Rubens Barrichello pro Autosport obdivuje tempo vývoje ve Formuli 1. Se svým letošním Williamsem FW33 v Brazílii hodně zaostával za nejrychlejšími časy, přesto byl podle něj rychlejší než vítězný monopost Brawnu BGP001 před dvěma lety.
Barrichello, jenž na okruhu Interlagos závodil před dvěma týdny již podevatenácté, zavzpomínal na své domácí začátky: "Když jsem jezdil v roce 1993 s Jordanem, kvůli tlaku početného davu mi to připadalo, jako bych měl na zádech dva slony. Řízení se kvůli tomu zdálo být těžší, také jsme ale v té době neměli jeho posilovač."
Jak se od té doby vyvíjela rychlost monopostů? "Úroveň přilnavosti se od té doby tolik zvýšila! Stále držím kvalifikační rekord z roku 2004 s Ferrari - tehdy to bylo mega auto."
"F1 se stále velmi rychle vyvíjí. Před několika lety jsem zde jezdil s Brawnem, což bylo fenomenální auto, ale dnešní Williams je rychlejší - přestože za špičkou zaostává! Ale i když má každé auto své tendence k přetáčivosti či nedotáčivosti, i když jedete rychleji, připadá vám to pořád stejné," dodává Barrichello.
Interlagos je okruhem, který se od svého zařazení do kalendáře v roce 1990 změnil nejméně ze všech, proto je nikoliv stoprocentně přesným, ale poměrně vhodným "barometrem" pro sledování vývoje rychlostí v F1. Přestože pravidla formule neustále zpomalují, časy mají díky schopnostem inženýrů neustále tendenci klesat.
* nejrychlejší kolo závodu (deštivá kvalifikace)
V roce 1990 vyhrál kvalifikaci Ayrton Senna časem 1:17,277 min. Sebastian Vettel letos dokázal totéž v čase 1:11,918 min, tj. o 7,5 % rychleji. A to navzdory tomu, že byl během té doby snížen objem motorů z 3,5 l na 2,4 l, prodloužena jejich životnost a sníženy otáčky. Hodně byla rovněž ořezána aerodynamika a zakázány byly i elektronické pomůcky.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.