Podle dřívějšího šéfa Kubici, Gerarda Lopeze, je jeho pokračující absence velkou ztrátou pro F1.
Polský jezdec se neustále zotavuje ze zranění, která si způsobil vloni v únoru při rally, a do kokpitu se pravděpodobně nejdříve vrátí v pozdější fázi této sezony. Lopez, majitel týmu Lotus, pro který Kubica závodil (ještě pod jménem Renault), řekl, že lituje toho, jak se věci kolem Roberta měly, zvláště zhoršení vztahů ke konci loňské sezony.
"Je mi líto, co se stalo: Bylo to pro nás hodně těžké a ještě více pro Roberta. Udělali jsme vše a možná ještě něco více, abychom dodrželi závazky ze smlouvy, kterou jsme s ním měli," řekl Gerard Lopez pro Gazzetta dello Sport.
"Byli jsme připraveni pokračovat a snažili jsme se mu pomoci, aby se mohl posadit do auta dříve, možná později během šampionátu. Nejsem však úplně šťastný z toho, co se pak stalo. Nemohli jsme udělat více, nemyslím si, že to byl Robert..."
Podle Lopeze mohly zvěsti o tom, že Kubica podepsal smlouvu s Ferrari pomoci tomu, jak se věci ohledně Roberta měly. Gerard Lopez je také nespokojený s tím, že stále zůstává nejasné, jestli se vítěz jednoho závodu do F1 ještě vrátí. Ohledně vyjednávání mezi týmem a jezdcem a zvěstmi ohledně Ferrari Lopez řekl následující.
Robert v posledním závodu, který v F1 (zatím) odjel - Velká cena Abú Zabí 2010(foto: Lotus Renault GP)
"Ano, ale nevím, jestli to byla iluze Roberta nebo někoho jiného. My jsme věděli, že návrat Roberta v roce 2011 nebyl možný. My jsme ho neurgovali, tlak na něj vyvíjel jeho management. Nevím, jestli to mělo něco společného se zájmy, které měli k Ferrari, ale naše dveře zůstaly otevřené dlouho. Stále si myslím, že Kubica patří do té malé skupiny jezdců, kteří jsou schopni vyhrát s autem, které není nejlepší. Je to velká ztráta.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.