Šéfové týmů by měli dělat vše, co je v jejich silách, aby v kalendáři zůstaly klasické závody na historických evropských tratích místo prosazování další expanze po celém světě.
To je tedy alespoň názor viceprezidenta Ferrari, Piera Ferrariho, který je posledním přeživším synem zakladetele slavné značky, Enza Ferrariho. Piero se v pátek zúčastnil letošního Wrooomu, který Ferrari každoročně pořádá pro novináře v italské Madonně di Campiglio. Podle jeho slov je mezinárodní míra F1 sice vítaná, nicméně by se nemělo zapomínat na evropské klasiky.
"Cítíme, že by F1 měla být mezinárodním šampionátem, takže je přirozené mít některé závody mimo Evropu. Lituji však toho, že zde chybí některé klasické závody jako Grand Prix Francie. Pokud bychom přišli o další závod jako je tento, tak by to byla škoda," řekl Piero Ferrari.
Piero Ferrari s Lucou di Montezemolem v Abú Zábí 2010(foto: Scuderia Ferrari)
"Nejsem příznivcem zredukování počtu evropských závodů. Pro nás je Silverstone velmi důležitým závodem, stejně tak i Spa, Monza - každý rok [zde] vidíte fantastické závody, takže doufám, že tyto závody nevypadnou."
Ferrari také utnul veškeré spekulace o tom, že by měl být tým Ferrari v F1 pod tlakem, aby vyhrál titul. To by mohlo totiž mít podle spekulací vliv na prodej silníčních vozů Ferrari, který bojuje s ekonomicky složitou světovou situací.
Zde je Piero na letošním Wrooomu se Stefanem Domenicalim(foto: Scuderia Ferrari)
"Osobně nevidím přímé spojení s množstvím vítězství v F1 nebo šampionátů s prodejem silničních aut. Normálně prodáváme auta a není zde žádný další vztah. Ferrari má dva různé světy - jeden je v MS a druhý je úspěšný a ziskový prodej produkčních a GT vozů."
"Nevidím zde žádné spojení, takže se těším na sezonu 2012, že budeme mít lepší výsledky jak v roce 2011. Závodíme, abychom vyhrávali - ne pro to, abychom byli v poli. To je mé přání. A co se týká Ferrari GT [silničních vozů], je zde finanční krize, ale v ostatních zemích si může Ferrari v roce 2012 vést dobře."
Fotogalerii z letošního Wrooomu si můžete prohlédnout zde.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.