Force India potvrdila své piloty pro rok 2012 a zároveň nejhůře střežené tajemství, které se týkalo jezdeckého složení pro příští rok: závodit za ní bude Paul di Resta společně s Nicem Hülkenbergem. Nové angažmá si musí hledat Adrian Sutil.
Vijay Mallya se konečně rozhoupal a dnes potvrdil to, o čem jsme psali již před dvěma měsíci (viz zde). V oficiálním prohlášení uvádí: "V Paulovi a Nicovi máme dva extrémně talentované piloty s obrovským potenciálem. Myslím, že Paul všechny v boxové uličce během své první sezóny zaujal. Jeho rychlost, vyspělost a umění potvrdili, že jsme udělali dobře, když jsme v něj projevili důvěru a těšíme se na spolupráci s ním příští rok.
Co se týče Nica, rozpoznali jsme jej na konci roku 2010 jako vzestupující hvězdu a rozhodli jsme se jej v této sezóně vyhodnocovat. Přes omezenou dobu ve voze nás přesvědčil, že si zaslouží závodní místo pro rok 2012.
Naše nová sestava znamená, že se loučíme s Adrianem Sutilem, který s námi byl od doby, kdy jsme vstoupili do tohoto sportu. Byl nedílnou součástí našeho úspěch v minulých sezónách a my mu přejeme do budoucnosti vše nejlepší," dodává spolumajitel stáje Sahara Force India.
Nico Hülkenberg se těší na příští rok, kdy bude moci znovu závodit (foto: Sahara Force India)
Nico Hülkenberg sděluje: "Jsem ohromně potěšený tím, že zůstanu v týmu Sahara Force India a že příští rok dostanu šanci závodit. Nebylo to jednoduché sledovat letošní sezónu zpoza dráhy, ale udělal jsem vše nejlepší pro to, abych týmu pomohl a ukázal, čeho jsem schopný.
Jsem před rokem 2012 extrémně motivovaný a rád bych všem poděkoval za důvěru a za tuto šanci. Nadšeně se chci vrhnout v zimě do práce na vývoji našeho nového vozu a pomoci týmu stavět na letošních úspěších. Už se nemůžu dočkat prvního testu v Jerezu."
Paul di Resta doplňuje: "Celou dobu říkám, že mám radost z toho, že jsou součástí tohoto týmu: je ambiciózní, hladový po úspěchu a dobře spolupracujeme. Těším se na rok 2012, panuje zde důvěra v to, že budeme moci pokračovat ve vyvíjení tlaku na špičkové týmy a učinit další pokrok."
Paul di Resta v rozhovoru s reportérkou BBC (foto: Sahara Force India)
Adrian Sutil, který se s týmem loučí, spoléhá na šanci u Williamsu. Nebude to však mít lehké: v tomto souboji čelí početné konkurenci s naditými peněženkami. V případě neúspěchu by mohl plnit roli rezervního pilota s účasti v pátečních trénincích u některého z předních týmů (např. domácí Mercedes GP).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.