Šéfové týmů by měli dělat vše, co je v jejich silách, aby v kalendáři zůstaly klasické závody na historických evropských tratích místo prosazování další expanze po celém světě.
To je tedy alespoň názor viceprezidenta Ferrari, Piera Ferrariho, který je posledním přeživším synem zakladetele slavné značky, Enza Ferrariho. Piero se v pátek zúčastnil letošního Wrooomu, který Ferrari každoročně pořádá pro novináře v italské Madonně di Campiglio. Podle jeho slov je mezinárodní míra F1 sice vítaná, nicméně by se nemělo zapomínat na evropské klasiky.
"Cítíme, že by F1 měla být mezinárodním šampionátem, takže je přirozené mít některé závody mimo Evropu. Lituji však toho, že zde chybí některé klasické závody jako Grand Prix Francie. Pokud bychom přišli o další závod jako je tento, tak by to byla škoda," řekl Piero Ferrari.
Piero Ferrari s Lucou di Montezemolem v Abú Zábí 2010(foto: Scuderia Ferrari)
"Nejsem příznivcem zredukování počtu evropských závodů. Pro nás je Silverstone velmi důležitým závodem, stejně tak i Spa, Monza - každý rok [zde] vidíte fantastické závody, takže doufám, že tyto závody nevypadnou."
Ferrari také utnul veškeré spekulace o tom, že by měl být tým Ferrari v F1 pod tlakem, aby vyhrál titul. To by mohlo totiž mít podle spekulací vliv na prodej silníčních vozů Ferrari, který bojuje s ekonomicky složitou světovou situací.
Zde je Piero na letošním Wrooomu se Stefanem Domenicalim(foto: Scuderia Ferrari)
"Osobně nevidím přímé spojení s množstvím vítězství v F1 nebo šampionátů s prodejem silničních aut. Normálně prodáváme auta a není zde žádný další vztah. Ferrari má dva různé světy - jeden je v MS a druhý je úspěšný a ziskový prodej produkčních a GT vozů."
"Nevidím zde žádné spojení, takže se těším na sezonu 2012, že budeme mít lepší výsledky jak v roce 2011. Závodíme, abychom vyhrávali - ne pro to, abychom byli v poli. To je mé přání. A co se týká Ferrari GT [silničních vozů], je zde finanční krize, ale v ostatních zemích si může Ferrari v roce 2012 vést dobře."
Fotogalerii z letošního Wrooomu si můžete prohlédnout zde.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.