Sebastian Vettel řekl, že doufá, že se v odpolední části dnešních testů sveze více poté, co si dnes dopoledne moc nezajezdil. Nicméně už teď víme, že se mu moc kol zajet nepodaří, protože od oběda neodjel ani jedno.
Sebastian Vettel měl dnes dopoledne dva problémy. Jeden byl s převodovkou a druhým byla jeho jezdecká chyba, když vyjel z dráhy a poničil si přední křídlo. Němec tak během obědové přestávky připustil, že to nebylo zrovna ideální dopoledne.
"Nebylo to moc dobré. Bývali bychom si přáli být více na trati, ale dnes ráno jsem měl problém. Vyjel jsem z trati, zničil přední křídlo a musel jsem tak zajet do boxů. Docela dlouho trvalo, než jsem mohl opět na dráhu a těsně před obědem nás postihl problém s převodovkou, takže to musíme opravit a po obědě se vrátit na trať," řekl Sebastian Vettel.
Němec připustil, že je těžké posuzovat včera představené novinky na voze, protože toho s nimi ještě moc nenajel. "Nebylo by fair to nějak posuzovat, protože ještě nemám odjeto dost kol s novým autem. Včera jsme udělali docela slušný pokrok a pro Marka to byl dobrý den. Takže doufejme, že se mi odpoledne podaří zajet nějaká dobrá kola."
Seb Vettel v Barceloně (zdroj: Pirelli)
Úřadující šampion nehce, ostatně jako nikdo další, dělat nějaké závěry ohledně toho, jak to bude vypadat na startovním roštu v Austrálii. "Loňský rok, to už je tak dávno, že si to ani nepamatuji. Myslím, že vždycky je to trochu podobné. Nevíte, jak na tom jste až do Melbourne, kde každý trochu odryje karty a vy můžete vidět, co mají a vy v kvalifikaci zase ukážete, co máte vy."
"Do té doby nebudeme stále vědět. Pokud bychom ale měli dobrý pátek a byli bychom nahoře, tak je pravděpodobné, že by tomu tak bylo i v sobotu."
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.