Dá se srovnávat zisk titulu v německé sérii cestovních vozů DTM s prvním závodem ve Formuli 1? Co bylo pro jezdce Force Indie Paula di Restu větším zážitkem?
"Dosažení [titulu v] DTM je samozřejmě obrovským úspěchem a nám se to s Mercedesem podařilo po šesti letech. První start ve Formuli 1 byl asi tou vůbec nejvíce vzrušující věcí v mé kariéře, protože to bylo mým cílem a splněným snem, po němž jsem toužil celý život," popisuje skotský mladík pri F1 Racing.
"Když mě posadili do auta před mým prvním závodem v Melbourne - je těžké popsat, co zažíváte, protože to je velmi osobní, ale před každým startem máte podobný pocit. Nyní už jsem uvolněnější.
Ve Velké ceně Austrálie - od usednutí do vozu po zhasnutí světel - je obtížné popsat, co se mi honilo hlavou. Poprvé to je ale vždy nejtěžší, nedá se to s ničím jiným v životě srovnat," hovoří o svých pocitech Di Resta.
Za nejlepší závod sezóny 2011 považuje Velkou cenu Británie, do níž se kvalifikoval na šesté pozici: "Vzhledem k tomu celkovému zážitku v Silverstone doufám, že se to příští rok bude opakovat. I během slavnostní přehlídky pilotů v neděli dopoledne byli všichni piloti šokovaní - na tribunách nebylo jediné místo volné, ani kousek trávy nikde. Bylo plno, bylo to vzrušující. Myslím si, že to byla nejlepší velká cena v tom roce."
Podle Di Resty byla nejlepším letošním závodem domácí Velká cena Británie(foto: Sahara Force India)
"I vzhledem k tomu, že to byla má první Velká cena Británie. Když jsem šel na pódium mezi fanoušky, ani nevím kolik tam bylo lidí, ale bylo všude plno, až kam oko dohlédlo. Atmosféra byla elektrizující a žádná jiná velká cena se tomu letos ani nepřiblížila. Akorát nás zradilo počasí," dodává Di Resta.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.