pracovat. Bylo všude rychlé.
Počasí a nějaké další věci, které se staly během víkendu, nehrály v náš prospěch, ale to jsou automobilové závody. Musíte se prostě vypořádat s tím, co přijde a snažit se z toho dostat nejvíc. Po pátku jsme měli nějaké věci k vyřešení, auto totiž nefungovalo úplně na 100%.
Chyběl nám přítlak, bylo tam něco špatně s podlahou a odpoledne jsme na dlouhých výjezdech neměli k dispozici KERS. Kluci to však zvládli dobře, dali novou podlahu, změnili nastavení a pak už se auto ovládalo mnohem lépe.
Je škoda, že se nám v Melbourne přehřívala převodovka. Tým se rozhodl vyvarovat rizik, že bych v Malajsii nedojel, a tak převodovku před třetím tréninkem vyměnil. To bohužel znamenalo propad na roštu o 5 míst.
V kvalifikaci bylo auto hodně dobré. Na výjezdu z jedné zatáčky jsem v poslední jízdě v Q3 udělal chybu. Ztratili jsme tam nějaký čas, takže to mohlo být lepší než páté místo - čtvrté nebo dokonce třetí místo.
Cítil jsem, že auto na to mělo rychlost, vlastně to bylo dobré auto na kvalifikaci. Závodit v takovém tropickém počasí je vždy riskantní co se deště týče. Pro mě to byl debut na mokrých gumách.
Kimi si v Maljsii odbyl premiéru na mokrých gumách, tedy na těch od Pirelli(foto: Lotus F1 Team)
Když zhasla světla, tak jsem to bral v klidu, protože jsem prostě nevěděl, jak se na těch gumách pojede. Předtím jsem zajel jen jedno instalační kolo na mokrých gumách, takže jsme ani nevěděli, jak přizpůsobit přední křídlo pro mokrý závod. Ale start byl v pohodě, vlastně se nám podařilo získat několik pozic, pak tam byl ale incident několika aut přede mnou.
Musel jsem znova, jako v Austrálii, vyjet do trávy, abych se jim vyhnul. Ztratil jsem několik pozic, ty jsem však během prvního kola vybojoval. Auto bylo dobré. Po safety-caru jsem byl za Vettelem. Mohl jsem ho v pohodě následovat a v některých místech jsem byl i rychlejší, on byl zase rychlejší jinde.
Bylo by však hodně riskantní zkoušet ho předjet. Takže jsme jen vyčkávali až oschne trať. Zbytek závodu na slickách byl více méně o udržování páté pozice. Mohli jsme jet rychleji, ale zešeřilo se tak, že jsem neviděl, kde jsou mokrá místa na trati. Bylo tak lepší držet pozici a moc neriskovat.
Teď máme 16 bodů, to je lepší než nic, ale mohlo to být lepší. Nejlepší pocit mám z auta. Na další závod do Číny dovezeme nějaké nové díly, což by nás mělo udržet konkurenceschopné i v Šanghaii.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.