Bernie Ecclestone má po zkratkách a medailích další nápad, jak zvýšit atraktivitu "své" soutěže: týmy z konce startovního roštu by nechal závodit s rok starými monoposty špičkových stájí.
Promotér Formule 1 chápe trápení Marussie a HRT, proto by chtěl nalézt cestu, jak finančně slabším týmům pomoci ke zvýšení konkurenceschopnosti.
Na dotaz Sky Sport, zda soucítí se dvěma týmy, které napoprvé nezvládly úspěšně projít povinnými nárazovými zkouškami a nestihly žádné z předsezónních testování, odpovídá: "Ano i ne. Je to jako v pokeru, sedí s ostatními, kteří ve skutečnosti mohou zvýšit svou sázku, ale oni ne. Mají pouze jedinou možnost, jak se z toho dostat ven.
Pokud bychom snížili potřebu utrácet v zájmu konkurenceschopnosti, pak by konkurenceschopní být mohli. Takže to je o tom, co musíme udělat. Musíme nalézt řešení," říká Ecclestone.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo již dlouhou dobu prosazuje myšlenku na zavedení třetích vozů, s nimiž by jezdily menší týmy. Ecclestone si nyní zahrává s nápadem poskytnout slabším týmům na tři roky přístup k nejlepším vozům z předchozí sezóny předtím, než by se mohly znovu stát konstruktéry.
"To co nabízím je to, že týmy ze dna tabulky by zřejmě měly mít možnost jezdit s rok starým vozem některého z konstruktérů. Takže jeden z týmů, které jste zmínili [HRT a Marussia], by mohl tři roky jezdit s loňským McLarenem či Red Bullem, než by se daly dohromady, a pak by se musely stát znovu konstruktéry."
Di Montezemolo s Ecclestonem (foto: Scuderia Ferrari)
Podle Ecclestona by zvýšení konkurenceschopnosti menších týmů bylo lepší než snaha o snížení nákladů všech týmů. Vedlo by to podle něj i k vyrovnanějším závodům: "Smyslem je, že nemusíte snižovat náklady, abyste vyhověly lidem, kteří si nemohou dovolit utrácet tolik, co velké týmy. Musíte zajistit to, aby je pravidla nepoškozovala."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.