Ferrari chce sehrát svou roli v zajištění lepší budoucnosti Formule 1, přestože nedávno opustilo řady Asociace týmů Formule 1 (FOTA).
"Myslím, že v každém okamžiku života jsou momenty, které jsou dobré a momenty, které jsou nezbytně špatné," cituje Autosport slova Lucy di Montezemola, který se včera objevil v Madonně di Campiglio během akce s názvem Wrooom.
"Chceme sehrát konstruktivní roli při výhledu do budoucnosti. Myslím si, že F1 je fantastická, je to náš život. Letos jsme oslavili 60 let, proto tedy můžeme tlačit na konstruktivní náhled na dobu, která je před námi. Musíme hledět kupředu v oblasti technologie, mladé veřejnosti, přenosu technologií do silničních vozů, protože nevyrábíme satelity ani letadla.
Musíme hledět vstříc budoucnosti v oblasti nových pilotů, proto je důležité dát jim prostřednictvím testů stejné možnosti jako v minulosti. Mám-li dobrého pilota, musím mu dát možnost předvést své schopnosti. Takže bez polemiky či problémů, je důležité, aby Ferrari mohlo hrát svou roli při vyhlížení do budoucnosti."
Současnou restrukturalizaci zahrnující příchod mnoha známých inženýrů prezident Ferrari nepovažuje za dramatickou revoluci: "Začali jsme velkými změnami v roce 1996, ale od té doby jsme doposud měnili jednoho či maximálně dva lidi ročně, když to bylo zapotřebí - zejména proto, abychom neplatili příliš velkou daň za to, že jsme v Itálii, izolování od zlatého údolí F1."
Luca di Montezemolo (vpravo) s Fernandem Alonsem včera v Madonně di Campiglio(foto: Scuderia Ferrari)
"Jak vidíte, obvykle přibíráme nové lidi v oblasti aerodynamiky i proto, že podle mě je bez nějakého zveličování pro každou společnost - nejen v F1 - občas důležité otevřít brány nové kultuře, nové mentalitě a čerstvému vzduchu.
Pokud se rozhlédnete, Domenicali začal u nás, Marmorini začal u nás, závodní inženýři - jeden je Ital a další je u Ferrari mnoho let, takže k velkému růstu dochází uvnitř, občas je zapotřebí střídmé a dynamické evoluce, nikoliv revoluce," dodává Montezemolo.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.