Šéfové týmů Formule 1 si v tradičním hlasování Autosportu nejvíce cení letošního mistra světa Sebastiana Vettela.
Šéfové v tajném hlasování deseti vybraným pilotů přidělovali body dle systému, který se používá v závodech F1, tj. 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Vettel se od roku 2008, kdy triumfoval Lewis Hamilton, stal prvním mistrem světa, jenž vyhrál toto hlasování. Paul di Resta se stal nejlepším nováčkem, zaujal i Heikki Kovalainen na deváté příčce, bývalý sedminásobný mistr světa Michael Schumacher obsadil až desátou příčku.
Oproti minulému roku si nejvíce pohoršil loňský vítěz Fernando Alonso a Mark Webber. Skokanem sezóny 2011 je Jenson Button, jenž si polepšil o 4 pozice, na ceně stoupl také Nico Rosberg.
"Pro mě by bylo překvapením, kdyby byl za pilota roku zvolen po sezóně, jakou prožil, někdo jiný než Sebastian Vettel. Vyhrál 11 závodů, pětkrát dojel druhý, jednou třetí, měl i čtvrté místo a jednou nedojel, což jsou úžasné výsledky," rozplývá se Christian Horner.
"Navíc stanovil rekord v počtu 15 vyhraných kvalifikací a zajistil si druhý titul mistra světa v řadě. Proto si plně zaslouží být uznán za výjimečného jezdce roku 2011," dodává šéf Red Bullu.
První deset jezdců sezóny 2011
Hlasování se zúčastnili: Eric Boullier (Lotus Renault GP), Ross Brawn (Mercedes GP), John Booth (Marussia Virgin), Stefano Domenicali (Ferrari), Tony Fernandes (Team Lotus/Caterham), Christian Horner (Red Bull), Colin Kolles (HRT), Vijay Mallya (Force India), Peter Sauber (Sauber), Martin Whitmarsh (McLaren), Frank Williams (Williams). Chyběl pouze hlas Franze Tosta z Toro Rosso.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.