Podle dřívějšího šéfa Kubici, Gerarda Lopeze, je jeho pokračující absence velkou ztrátou pro F1.
Polský jezdec se neustále zotavuje ze zranění, která si způsobil vloni v únoru při rally, a do kokpitu se pravděpodobně nejdříve vrátí v pozdější fázi této sezony. Lopez, majitel týmu Lotus, pro který Kubica závodil (ještě pod jménem Renault), řekl, že lituje toho, jak se věci kolem Roberta měly, zvláště zhoršení vztahů ke konci loňské sezony.
"Je mi líto, co se stalo: Bylo to pro nás hodně těžké a ještě více pro Roberta. Udělali jsme vše a možná ještě něco více, abychom dodrželi závazky ze smlouvy, kterou jsme s ním měli," řekl Gerard Lopez pro Gazzetta dello Sport.
"Byli jsme připraveni pokračovat a snažili jsme se mu pomoci, aby se mohl posadit do auta dříve, možná později během šampionátu. Nejsem však úplně šťastný z toho, co se pak stalo. Nemohli jsme udělat více, nemyslím si, že to byl Robert..."
Podle Lopeze mohly zvěsti o tom, že Kubica podepsal smlouvu s Ferrari pomoci tomu, jak se věci ohledně Roberta měly. Gerard Lopez je také nespokojený s tím, že stále zůstává nejasné, jestli se vítěz jednoho závodu do F1 ještě vrátí. Ohledně vyjednávání mezi týmem a jezdcem a zvěstmi ohledně Ferrari Lopez řekl následující.
Robert v posledním závodu, který v F1 (zatím) odjel - Velká cena Abú Zabí 2010(foto: Lotus Renault GP)
"Ano, ale nevím, jestli to byla iluze Roberta nebo někoho jiného. My jsme věděli, že návrat Roberta v roce 2011 nebyl možný. My jsme ho neurgovali, tlak na něj vyvíjel jeho management. Nevím, jestli to mělo něco společného se zájmy, které měli k Ferrari, ale naše dveře zůstaly otevřené dlouho. Stále si myslím, že Kubica patří do té malé skupiny jezdců, kteří jsou schopni vyhrát s autem, které není nejlepší. Je to velká ztráta.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.