Bernie Ecclestone má po zkratkách a medailích další nápad, jak zvýšit atraktivitu "své" soutěže: týmy z konce startovního roštu by nechal závodit s rok starými monoposty špičkových stájí.
Promotér Formule 1 chápe trápení Marussie a HRT, proto by chtěl nalézt cestu, jak finančně slabším týmům pomoci ke zvýšení konkurenceschopnosti.
Na dotaz Sky Sport, zda soucítí se dvěma týmy, které napoprvé nezvládly úspěšně projít povinnými nárazovými zkouškami a nestihly žádné z předsezónních testování, odpovídá: "Ano i ne. Je to jako v pokeru, sedí s ostatními, kteří ve skutečnosti mohou zvýšit svou sázku, ale oni ne. Mají pouze jedinou možnost, jak se z toho dostat ven.
Pokud bychom snížili potřebu utrácet v zájmu konkurenceschopnosti, pak by konkurenceschopní být mohli. Takže to je o tom, co musíme udělat. Musíme nalézt řešení," říká Ecclestone.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo již dlouhou dobu prosazuje myšlenku na zavedení třetích vozů, s nimiž by jezdily menší týmy. Ecclestone si nyní zahrává s nápadem poskytnout slabším týmům na tři roky přístup k nejlepším vozům z předchozí sezóny předtím, než by se mohly znovu stát konstruktéry.
"To co nabízím je to, že týmy ze dna tabulky by zřejmě měly mít možnost jezdit s rok starým vozem některého z konstruktérů. Takže jeden z týmů, které jste zmínili [HRT a Marussia], by mohl tři roky jezdit s loňským McLarenem či Red Bullem, než by se daly dohromady, a pak by se musely stát znovu konstruktéry."
Di Montezemolo s Ecclestonem (foto: Scuderia Ferrari)
Podle Ecclestona by zvýšení konkurenceschopnosti menších týmů bylo lepší než snaha o snížení nákladů všech týmů. Vedlo by to podle něj i k vyrovnanějším závodům: "Smyslem je, že nemusíte snižovat náklady, abyste vyhověly lidem, kteří si nemohou dovolit utrácet tolik, co velké týmy. Musíte zajistit to, aby je pravidla nepoškozovala."
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.