Sebastian Vettel řekl, že doufá, že se v odpolední části dnešních testů sveze více poté, co si dnes dopoledne moc nezajezdil. Nicméně už teď víme, že se mu moc kol zajet nepodaří, protože od oběda neodjel ani jedno.
Sebastian Vettel měl dnes dopoledne dva problémy. Jeden byl s převodovkou a druhým byla jeho jezdecká chyba, když vyjel z dráhy a poničil si přední křídlo. Němec tak během obědové přestávky připustil, že to nebylo zrovna ideální dopoledne.
"Nebylo to moc dobré. Bývali bychom si přáli být více na trati, ale dnes ráno jsem měl problém. Vyjel jsem z trati, zničil přední křídlo a musel jsem tak zajet do boxů. Docela dlouho trvalo, než jsem mohl opět na dráhu a těsně před obědem nás postihl problém s převodovkou, takže to musíme opravit a po obědě se vrátit na trať," řekl Sebastian Vettel.
Němec připustil, že je těžké posuzovat včera představené novinky na voze, protože toho s nimi ještě moc nenajel. "Nebylo by fair to nějak posuzovat, protože ještě nemám odjeto dost kol s novým autem. Včera jsme udělali docela slušný pokrok a pro Marka to byl dobrý den. Takže doufejme, že se mi odpoledne podaří zajet nějaká dobrá kola."
Seb Vettel v Barceloně (zdroj: Pirelli)
Úřadující šampion nehce, ostatně jako nikdo další, dělat nějaké závěry ohledně toho, jak to bude vypadat na startovním roštu v Austrálii. "Loňský rok, to už je tak dávno, že si to ani nepamatuji. Myslím, že vždycky je to trochu podobné. Nevíte, jak na tom jste až do Melbourne, kde každý trochu odryje karty a vy můžete vidět, co mají a vy v kvalifikaci zase ukážete, co máte vy."
"Do té doby nebudeme stále vědět. Pokud bychom ale měli dobrý pátek a byli bychom nahoře, tak je pravděpodobné, že by tomu tak bylo i v sobotu."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.