Existují platící jezdci a na opačné straně závodníci, kteří za svou práci dostávají zaplaceno. Ale jak je to u týmu Toro Rosso, který je farmou potencionálních šampiónů a o své svěřence se stará od útlého věku? Daniel Ricciardo přiznává, že plat dostává, ale panské sídlo by si za něj dovolit nemohl.
Daniel Ricciardo, který má za sebou 11 závodů s týmem HRT, je dlouhodobě sponzorován Red Bullem. Závodění u HRT za něj pokryl Red Bull, stálý plat však nedostával.„Cesta do Formule 1 je tak trochu podivná, protože jde o elitní záležitost a teprve až se tam dostanete, mají věci rychlý spád,“ uvedl Ricciardo pro australskou televizní stanici.„Při cestě do F1 šplháte po žebříku, ale opravdové odměny se dočkáte, až se v F1 ustálíte,“ naráží Ricciardo na fakt, že se v podstatě ještě neustálil.Na otázku, zdali bude mít od Toro Rosso nějaký příjem s úsměvem odpověděl: „Tak trochu. Řekněme, že si za něj můžu koupit pár kalhot, ale ne panství.“Daniel Ricciardo se rozhodl o přesné výši platu nemluvit, ovšem přiznal, že za rok 2012 vydělá méně než 500 000 dolarů. Proto, aby se částka rozšířila o nějakou tu nulu navíc, mu stačí jediné: být rychlý, porážet týmového kolegu Jeana-Érica Vergna a nepřijít do křížku s Helmutem Markem.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.