Minulý víkend došlo v Bahrajnu k dalším občanským nepokojům. Sílí obavy o opětovné zrušení závodu Formule 1, stejně jako tomu bylo minulý rok.
Minulý rok byl kvůli protivládnímu povstání, které bylo násilně potlačeno, odvolán poslední předsezónní test v Sákhíru a nakonec byla zrušena i velká cena. Situace v zemi se však neuklidnilo a k nepokojům docházelo i během minulého víkendu.
"Doufám, že do Bahrajnu pojedeme a nebudou s tím žádné problémy: závod se uskuteční, veřejnost bude spokojena, žádné drama. To je to, v co věřím," uvedl Ecclestone, který pro sezónu 2012 znovu naplánoval závod v Bahrajnu. A FIA na svém prosincovém zasedání navrhovanou podobu kalendáře F1 schválila.
Naděje na zklidnění situace však dostávají trhlinu. Z Bahrajnu tento týden přišla zpráva, že o život přišla žena poté, co se na "pokojné" demonstraci poblíž hlavního města Manamy nadýchala slzného plynu. Od loňského listopadu se tak jedná již minimálně o třetí oběť. Nadále pokračují demonstrace za doprovodu slzného plynu, gumových projektilů a omračujících granátů.
Ecclestone na sklonku roku na dotaz, zda znovu odvolá závod, pokud budou k dispozici důkazy o přetrvávajících problémech v Bahrajnu, odpověděl: "Museli bychom o tom pak vážně přemýšlet. Ale byli jsme v Argentině, když tam probíhaly dramatické události. Docházelo k nim i v Brazílii."
Pro Al-Jazeeru úspěšný obchodník v prosinci řekl: "Očividně tam je problém, ale já jsem si celkem jistý, že se jim podaří nalézt příčinu a vyřešit jej."
Bude letošní závod v poušti opět zrušen? (foto: Red Bull)
Mnoho lidí v F1 se domnívá, že není rozumné do Bahrajnu jezdit, pokud velmi brzy nedojde k velkému pokroku, jelikož by velká cena mohla spíše roznítit další násilí než přispět k procesu zklidnění situace v zemi.
Velká cena Bahrajnu, která se jezdí v poušti před víceméně prázdnými tribunami, je naplánována na 22. dubna jako čtvrtý podnik v kalendáři. Opravdu je pro F1 natolik nepostradatelnou?
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.