Force India potvrzuje: Hülkenberg bude závodit s Di Restou, odchází Sutil

Force India
Force India, foto: Sahara Force India
Petr Hlawiczka 16. prosince 2011 16:15
Sdílej:

Force India potvrdila své piloty pro rok 2012 a zároveň nejhůře střežené tajemství, které se týkalo jezdeckého složení pro příští rok: závodit za ní bude Paul di Resta společně s Nicem Hülkenbergem. Nové angažmá si musí hledat Adrian Sutil.

Vijay Mallya se konečně rozhoupal a dnes potvrdil to, o čem jsme psali již před dvěma měsíci (viz zde). V oficiálním prohlášení uvádí: "V Paulovi a Nicovi máme dva extrémně talentované piloty s obrovským potenciálem. Myslím, že Paul všechny v boxové uličce během své první sezóny zaujal. Jeho rychlost, vyspělost a umění potvrdili, že jsme udělali dobře, když jsme v něj projevili důvěru a těšíme se na spolupráci s ním příští rok.

Co se týče Nica, rozpoznali jsme jej na konci roku 2010 jako vzestupující hvězdu a rozhodli jsme se jej v této sezóně vyhodnocovat. Přes omezenou dobu ve voze nás přesvědčil, že si zaslouží závodní místo pro rok 2012.

Naše nová sestava znamená, že se loučíme s Adrianem Sutilem, který s námi byl od doby, kdy jsme vstoupili do tohoto sportu. Byl nedílnou součástí našeho úspěch v minulých sezónách a my mu přejeme do budoucnosti vše nejlepší," dodává spolumajitel stáje Sahara Force India.

Nico Hülkenberg se těší na příští rok, kdy bude moci znovu závodit (foto: Sahara Force India)

Nico Hülkenberg sděluje: "Jsem ohromně potěšený tím, že zůstanu v týmu Sahara Force India a že příští rok dostanu šanci závodit. Nebylo to jednoduché sledovat letošní sezónu zpoza dráhy, ale udělal jsem vše nejlepší pro to, abych týmu pomohl a ukázal, čeho jsem schopný.

Jsem před rokem 2012 extrémně motivovaný a rád bych všem poděkoval za důvěru a za tuto šanci. Nadšeně se chci vrhnout v zimě do práce na vývoji našeho nového vozu a pomoci týmu stavět na letošních úspěších. Už se nemůžu dočkat prvního testu v Jerezu."

Paul di Resta doplňuje: "Celou dobu říkám, že mám radost z toho, že jsou součástí tohoto týmu: je ambiciózní, hladový po úspěchu a dobře spolupracujeme. Těším se na rok 2012, panuje zde důvěra v to, že budeme moci pokračovat ve vyvíjení tlaku na špičkové týmy a učinit další pokrok."

Paul di Resta v rozhovoru s reportérkou BBC (foto: Sahara Force India)

Adrian Sutil, který se s týmem loučí, spoléhá na šanci u Williamsu. Nebude to však mít lehké: v tomto souboji čelí početné konkurenci s naditými peněženkami. V případě neúspěchu by mohl plnit roli rezervního pilota s účasti v pátečních trénincích u některého z předních týmů (např. domácí Mercedes GP).

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.