Šéfové týmů by měli dělat vše, co je v jejich silách, aby v kalendáři zůstaly klasické závody na historických evropských tratích místo prosazování další expanze po celém světě.
To je tedy alespoň názor viceprezidenta Ferrari, Piera Ferrariho, který je posledním přeživším synem zakladetele slavné značky, Enza Ferrariho. Piero se v pátek zúčastnil letošního Wrooomu, který Ferrari každoročně pořádá pro novináře v italské Madonně di Campiglio. Podle jeho slov je mezinárodní míra F1 sice vítaná, nicméně by se nemělo zapomínat na evropské klasiky.
"Cítíme, že by F1 měla být mezinárodním šampionátem, takže je přirozené mít některé závody mimo Evropu. Lituji však toho, že zde chybí některé klasické závody jako Grand Prix Francie. Pokud bychom přišli o další závod jako je tento, tak by to byla škoda," řekl Piero Ferrari.
Piero Ferrari s Lucou di Montezemolem v Abú Zábí 2010(foto: Scuderia Ferrari)
"Nejsem příznivcem zredukování počtu evropských závodů. Pro nás je Silverstone velmi důležitým závodem, stejně tak i Spa, Monza - každý rok [zde] vidíte fantastické závody, takže doufám, že tyto závody nevypadnou."
Ferrari také utnul veškeré spekulace o tom, že by měl být tým Ferrari v F1 pod tlakem, aby vyhrál titul. To by mohlo totiž mít podle spekulací vliv na prodej silníčních vozů Ferrari, který bojuje s ekonomicky složitou světovou situací.
Zde je Piero na letošním Wrooomu se Stefanem Domenicalim(foto: Scuderia Ferrari)
"Osobně nevidím přímé spojení s množstvím vítězství v F1 nebo šampionátů s prodejem silničních aut. Normálně prodáváme auta a není zde žádný další vztah. Ferrari má dva různé světy - jeden je v MS a druhý je úspěšný a ziskový prodej produkčních a GT vozů."
"Nevidím zde žádné spojení, takže se těším na sezonu 2012, že budeme mít lepší výsledky jak v roce 2011. Závodíme, abychom vyhrávali - ne pro to, abychom byli v poli. To je mé přání. A co se týká Ferrari GT [silničních vozů], je zde finanční krize, ale v ostatních zemích si může Ferrari v roce 2012 vést dobře."
Fotogalerii z letošního Wrooomu si můžete prohlédnout zde.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.