Sebastian Vettel vyhrál i patnáctou kvalifikaci v této sezoně a pokořil rekord Nigela Mansella. Druhý skončil jeho týmový kolega Mark Webber. Druhá řada v barvách McLarenu, když Button skončil třetí a Hamilton čtvrtý. Opět pátý skončil Alonso doplněn ve třetí řadě Nico Rosbergem.
Naposled v tomto roce Vás zdravím při kvalifikaci VC Brazílie, která uzavírá kolotoč Formule 1 ročníku 2011. Favority na zisk pole position jsou jakož i v posledních závodech piloti Red Bullu a McLarenu. První část kvalifikace: První část čítající porci dvaceti minut právě začala a my budeme sledovat, jak se závodníci poperou s hrbolatou tratí zvanou Interlagos. V polovině Q1, kdy se na trati neděje nic zajímavéh,o až na pár probrzdění si uvedeme pořadí na špici startovního pole: 1. Button, 2. Webber, 3. Vettel, 4. Hamilton, 5. Alonso.
Tato pětice má tyto místa předplacená už řádku závodů, a tak se mezi nimi bude i dnes dozajista rozhodovat o dnešním zisku pole position. V sestupových vodách má naopak posledních šest míst předplacena trojice novějších týmů. Jinak tomu není ani dnes, leč tím kdo je prozatím doplňuje je Buemi, který je na první nepostupové pozici. Poslední pokusy jsou tu a tím, kdo se zlepšil je právě Buemi, který na osmnácté nepostupové místo posunul Maldonada na Williamsu. Venezuelan ihned poté zajíždí do boxů a tak je rozhodnuto. Nepostupující: 24. T. Glock, 23. J. D Ambrosio, 22. D. Ricciardo, 21. V. Liuzzi, 20. J. Trulli, 19. H. Kovalainen, 18. P. Maldonado.
Druhá část kvalifikace: Nezmínil jsem počasí, které by mohlo ovlivnit dnešní kvalifikaci. Na tuto skutečnost zareagovala většina pilotů, kteří ihned po začátku Q2 vyjeli na trať. Časy na jedno kolo se rapidně zlepšují, a to téměř o celou jednu vteřinu. Rosberg zajíždí vynikající čas a řadí se na druhé místo ihned za Sebastiana Vettela. Sedm minut před koncem druhé části kvalifikace je pořadí následující: 1. Vettel, 2. Rosberg, 3. Webber, 4. Hamilton, 5. Button.
Tato pětice společně s šestým Fernandem Alonsem se již o svůj postup do Q3 nemusí obávat, jelikož mezi nimi a zbytkem startovního pole je už velká časová mezera. Těmi, kdo by prozatím nepostupovali, jsou: 11. Schumacher, 12. Alguersuari, 13. Buemi, 14. Kobajaši, 15. Petrov, 16. Barrichello, 17. Pérez.
Schumacher je jediným, kdo se dokázal zlepšit a postoupil na místo jedenácté a tudíž i postupové. Di Restovi se toto zlepšení německého pilota asi ne úplně zamlouvá, jelikož on je tím kdo spadl na první nepostupovou pozici. Výborný výkon podali, jak Senna (9.) v Renaultu, tak i Barrichello (12.) ve Williamsu, mimochodem oba domácí piloti. Především první jmenovaný dokázal porazit Petrova, svého týmového kolegu, a co je ještě důležitější, postoupit do bojů v Q3.Nepostupující: 17. S. Pérez, 16. K. Kobajaši, 15. V. Petrov, 14. S. Buemi, 13. J. Alguersuari, 12. R. Barrichello, 11. P. Di Resta.
Třetí část kvalifikace: V minulém závodě v Abu Zabí Sebastian Vettel vyrovnal rekord Nigela Mansella, a to 14 vítězství v kvalifikaci. Dnes jej může překonat a je nasnadě otázka, zda-li to již úřadující mistr letošní sezóny zvládne. Máme tu první pokusy, přičemž Interlagos je krátkou tratí a je možné, že zde uvidíme i stint dvou rychlých měřených kola za sebou. Vettel zajíždí nejrychlejší čas víkendu a ujímá se vedení.
Pořadí před druhými pokusy: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Button, 4. Alonso, 5. Hamilton, 6. Rosberg. Vettel jako první ve svém posledním pokusu a zajíždí nejrychlejší první sektor vůbec. To stejné se mu povedlo i v sektoru druhém a třetím sektorem si pojistil svou první příčku zlepšením téměř o čtyři desetiny. Vettel tedy nenechal nikoho na pochybách a pokořil další rekord.
Pořadí po kvalifikaci: 1. Vettel, 2. Webber, 3. Button, 4. Hamilton, 5. Alonso, 6. Rosberg, 7. Massa, 8. Sutil, 9. Senna, 10. Schumacher.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.