Ferrari chce sehrát svou roli v zajištění lepší budoucnosti Formule 1, přestože nedávno opustilo řady Asociace týmů Formule 1 (FOTA).
"Myslím, že v každém okamžiku života jsou momenty, které jsou dobré a momenty, které jsou nezbytně špatné," cituje Autosport slova Lucy di Montezemola, který se včera objevil v Madonně di Campiglio během akce s názvem Wrooom.
"Chceme sehrát konstruktivní roli při výhledu do budoucnosti. Myslím si, že F1 je fantastická, je to náš život. Letos jsme oslavili 60 let, proto tedy můžeme tlačit na konstruktivní náhled na dobu, která je před námi. Musíme hledět kupředu v oblasti technologie, mladé veřejnosti, přenosu technologií do silničních vozů, protože nevyrábíme satelity ani letadla.
Musíme hledět vstříc budoucnosti v oblasti nových pilotů, proto je důležité dát jim prostřednictvím testů stejné možnosti jako v minulosti. Mám-li dobrého pilota, musím mu dát možnost předvést své schopnosti. Takže bez polemiky či problémů, je důležité, aby Ferrari mohlo hrát svou roli při vyhlížení do budoucnosti."
Současnou restrukturalizaci zahrnující příchod mnoha známých inženýrů prezident Ferrari nepovažuje za dramatickou revoluci: "Začali jsme velkými změnami v roce 1996, ale od té doby jsme doposud měnili jednoho či maximálně dva lidi ročně, když to bylo zapotřebí - zejména proto, abychom neplatili příliš velkou daň za to, že jsme v Itálii, izolování od zlatého údolí F1."
Luca di Montezemolo (vpravo) s Fernandem Alonsem včera v Madonně di Campiglio(foto: Scuderia Ferrari)
"Jak vidíte, obvykle přibíráme nové lidi v oblasti aerodynamiky i proto, že podle mě je bez nějakého zveličování pro každou společnost - nejen v F1 - občas důležité otevřít brány nové kultuře, nové mentalitě a čerstvému vzduchu.
Pokud se rozhlédnete, Domenicali začal u nás, Marmorini začal u nás, závodní inženýři - jeden je Ital a další je u Ferrari mnoho let, takže k velkému růstu dochází uvnitř, občas je zapotřebí střídmé a dynamické evoluce, nikoliv revoluce," dodává Montezemolo.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.