Ferrari chce sehrát svou roli v zajištění lepší budoucnosti Formule 1, přestože nedávno opustilo řady Asociace týmů Formule 1 (FOTA).
"Myslím, že v každém okamžiku života jsou momenty, které jsou dobré a momenty, které jsou nezbytně špatné," cituje Autosport slova Lucy di Montezemola, který se včera objevil v Madonně di Campiglio během akce s názvem Wrooom.
"Chceme sehrát konstruktivní roli při výhledu do budoucnosti. Myslím si, že F1 je fantastická, je to náš život. Letos jsme oslavili 60 let, proto tedy můžeme tlačit na konstruktivní náhled na dobu, která je před námi. Musíme hledět kupředu v oblasti technologie, mladé veřejnosti, přenosu technologií do silničních vozů, protože nevyrábíme satelity ani letadla.
Musíme hledět vstříc budoucnosti v oblasti nových pilotů, proto je důležité dát jim prostřednictvím testů stejné možnosti jako v minulosti. Mám-li dobrého pilota, musím mu dát možnost předvést své schopnosti. Takže bez polemiky či problémů, je důležité, aby Ferrari mohlo hrát svou roli při vyhlížení do budoucnosti."
Současnou restrukturalizaci zahrnující příchod mnoha známých inženýrů prezident Ferrari nepovažuje za dramatickou revoluci: "Začali jsme velkými změnami v roce 1996, ale od té doby jsme doposud měnili jednoho či maximálně dva lidi ročně, když to bylo zapotřebí - zejména proto, abychom neplatili příliš velkou daň za to, že jsme v Itálii, izolování od zlatého údolí F1."
Luca di Montezemolo (vpravo) s Fernandem Alonsem včera v Madonně di Campiglio(foto: Scuderia Ferrari)
"Jak vidíte, obvykle přibíráme nové lidi v oblasti aerodynamiky i proto, že podle mě je bez nějakého zveličování pro každou společnost - nejen v F1 - občas důležité otevřít brány nové kultuře, nové mentalitě a čerstvému vzduchu.
Pokud se rozhlédnete, Domenicali začal u nás, Marmorini začal u nás, závodní inženýři - jeden je Ital a další je u Ferrari mnoho let, takže k velkému růstu dochází uvnitř, občas je zapotřebí střídmé a dynamické evoluce, nikoliv revoluce," dodává Montezemolo.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.