INTERLAGOS - 3. TRÉNINK; Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem sobotního tréninku, když za svými zády nechal Jensona Buttona s McLarenem a svého týmového kolegu Marka Webbera.
Závodní víkend Velké ceny Brazílie pokračuje třetím volným tréninkem na okruhu Autodromo José Carlos Pace di Interlagos. Včerejší druhé tréninkové klání potvrdilo vzestupnou formu týmu McLaren - Lewis Hamilton zajel nejrychlejší kolo a předstihl tak oba piloty Red Bullu a čtvrtého Fernanda Alonsa. Španělský pilot byl nespokojený s vyvážením svého monopostu, proto jistě u Ferrari využijí dalších šedesát minut, aby mohli vůz lépe připravit na dnešní kvalifikaci a především na zítřejší závod.
Počasí bude hrát klíčovou roli v průběhu závodního víkendu. Většina týmů počítá s deštivou kvalifikací i s mokrým zítřejším závodem, vše je tedy dost nepředvídatelné. Momentálně je obloha částečně zakrytá oblaky a zdá se, že trénink by se mohl odjet na suché trati, i když počasí se tu mění velmi rychle.
Pro poslední velkou cenu sezony přivezlo Pirelli pneumatiky střední a měkké směsi. Během včerejšího dne měli piloti možnost odzkoušet i specifikace pneumatik pro rok 2012.
Semafor se rozsvítil zeleně – trať je volná, trénink může začít.
Kobajaši a Senna vyvážejí zbytek startovního pole na dráhu a zahajují se tak zaváděcí kola. Postupně se všichni vrací ke svým mechanikům. V boxech Ferrari jsou oba piloti venku z kokpitů a živě diskutují. Bruno Senna znovu vyráží na trať a má tak celý okruh jen pro sebe. V hledišti je i jeho matka Viviane, která tu zastupuje organizaci Fondazione Senna, jejíž symboly mají mnozí jezdci na svých přilbách. Bruno Senna nastavil první laťku na 1:16,622 min.
Po 10. minutách tréninku – 1. Senna, 2. D'Ambrosio.
V dalším kole se dokázal Senna o malinko polepšit, v tom dalším je jeho čas o více jak sekundu rychlejší. Na trať vyráží i Kobajaši, Glock a Petrov, posledně jmenovaný zajíždí čas 1:17,761. Ruský pilot ještě nemá jistou sedačku u Lotusu pro příští sezonu. Další kolo zajíždí Petrov v čase 1:14,654, což mu vynáší prozatímní první příčku.
Daniel Ricciardo je na třetím místě, když zaostává za Petrovem téměř o čtyři sekundy. Čelo se mnění s výjezdem top týmů na trať, momentálně je to Lewis Hamilton, který vede tabulku s časem 1:13,988. Vzápětí je to Vettelovo jméno, které svítí na prvním místě u času 1:13,754.
Další piloti zajíždí svá měřená kola – Schumacher zaznamenává čas 1:17,263, Trulli 1:17,123 a je tak rychlejší než Mercedes. Hamilton se zlepšuje a čas 1:13,508 ho posílá do vedení. Jenson Button se řítí cílovou rovinkou a zastavuje časomíru na hodnotě 1:13,447 a jde tak do čela.
Po 20. minutách tréninku – 1. Button 2. Hamilton 3. Vettel.
Schumacherův Mercedes se vyšplhal až na šestou příčku, hned za jeho zády je Sutil s časem 1:15,047. Sebastien Buemi má nějaký technický problém, jeho Toro Rosso se pomalu sune k boxům. Mark Webber se dostal na druhé místo, ale je okamžitě sesazen Buttonem, jehož čas 1:13,238 je o jednu desetinu lepší.
Zatím jedinými, kteří nezajeli jediné měřené kolo, jsou obě Ferrari, které jsou stále v boxech a Toro Rosso Sebastiena Buemiho, kterého potkala technická závada. Mezitím si svůj čas vylepšuje Mark Webber, ale zůstává stále třetí. Na trať se konečně rozjíždí i Scuderia Ferrari, Massa je dvanáctý, druhé Ferrari je rychlejší – Alonso protíná pásku s doposud sedmým nejlepším časem.
Po 30. minutách tréninku -1. Vettel 1:13,186; 2. Button 1:13,238; 3. Webber 1:13,296; 4. Hamilton 1:13,508; 5. Schumacher 1:14,114; 6. Rosberg 1:14,269 min.
K dalším pokusům se vydává Button, Hamilton a Alonso. Hamilotn je pomalejší než v první části tréninku, zatímco Schumacher má na svém voze nasazené pneumatiky s měkkou směsí. Schumacherův čas nestačí na konkurenci, ale je dobrý 1:13,393, také Nico Rosberg je na měkkých pneumatikách a jeho čas ho vynáší na třetí příčku.
Po 40. minutách tréninku - 1. Vettel, 2. Button, 3. Rosberg.
Na trati je Mark Webber a zatím zajíždí ve všech sektorech nejlepší časy, nakonec je i konečný čas 1:13,154 tím nejrychlejším vůbec a to i přesto, že Australan jel na střední směsi pneumatik. Dalším pilotem, který jede své rychlé kolo je Adrian Sutil a je rychlejší než Webber - 1:13,113 min.
Na trati je osamocen D'Ambrosio.
Po 50. minutách tréninku – 1. Sutil, 2. Webber, 3. Button
Na dráhu vyráží Alonso, na rudém voze jsou měkké pneumatiky, čas 1:12,768 je zatím nejrychlejší z celého závodního víkendu. Také Felipe Massa má rozjeté skvělé kolo, ale v jeho pokusu jsou trhlinky a silnější provoz na trati.
Lewis Hamilton je dalším pilotem, který se dostal pod hodnotu 1:13 a stlačil tak nejrychlejší kolo na 1:12,622. Také Webber je rychlý, ale čas 1:12,641 na čelo nestačí. Sebastian Vettel je nejrychlejší 1:12,508 a čeká se jak zajede Button: jeho čas po přetnutí cílové čáry je 1:12,822.
Na programu jsou poslední pokusy. Felipe Massa, 1:13,6 je hluboko v poli poražených. Sebastian Vettel zajíždí neuvěřitelných 1:12,460, jak odpoví soupeři? Button 1:12,547 a je druhý Webber zůstává třetí.
Nejvyšší naměřené rychlosti: 1. Alguersuari - 317 km/hod; 2. Pérez - 314; 3. Kobajaši - 314; 4. Buemi - 312; 5. Barrichello - 312; 6. Petrov - 311.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.