Dá se srovnávat zisk titulu v německé sérii cestovních vozů DTM s prvním závodem ve Formuli 1? Co bylo pro jezdce Force Indie Paula di Restu větším zážitkem?
"Dosažení [titulu v] DTM je samozřejmě obrovským úspěchem a nám se to s Mercedesem podařilo po šesti letech. První start ve Formuli 1 byl asi tou vůbec nejvíce vzrušující věcí v mé kariéře, protože to bylo mým cílem a splněným snem, po němž jsem toužil celý život," popisuje skotský mladík pri F1 Racing.
"Když mě posadili do auta před mým prvním závodem v Melbourne - je těžké popsat, co zažíváte, protože to je velmi osobní, ale před každým startem máte podobný pocit. Nyní už jsem uvolněnější.
Ve Velké ceně Austrálie - od usednutí do vozu po zhasnutí světel - je obtížné popsat, co se mi honilo hlavou. Poprvé to je ale vždy nejtěžší, nedá se to s ničím jiným v životě srovnat," hovoří o svých pocitech Di Resta.
Za nejlepší závod sezóny 2011 považuje Velkou cenu Británie, do níž se kvalifikoval na šesté pozici: "Vzhledem k tomu celkovému zážitku v Silverstone doufám, že se to příští rok bude opakovat. I během slavnostní přehlídky pilotů v neděli dopoledne byli všichni piloti šokovaní - na tribunách nebylo jediné místo volné, ani kousek trávy nikde. Bylo plno, bylo to vzrušující. Myslím si, že to byla nejlepší velká cena v tom roce."
Podle Di Resty byla nejlepším letošním závodem domácí Velká cena Británie(foto: Sahara Force India)
"I vzhledem k tomu, že to byla má první Velká cena Británie. Když jsem šel na pódium mezi fanoušky, ani nevím kolik tam bylo lidí, ale bylo všude plno, až kam oko dohlédlo. Atmosféra byla elektrizující a žádná jiná velká cena se tomu letos ani nepřiblížila. Akorát nás zradilo počasí," dodává Di Resta.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.