Sebastian Vettel vyhrál i patnáctou kvalifikaci v této sezoně a pokořil rekord Nigela Mansella. Druhý skončil jeho týmový kolega Mark Webber. Druhá řada v barvách McLarenu, když Button skončil třetí a Hamilton čtvrtý. Opět pátý skončil Alonso doplněn ve třetí řadě Nico Rosbergem.
Naposled v tomto roce Vás zdravím při kvalifikaci VC Brazílie, která uzavírá kolotoč Formule 1 ročníku 2011. Favority na zisk pole position jsou jakož i v posledních závodech piloti Red Bullu a McLarenu. První část kvalifikace: První část čítající porci dvaceti minut právě začala a my budeme sledovat, jak se závodníci poperou s hrbolatou tratí zvanou Interlagos. V polovině Q1, kdy se na trati neděje nic zajímavéh,o až na pár probrzdění si uvedeme pořadí na špici startovního pole: 1. Button, 2. Webber, 3. Vettel, 4. Hamilton, 5. Alonso.
Tato pětice má tyto místa předplacená už řádku závodů, a tak se mezi nimi bude i dnes dozajista rozhodovat o dnešním zisku pole position. V sestupových vodách má naopak posledních šest míst předplacena trojice novějších týmů. Jinak tomu není ani dnes, leč tím kdo je prozatím doplňuje je Buemi, který je na první nepostupové pozici. Poslední pokusy jsou tu a tím, kdo se zlepšil je právě Buemi, který na osmnácté nepostupové místo posunul Maldonada na Williamsu. Venezuelan ihned poté zajíždí do boxů a tak je rozhodnuto. Nepostupující: 24. T. Glock, 23. J. D Ambrosio, 22. D. Ricciardo, 21. V. Liuzzi, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. P. Maldonado.
Druhá část kvalifikace: Nezmínil jsem počasí, které by mohlo ovlivnit dnešní kvalifikaci. Na tuto skutečnost zareagovala většina pilotů, kteří ihned po začátku Q2 vyjeli na trať. Časy na jedno kolo se rapidně zlepšují, a to téměř o celou jednu vteřinu. Rosberg zajíždí vynikající čas a řadí se na druhé místo ihned za Sebastiana Vettela. Sedm minut před koncem druhé části kvalifikace je pořadí následující: 1. Vettel, 2. Rosberg, 3. Webber, 4. Hamilton, 5. Button.
Tato pětice společně s šestým Fernandem Alonsem se již o svůj postup do Q3 nemusí obávat, jelikož mezi nimi a zbytkem startovního pole je už velká časová mezera. Těmi, kdo by prozatím nepostupovali, jsou: 11. Schumacher, 12. Alguersuari, 13. Buemi, 14. Kobajaši, 15. Petrov, 16. Barrichello, 17. Pérez.
Schumacher je jediným, kdo se dokázal zlepšit a postoupil na místo jedenácté a tudíž i postupové. Di Restovi se toto zlepšení německého pilota asi ne úplně zamlouvá, jelikož on je tím kdo spadl na první nepostupovou pozici. Výborný výkon podali, jak Senna (9.) v Renaultu, tak i Barrichello (12.) ve Williamsu, mimochodem oba domácí piloti. Především první jmenovaný dokázal porazit Petrova, svého týmového kolegu, a co je ještě důležitější, postoupit do bojů v Q3.Nepostupující: 17. S. Pérez, 16. K. Kobajaši, 15. V. Petrov, 14. S. Buemi, 13. J. Alguersuari, 12. R. Barrichello, 11. P. Di Resta.
Třetí část kvalifikace: V minulém závodě v Abu Zabí Sebastian Vettel vyrovnal rekord Nigela Mansella, a to 14 vítězství v kvalifikaci. Dnes jej může překonat a je nasnadě otázka, zda-li to již úřadující mistr letošní sezóny zvládne. Máme tu první pokusy, přičemž Interlagos je krátkou tratí a je možné, že zde uvidíme i stint dvou rychlých měřených kola za sebou. Vettel zajíždí nejrychlejší čas víkendu a ujímá se vedení.
Pořadí před druhými pokusy: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Button, 4. Alonso, 5. Hamilton, 6. Rosberg. Vettel jako první ve svém posledním pokusu a zajíždí nejrychlejší první sektor vůbec. To stejné se mu povedlo i v sektoru druhém a třetím sektorem si pojistil svou první příčku zlepšením téměř o čtyři desetiny. Vettel tedy nenechal nikoho na pochybách a pokořil další rekord.
Pořadí po kvalifikaci: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Button, 4. Hamilton, 5. Alonso, 6. Rosberg, 7. Massa, 8. Sutil, 9. Senna, 10. Schumacher.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.