Šéfové týmů Formule 1 si v tradičním hlasování Autosportu nejvíce cení letošního mistra světa Sebastiana Vettela.
Šéfové v tajném hlasování deseti vybraným pilotů přidělovali body dle systému, který se používá v závodech F1, tj. 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Vettel se od roku 2008, kdy triumfoval Lewis Hamilton, stal prvním mistrem světa, jenž vyhrál toto hlasování. Paul di Resta se stal nejlepším nováčkem, zaujal i Heikki Kovalainen na deváté příčce, bývalý sedminásobný mistr světa Michael Schumacher obsadil až desátou příčku.
Oproti minulému roku si nejvíce pohoršil loňský vítěz Fernando Alonso a Mark Webber. Skokanem sezóny 2011 je Jenson Button, jenž si polepšil o 4 pozice, na ceně stoupl také Nico Rosberg.
"Pro mě by bylo překvapením, kdyby byl za pilota roku zvolen po sezóně, jakou prožil, někdo jiný než Sebastian Vettel. Vyhrál 11 závodů, pětkrát dojel druhý, jednou třetí, měl i čtvrté místo a jednou nedojel, což jsou úžasné výsledky," rozplývá se Christian Horner.
"Navíc stanovil rekord v počtu 15 vyhraných kvalifikací a zajistil si druhý titul mistra světa v řadě. Proto si plně zaslouží být uznán za výjimečného jezdce roku 2011," dodává šéf Red Bullu.
První deset jezdců sezóny 2011
Hlasování se zúčastnili: Eric Boullier (Lotus Renault GP), Ross Brawn (Mercedes GP), John Booth (Marussia Virgin), Stefano Domenicali (Ferrari), Tony Fernandes (Team Lotus/Caterham), Christian Horner (Red Bull), Colin Kolles (HRT), Vijay Mallya (Force India), Peter Sauber (Sauber), Martin Whitmarsh (McLaren), Frank Williams (Williams). Chyběl pouze hlas Franze Tosta z Toro Rosso.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.