Velká cena Malajsie 2012 byla podle Jensona Buttona tím nejpodivnějším závodem, jaký zažil. Po chybě soupeře příliš nestahoval, zdálo se mu, že všichni bez ohledu na auto jezdí téměř stejné časy.
Vítězovi úvodní Velké ceny Austrálie se v Sepangu vůbec nedařilo, v cíli byl klasifikován až jako čtrnáctý. Ale bral to sportovně: "Můžu se jen smát. Byl to hrozný den. Vypadalo to při tom tak dobře: do boxů jsem zajel pro přechodné pneumatiky ve správnou dobu a byl jsem před Lewisem Hamiltonem a Ferrari."
Jeho závod ovlivnila kolize s Karthikeyanovým HRT. "Trápil jsem se s teplotou pneumatik, byla to totálně moje chyba. Dotkl jsem se brzd, ujela mi záď. Nemohl jsem vůz zpomalit. Snažil jsem se zatáčku objet, ale nemohl jsem udělat už nic jiného než do něj narazit."
V závodě poté Button žádnou oslnivou stíhací jízdu nepředvedl: "Když jsem se dostal zpět, nemohl jsem v závodě už nic udělat. Zdálo se, jako by všichni zajížděli velmi podobné časy bez ohledu na vůz, v němž seděli."
Jensonovi Buttonovi Velká cena Malajsie letos vůbec nevyšla(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Byl to ten nejdivnější závod. Ale příčinou toho, že jsem skončil tak nízko, byla má chyba, když jsem narazil do Karthikeyana a zahodil jsem tak možnou solidní porci bodů. Hodím to za hlavu. Jsem ohromený tím, že jsem stále třetí v šampionátu," dodává pilot McLarenu pro britský Telegraph.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.