Velká cena Malajsie 2012 byla podle Jensona Buttona tím nejpodivnějším závodem, jaký zažil. Po chybě soupeře příliš nestahoval, zdálo se mu, že všichni bez ohledu na auto jezdí téměř stejné časy.
Vítězovi úvodní Velké ceny Austrálie se v Sepangu vůbec nedařilo, v cíli byl klasifikován až jako čtrnáctý. Ale bral to sportovně: "Můžu se jen smát. Byl to hrozný den. Vypadalo to při tom tak dobře: do boxů jsem zajel pro přechodné pneumatiky ve správnou dobu a byl jsem před Lewisem Hamiltonem a Ferrari."
Jeho závod ovlivnila kolize s Karthikeyanovým HRT. "Trápil jsem se s teplotou pneumatik, byla to totálně moje chyba. Dotkl jsem se brzd, ujela mi záď. Nemohl jsem vůz zpomalit. Snažil jsem se zatáčku objet, ale nemohl jsem udělat už nic jiného než do něj narazit."
V závodě poté Button žádnou oslnivou stíhací jízdu nepředvedl: "Když jsem se dostal zpět, nemohl jsem v závodě už nic udělat. Zdálo se, jako by všichni zajížděli velmi podobné časy bez ohledu na vůz, v němž seděli."
Jensonovi Buttonovi Velká cena Malajsie letos vůbec nevyšla(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Byl to ten nejdivnější závod. Ale příčinou toho, že jsem skončil tak nízko, byla má chyba, když jsem narazil do Karthikeyana a zahodil jsem tak možnou solidní porci bodů. Hodím to za hlavu. Jsem ohromený tím, že jsem stále třetí v šampionátu," dodává pilot McLarenu pro britský Telegraph.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.