Šéfové týmů Formule 1 si v tradičním hlasování Autosportu nejvíce cení letošního mistra světa Sebastiana Vettela.
Šéfové v tajném hlasování deseti vybraným pilotů přidělovali body dle systému, který se používá v závodech F1, tj. 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.
Vettel se od roku 2008, kdy triumfoval Lewis Hamilton, stal prvním mistrem světa, jenž vyhrál toto hlasování. Paul di Resta se stal nejlepším nováčkem, zaujal i Heikki Kovalainen na deváté příčce, bývalý sedminásobný mistr světa Michael Schumacher obsadil až desátou příčku.
Oproti minulému roku si nejvíce pohoršil loňský vítěz Fernando Alonso a Mark Webber. Skokanem sezóny 2011 je Jenson Button, jenž si polepšil o 4 pozice, na ceně stoupl také Nico Rosberg.
"Pro mě by bylo překvapením, kdyby byl za pilota roku zvolen po sezóně, jakou prožil, někdo jiný než Sebastian Vettel. Vyhrál 11 závodů, pětkrát dojel druhý, jednou třetí, měl i čtvrté místo a jednou nedojel, což jsou úžasné výsledky," rozplývá se Christian Horner.
"Navíc stanovil rekord v počtu 15 vyhraných kvalifikací a zajistil si druhý titul mistra světa v řadě. Proto si plně zaslouží být uznán za výjimečného jezdce roku 2011," dodává šéf Red Bullu.
První deset jezdců sezóny 2011
Hlasování se zúčastnili: Eric Boullier (Lotus Renault GP), Ross Brawn (Mercedes GP), John Booth (Marussia Virgin), Stefano Domenicali (Ferrari), Tony Fernandes (Team Lotus/Caterham), Christian Horner (Red Bull), Colin Kolles (HRT), Vijay Mallya (Force India), Peter Sauber (Sauber), Martin Whitmarsh (McLaren), Frank Williams (Williams). Chyběl pouze hlas Franze Tosta z Toro Rosso.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.