Sebastian Vettel je po pátku stále nespokojen s vyvážením svého RB8. V sobotu ale čeká na trati v Sepangu výrazné zlepšení.
Pro fanouška sice pátek není ještě tak zajímavý, jako je sobota a pak neděle, ale pro týmy má s ohledem na zbytek víkendu zásadní význam. Týmy totiž pracují na nastavení auta. "Byl to pro nás důležitý den," říká Sebastian Vettel. V pátek panovalo v Malajsii velké horko, přesto byla většina původně zamýšlené práce u Red Bullu udělána.
"Teď už je jen na nás, abychom zítra auto lépe nastavili. Myslím, že je vidět, že má každý problémy s pneumatikami. Zvláště, když jste na trati déle, tak se auto začně smýkat. Ale celkově to byl docela dobrý den," pokračuje mistr světa.
Jenže co nebylo tak dobré, bylo jeho umístění. On sám by byl radši určitě více vpředu než na 10. místě: "Dnešní časy nejsou až tak vypovídající. Jak jsem řekl, jsem celkem spokojený - ne s výsledkem, ale se zkušenostmi, které jsme získali."
Problémy s vyvážením, se kterými se Red Bull Racing potýkal již v Austrálii, se tedy týmu nepodařilo odstranit. "Není to tak jednoduché. Zvláště zde, kde pneumatiky tak rychle odcházejí, není jednoduché dát vše dohromady. Kdyby to bylo jednoduché, tak bychom to již vyřešili.
Doufám ale, že se nám do zítřka podaří udělat krok vpřed," zakončil jezdec Red Bullu. Zítra nás navíc čeká velmi napínavá kvalifikace - Sepang je velmi odlišná trať od Melbourne a navíc hrozí déšť (viz zde).
Seb Vettel navíc dostal pokutu 400 eur za překročení rychlosti v boxech během tréninku (oficiální udělení pokuty zde).
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.