Sebastian Vettel během Velké ceny Brazílie dostal několikrát zprávu, že má vážné problémy s převodovkou a že ji musí šetřit. V časech na kolo, zejména ve druhém sektoru, to však příliš poznat nebylo a v pohodě si dojel pro stříbro. Snažil se Red Bull nenápadně prohodit pozice svých pilotů tak, aby Mark Webber vyhrál, a podváděl veřejnost?
Na tiskové konferenci po skončení závodu byli piloti Red Bullu požádáni o vysvětlení, svůj pohled přidal i třetí Jenson Button. Vettel dostal před Velkou cenu Brazílie převodovku novou.
Vettel: Můžu vám říct, že jsem problém s převodovkou měl a byl jsem nucen... nelíbila se mi ta zpráva, ale neměl jsem na vybranou: buď závod dokončíte, nebo ne. Jak už jsem řekl, snížil jsem výkon motoru, s autem jsem byl spokojený a čím dál tím lépe jsem po prvním stintu rozuměl pneumatikám a udržoval celkem dobrou rychlost.
Snažil jsem se tedy zůstat co nejblíže Marka a pak na to tlačit tam, kde jsem mohl, což bylo v zatáčkách, kde tak brzy nezrychlujete, protože jsem musel využívat vyšší rychlostní stupně a dříve řadit směrem nahoru. Myslím, že na počátku jsem se držel hodně blízko, obzvlášť ve druhém sektoru.
Samozřejmě, že jsem ztrácel - bez trakce, žádná akcelerace, ale rovinky jsou ve druhém sektoru relativně krátké. Když však porovnáte například poslední sektor, který má jen jednu zatáčku, a pak je to do kopce, kde vás ten kopec zabíjí, když musíte brzy řadit.
V určité fázi jsem dostal zprávu, že 'musíme šetřit převodovku a zpomalit,' ale já jsem jim řekl, že jsem si toho vědom a že na to moc netlačím. Ano, myslím si, že jsme měli ve voze dobrou rychlost a že jsme byli ke konci na měkčí sadě docela rychlí.
Samozřejmě to bylo spíše o tom dovézt auto do cíle, ale věřte mi nebo ne, pokud bych měl jinou možnost, zvolil bych závodění.
Webber s Vettelem po dojezdu do cíle (foto: Red Bull Racing)
Webber: No, já Sebovo auto neřídil. Můžu udělat jen to, co je v mých silách. Když jsem se poprvé dostal před něj, uvědomil jsem si, že nemá po závodě, ale myslel jsem si: OK, možná závodím už jen s ostatními kluky, protože problémy se obvykle pouze zhoršují.
Nevyhodnocoval jsem tedy v tom okamžiku své tempo proti Sebovi. Když jsem na to tlačil, pak byly mé časy většinou jasně o půl sekundy či čtyři desetiny lepší, poté některá kola byla stejná, zejména proto, že jsem nebyl zcela disciplinovaný a věděl jsem, že bych měl pneumatikám dát šanci se nadechnout, abych mohl o něco prodloužit své stinty a udržovat si svůj náskok, ať už byl jakýkoliv.
V některých kolech jsem mohl samozřejmě tlačit a dát pneumatikám trochu šanci, když jsem měl méně paliva, apod. Tolikrát jsem letos s vámi souhlasil, tentokrát však ne.
Oslavy s piloty po skončení Velké ceny Brazílie (foto: Red Bull Racing)
Button: Při pohledu zvnějšku můžu hovořit o čemkoliv, co bych si býval přál, ale jako pilot se učíte přizpůsobit se situaci. Pokud vám řeknou, abyste šetřili palivo, brzdy - snažíte se přizpůsobit a jezdíte odlišně.
Mnohokrát jsme letos šetřili palivo a po pěti či šesti kolech již dokážete zajíždět stejné časy, protože se tomu přizpůsobíte a jezdíte odlišně. Za to jsme placeni.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.