Dá se srovnávat zisk titulu v německé sérii cestovních vozů DTM s prvním závodem ve Formuli 1? Co bylo pro jezdce Force Indie Paula di Restu větším zážitkem?
"Dosažení [titulu v] DTM je samozřejmě obrovským úspěchem a nám se to s Mercedesem podařilo po šesti letech. První start ve Formuli 1 byl asi tou vůbec nejvíce vzrušující věcí v mé kariéře, protože to bylo mým cílem a splněným snem, po němž jsem toužil celý život," popisuje skotský mladík pri F1 Racing.
"Když mě posadili do auta před mým prvním závodem v Melbourne - je těžké popsat, co zažíváte, protože to je velmi osobní, ale před každým startem máte podobný pocit. Nyní už jsem uvolněnější.
Ve Velké ceně Austrálie - od usednutí do vozu po zhasnutí světel - je obtížné popsat, co se mi honilo hlavou. Poprvé to je ale vždy nejtěžší, nedá se to s ničím jiným v životě srovnat," hovoří o svých pocitech Di Resta.
Za nejlepší závod sezóny 2011 považuje Velkou cenu Británie, do níž se kvalifikoval na šesté pozici: "Vzhledem k tomu celkovému zážitku v Silverstone doufám, že se to příští rok bude opakovat. I během slavnostní přehlídky pilotů v neděli dopoledne byli všichni piloti šokovaní - na tribunách nebylo jediné místo volné, ani kousek trávy nikde. Bylo plno, bylo to vzrušující. Myslím si, že to byla nejlepší velká cena v tom roce."
Podle Di Resty byla nejlepším letošním závodem domácí Velká cena Británie(foto: Sahara Force India)
"I vzhledem k tomu, že to byla má první Velká cena Británie. Když jsem šel na pódium mezi fanoušky, ani nevím kolik tam bylo lidí, ale bylo všude plno, až kam oko dohlédlo. Atmosféra byla elektrizující a žádná jiná velká cena se tomu letos ani nepřiblížila. Akorát nás zradilo počasí," dodává Di Resta.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.