Podle dřívějšího šéfa Kubici, Gerarda Lopeze, je jeho pokračující absence velkou ztrátou pro F1.
Polský jezdec se neustále zotavuje ze zranění, která si způsobil vloni v únoru při rally, a do kokpitu se pravděpodobně nejdříve vrátí v pozdější fázi této sezony. Lopez, majitel týmu Lotus, pro který Kubica závodil (ještě pod jménem Renault), řekl, že lituje toho, jak se věci kolem Roberta měly, zvláště zhoršení vztahů ke konci loňské sezony.
"Je mi líto, co se stalo: Bylo to pro nás hodně těžké a ještě více pro Roberta. Udělali jsme vše a možná ještě něco více, abychom dodrželi závazky ze smlouvy, kterou jsme s ním měli," řekl Gerard Lopez pro Gazzetta dello Sport.
"Byli jsme připraveni pokračovat a snažili jsme se mu pomoci, aby se mohl posadit do auta dříve, možná později během šampionátu. Nejsem však úplně šťastný z toho, co se pak stalo. Nemohli jsme udělat více, nemyslím si, že to byl Robert..."
Podle Lopeze mohly zvěsti o tom, že Kubica podepsal smlouvu s Ferrari pomoci tomu, jak se věci ohledně Roberta měly. Gerard Lopez je také nespokojený s tím, že stále zůstává nejasné, jestli se vítěz jednoho závodu do F1 ještě vrátí. Ohledně vyjednávání mezi týmem a jezdcem a zvěstmi ohledně Ferrari Lopez řekl následující.
Robert v posledním závodu, který v F1 (zatím) odjel - Velká cena Abú Zabí 2010(foto: Lotus Renault GP)
"Ano, ale nevím, jestli to byla iluze Roberta nebo někoho jiného. My jsme věděli, že návrat Roberta v roce 2011 nebyl možný. My jsme ho neurgovali, tlak na něj vyvíjel jeho management. Nevím, jestli to mělo něco společného se zájmy, které měli k Ferrari, ale naše dveře zůstaly otevřené dlouho. Stále si myslím, že Kubica patří do té malé skupiny jezdců, kteří jsou schopni vyhrát s autem, které není nejlepší. Je to velká ztráta.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.