Sebastian Vettel během Velké ceny Brazílie dostal několikrát zprávu, že má vážné problémy s převodovkou a že ji musí šetřit. V časech na kolo, zejména ve druhém sektoru, to však příliš poznat nebylo a v pohodě si dojel pro stříbro. Snažil se Red Bull nenápadně prohodit pozice svých pilotů tak, aby Mark Webber vyhrál, a podváděl veřejnost?
Na tiskové konferenci po skončení závodu byli piloti Red Bullu požádáni o vysvětlení, svůj pohled přidal i třetí Jenson Button. Vettel dostal před Velkou cenu Brazílie převodovku novou.
Vettel: Můžu vám říct, že jsem problém s převodovkou měl a byl jsem nucen... nelíbila se mi ta zpráva, ale neměl jsem na vybranou: buď závod dokončíte, nebo ne. Jak už jsem řekl, snížil jsem výkon motoru, s autem jsem byl spokojený a čím dál tím lépe jsem po prvním stintu rozuměl pneumatikám a udržoval celkem dobrou rychlost.
Snažil jsem se tedy zůstat co nejblíže Marka a pak na to tlačit tam, kde jsem mohl, což bylo v zatáčkách, kde tak brzy nezrychlujete, protože jsem musel využívat vyšší rychlostní stupně a dříve řadit směrem nahoru. Myslím, že na počátku jsem se držel hodně blízko, obzvlášť ve druhém sektoru.
Samozřejmě, že jsem ztrácel - bez trakce, žádná akcelerace, ale rovinky jsou ve druhém sektoru relativně krátké. Když však porovnáte například poslední sektor, který má jen jednu zatáčku, a pak je to do kopce, kde vás ten kopec zabíjí, když musíte brzy řadit.
V určité fázi jsem dostal zprávu, že 'musíme šetřit převodovku a zpomalit,' ale já jsem jim řekl, že jsem si toho vědom a že na to moc netlačím. Ano, myslím si, že jsme měli ve voze dobrou rychlost a že jsme byli ke konci na měkčí sadě docela rychlí.
Samozřejmě to bylo spíše o tom dovézt auto do cíle, ale věřte mi nebo ne, pokud bych měl jinou možnost, zvolil bych závodění.
Webber s Vettelem po dojezdu do cíle (foto: Red Bull Racing)
Webber: No, já Sebovo auto neřídil. Můžu udělat jen to, co je v mých silách. Když jsem se poprvé dostal před něj, uvědomil jsem si, že nemá po závodě, ale myslel jsem si: OK, možná závodím už jen s ostatními kluky, protože problémy se obvykle pouze zhoršují.
Nevyhodnocoval jsem tedy v tom okamžiku své tempo proti Sebovi. Když jsem na to tlačil, pak byly mé časy většinou jasně o půl sekundy či čtyři desetiny lepší, poté některá kola byla stejná, zejména proto, že jsem nebyl zcela disciplinovaný a věděl jsem, že bych měl pneumatikám dát šanci se nadechnout, abych mohl o něco prodloužit své stinty a udržovat si svůj náskok, ať už byl jakýkoliv.
V některých kolech jsem mohl samozřejmě tlačit a dát pneumatikám trochu šanci, když jsem měl méně paliva, apod. Tolikrát jsem letos s vámi souhlasil, tentokrát však ne.
Oslavy s piloty po skončení Velké ceny Brazílie (foto: Red Bull Racing)
Button: Při pohledu zvnějšku můžu hovořit o čemkoliv, co bych si býval přál, ale jako pilot se učíte přizpůsobit se situaci. Pokud vám řeknou, abyste šetřili palivo, brzdy - snažíte se přizpůsobit a jezdíte odlišně.
Mnohokrát jsme letos šetřili palivo a po pěti či šesti kolech již dokážete zajíždět stejné časy, protože se tomu přizpůsobíte a jezdíte odlišně. Za to jsme placeni.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.