Dá se srovnávat zisk titulu v německé sérii cestovních vozů DTM s prvním závodem ve Formuli 1? Co bylo pro jezdce Force Indie Paula di Restu větším zážitkem?
"Dosažení [titulu v] DTM je samozřejmě obrovským úspěchem a nám se to s Mercedesem podařilo po šesti letech. První start ve Formuli 1 byl asi tou vůbec nejvíce vzrušující věcí v mé kariéře, protože to bylo mým cílem a splněným snem, po němž jsem toužil celý život," popisuje skotský mladík pri F1 Racing.
"Když mě posadili do auta před mým prvním závodem v Melbourne - je těžké popsat, co zažíváte, protože to je velmi osobní, ale před každým startem máte podobný pocit. Nyní už jsem uvolněnější.
Ve Velké ceně Austrálie - od usednutí do vozu po zhasnutí světel - je obtížné popsat, co se mi honilo hlavou. Poprvé to je ale vždy nejtěžší, nedá se to s ničím jiným v životě srovnat," hovoří o svých pocitech Di Resta.
Za nejlepší závod sezóny 2011 považuje Velkou cenu Británie, do níž se kvalifikoval na šesté pozici: "Vzhledem k tomu celkovému zážitku v Silverstone doufám, že se to příští rok bude opakovat. I během slavnostní přehlídky pilotů v neděli dopoledne byli všichni piloti šokovaní - na tribunách nebylo jediné místo volné, ani kousek trávy nikde. Bylo plno, bylo to vzrušující. Myslím si, že to byla nejlepší velká cena v tom roce."
Podle Di Resty byla nejlepším letošním závodem domácí Velká cena Británie(foto: Sahara Force India)
"I vzhledem k tomu, že to byla má první Velká cena Británie. Když jsem šel na pódium mezi fanoušky, ani nevím kolik tam bylo lidí, ale bylo všude plno, až kam oko dohlédlo. Atmosféra byla elektrizující a žádná jiná velká cena se tomu letos ani nepřiblížila. Akorát nás zradilo počasí," dodává Di Resta.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.