Minulý víkend došlo v Bahrajnu k dalším občanským nepokojům. Sílí obavy o opětovné zrušení závodu Formule 1, stejně jako tomu bylo minulý rok.
Minulý rok byl kvůli protivládnímu povstání, které bylo násilně potlačeno, odvolán poslední předsezónní test v Sákhíru a nakonec byla zrušena i velká cena. Situace v zemi se však neuklidnilo a k nepokojům docházelo i během minulého víkendu.
"Doufám, že do Bahrajnu pojedeme a nebudou s tím žádné problémy: závod se uskuteční, veřejnost bude spokojena, žádné drama. To je to, v co věřím," uvedl Ecclestone, který pro sezónu 2012 znovu naplánoval závod v Bahrajnu. A FIA na svém prosincovém zasedání navrhovanou podobu kalendáře F1 schválila.
Naděje na zklidnění situace však dostávají trhlinu. Z Bahrajnu tento týden přišla zpráva, že o život přišla žena poté, co se na "pokojné" demonstraci poblíž hlavního města Manamy nadýchala slzného plynu. Od loňského listopadu se tak jedná již minimálně o třetí oběť. Nadále pokračují demonstrace za doprovodu slzného plynu, gumových projektilů a omračujících granátů.
Ecclestone na sklonku roku na dotaz, zda znovu odvolá závod, pokud budou k dispozici důkazy o přetrvávajících problémech v Bahrajnu, odpověděl: "Museli bychom o tom pak vážně přemýšlet. Ale byli jsme v Argentině, když tam probíhaly dramatické události. Docházelo k nim i v Brazílii."
Pro Al-Jazeeru úspěšný obchodník v prosinci řekl: "Očividně tam je problém, ale já jsem si celkem jistý, že se jim podaří nalézt příčinu a vyřešit jej."
Bude letošní závod v poušti opět zrušen? (foto: Red Bull)
Mnoho lidí v F1 se domnívá, že není rozumné do Bahrajnu jezdit, pokud velmi brzy nedojde k velkému pokroku, jelikož by velká cena mohla spíše roznítit další násilí než přispět k procesu zklidnění situace v zemi.
Velká cena Bahrajnu, která se jezdí v poušti před víceméně prázdnými tribunami, je naplánována na 22. dubna jako čtvrtý podnik v kalendáři. Opravdu je pro F1 natolik nepostradatelnou?
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.