Velká cena Malajsie 2012 byla podle Jensona Buttona tím nejpodivnějším závodem, jaký zažil. Po chybě soupeře příliš nestahoval, zdálo se mu, že všichni bez ohledu na auto jezdí téměř stejné časy.
Vítězovi úvodní Velké ceny Austrálie se v Sepangu vůbec nedařilo, v cíli byl klasifikován až jako čtrnáctý. Ale bral to sportovně: "Můžu se jen smát. Byl to hrozný den. Vypadalo to při tom tak dobře: do boxů jsem zajel pro přechodné pneumatiky ve správnou dobu a byl jsem před Lewisem Hamiltonem a Ferrari."
Jeho závod ovlivnila kolize s Karthikeyanovým HRT. "Trápil jsem se s teplotou pneumatik, byla to totálně moje chyba. Dotkl jsem se brzd, ujela mi záď. Nemohl jsem vůz zpomalit. Snažil jsem se zatáčku objet, ale nemohl jsem udělat už nic jiného než do něj narazit."
V závodě poté Button žádnou oslnivou stíhací jízdu nepředvedl: "Když jsem se dostal zpět, nemohl jsem v závodě už nic udělat. Zdálo se, jako by všichni zajížděli velmi podobné časy bez ohledu na vůz, v němž seděli."
Jensonovi Buttonovi Velká cena Malajsie letos vůbec nevyšla(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Byl to ten nejdivnější závod. Ale příčinou toho, že jsem skončil tak nízko, byla má chyba, když jsem narazil do Karthikeyana a zahodil jsem tak možnou solidní porci bodů. Hodím to za hlavu. Jsem ohromený tím, že jsem stále třetí v šampionátu," dodává pilot McLarenu pro britský Telegraph.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.