Rubens Barrichello pro Autosport obdivuje tempo vývoje ve Formuli 1. Se svým letošním Williamsem FW33 v Brazílii hodně zaostával za nejrychlejšími časy, přesto byl podle něj rychlejší než vítězný monopost Brawnu BGP001 před dvěma lety.
Barrichello, jenž na okruhu Interlagos závodil před dvěma týdny již podevatenácté, zavzpomínal na své domácí začátky: "Když jsem jezdil v roce 1993 s Jordanem, kvůli tlaku početného davu mi to připadalo, jako bych měl na zádech dva slony. Řízení se kvůli tomu zdálo být těžší, také jsme ale v té době neměli jeho posilovač."
Jak se od té doby vyvíjela rychlost monopostů? "Úroveň přilnavosti se od té doby tolik zvýšila! Stále držím kvalifikační rekord z roku 2004 s Ferrari - tehdy to bylo mega auto."
"F1 se stále velmi rychle vyvíjí. Před několika lety jsem zde jezdil s Brawnem, což bylo fenomenální auto, ale dnešní Williams je rychlejší - přestože za špičkou zaostává! Ale i když má každé auto své tendence k přetáčivosti či nedotáčivosti, i když jedete rychleji, připadá vám to pořád stejné," dodává Barrichello.
Interlagos je okruhem, který se od svého zařazení do kalendáře v roce 1990 změnil nejméně ze všech, proto je nikoliv stoprocentně přesným, ale poměrně vhodným "barometrem" pro sledování vývoje rychlostí v F1. Přestože pravidla formule neustále zpomalují, časy mají díky schopnostem inženýrů neustále tendenci klesat.
* nejrychlejší kolo závodu (deštivá kvalifikace)
V roce 1990 vyhrál kvalifikaci Ayrton Senna časem 1:17,277 min. Sebastian Vettel letos dokázal totéž v čase 1:11,918 min, tj. o 7,5 % rychleji. A to navzdory tomu, že byl během té doby snížen objem motorů z 3,5 l na 2,4 l, prodloužena jejich životnost a sníženy otáčky. Hodně byla rovněž ořezána aerodynamika a zakázány byly i elektronické pomůcky.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.