Force India potvrdila své piloty pro rok 2012 a zároveň nejhůře střežené tajemství, které se týkalo jezdeckého složení pro příští rok: závodit za ní bude Paul di Resta společně s Nicem Hülkenbergem. Nové angažmá si musí hledat Adrian Sutil.
Vijay Mallya se konečně rozhoupal a dnes potvrdil to, o čem jsme psali již před dvěma měsíci (viz zde). V oficiálním prohlášení uvádí: "V Paulovi a Nicovi máme dva extrémně talentované piloty s obrovským potenciálem. Myslím, že Paul všechny v boxové uličce během své první sezóny zaujal. Jeho rychlost, vyspělost a umění potvrdili, že jsme udělali dobře, když jsme v něj projevili důvěru a těšíme se na spolupráci s ním příští rok.
Co se týče Nica, rozpoznali jsme jej na konci roku 2010 jako vzestupující hvězdu a rozhodli jsme se jej v této sezóně vyhodnocovat. Přes omezenou dobu ve voze nás přesvědčil, že si zaslouží závodní místo pro rok 2012.
Naše nová sestava znamená, že se loučíme s Adrianem Sutilem, který s námi byl od doby, kdy jsme vstoupili do tohoto sportu. Byl nedílnou součástí našeho úspěch v minulých sezónách a my mu přejeme do budoucnosti vše nejlepší," dodává spolumajitel stáje Sahara Force India.
Nico Hülkenberg se těší na příští rok, kdy bude moci znovu závodit (foto: Sahara Force India)
Nico Hülkenberg sděluje: "Jsem ohromně potěšený tím, že zůstanu v týmu Sahara Force India a že příští rok dostanu šanci závodit. Nebylo to jednoduché sledovat letošní sezónu zpoza dráhy, ale udělal jsem vše nejlepší pro to, abych týmu pomohl a ukázal, čeho jsem schopný.
Jsem před rokem 2012 extrémně motivovaný a rád bych všem poděkoval za důvěru a za tuto šanci. Nadšeně se chci vrhnout v zimě do práce na vývoji našeho nového vozu a pomoci týmu stavět na letošních úspěších. Už se nemůžu dočkat prvního testu v Jerezu."
Paul di Resta doplňuje: "Celou dobu říkám, že mám radost z toho, že jsou součástí tohoto týmu: je ambiciózní, hladový po úspěchu a dobře spolupracujeme. Těším se na rok 2012, panuje zde důvěra v to, že budeme moci pokračovat ve vyvíjení tlaku na špičkové týmy a učinit další pokrok."
Paul di Resta v rozhovoru s reportérkou BBC (foto: Sahara Force India)
Adrian Sutil, který se s týmem loučí, spoléhá na šanci u Williamsu. Nebude to však mít lehké: v tomto souboji čelí početné konkurenci s naditými peněženkami. V případě neúspěchu by mohl plnit roli rezervního pilota s účasti v pátečních trénincích u některého z předních týmů (např. domácí Mercedes GP).
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.