INTERLAGOS - 3. TRÉNINK; Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem sobotního tréninku, když za svými zády nechal Jensona Buttona s McLarenem a svého týmového kolegu Marka Webbera.
Závodní víkend Velké ceny Brazílie pokračuje třetím volným tréninkem na okruhu Autodromo José Carlos Pace di Interlagos. Včerejší druhé tréninkové klání potvrdilo vzestupnou formu týmu McLaren - Lewis Hamilton zajel nejrychlejší kolo a předstihl tak oba piloty Red Bullu a čtvrtého Fernanda Alonsa. Španělský pilot byl nespokojený s vyvážením svého monopostu, proto jistě u Ferrari využijí dalších šedesát minut, aby mohli vůz lépe připravit na dnešní kvalifikaci a především na zítřejší závod.
Počasí bude hrát klíčovou roli v průběhu závodního víkendu. Většina týmů počítá s deštivou kvalifikací i s mokrým zítřejším závodem, vše je tedy dost nepředvídatelné. Momentálně je obloha částečně zakrytá oblaky a zdá se, že trénink by se mohl odjet na suché trati, i když počasí se tu mění velmi rychle.
Pro poslední velkou cenu sezony přivezlo Pirelli pneumatiky střední a měkké směsi. Během včerejšího dne měli piloti možnost odzkoušet i specifikace pneumatik pro rok 2012.
Semafor se rozsvítil zeleně – trať je volná, trénink může začít.
Kobajaši a Senna vyvážejí zbytek startovního pole na dráhu a zahajují se tak zaváděcí kola. Postupně se všichni vrací ke svým mechanikům. V boxech Ferrari jsou oba piloti venku z kokpitů a živě diskutují. Bruno Senna znovu vyráží na trať a má tak celý okruh jen pro sebe. V hledišti je i jeho matka Viviane, která tu zastupuje organizaci Fondazione Senna, jejíž symboly mají mnozí jezdci na svých přilbách. Bruno Senna nastavil první laťku na 1:16,622 min.
Po 10. minutách tréninku – 1. Senna, 2. D'Ambrosio.
V dalším kole se dokázal Senna o malinko polepšit, v tom dalším je jeho čas o více jak sekundu rychlejší. Na trať vyráží i Kobajaši, Glock a Petrov, posledně jmenovaný zajíždí čas 1:17,761. Ruský pilot ještě nemá jistou sedačku u Lotusu pro příští sezonu. Další kolo zajíždí Petrov v čase 1:14,654, což mu vynáší prozatímní první příčku.
Daniel Ricciardo je na třetím místě, když zaostává za Petrovem téměř o čtyři sekundy. Čelo se mnění s výjezdem top týmů na trať, momentálně je to Lewis Hamilton, který vede tabulku s časem 1:13,988. Vzápětí je to Vettelovo jméno, které svítí na prvním místě u času 1:13,754.
Další piloti zajíždí svá měřená kola – Schumacher zaznamenává čas 1:17,263, Trulli 1:17,123 a je tak rychlejší než Mercedes. Hamilton se zlepšuje a čas 1:13,508 ho posílá do vedení. Jenson Button se řítí cílovou rovinkou a zastavuje časomíru na hodnotě 1:13,447 a jde tak do čela.
Po 20. minutách tréninku – 1. Button 2. Hamilton 3. Vettel.
Schumacherův Mercedes se vyšplhal až na šestou příčku, hned za jeho zády je Sutil s časem 1:15,047. Sebastien Buemi má nějaký technický problém, jeho Toro Rosso se pomalu sune k boxům. Mark Webber se dostal na druhé místo, ale je okamžitě sesazen Buttonem, jehož čas 1:13,238 je o jednu desetinu lepší.
Zatím jedinými, kteří nezajeli jediné měřené kolo, jsou obě Ferrari, které jsou stále v boxech a Toro Rosso Sebastiena Buemiho, kterého potkala technická závada. Mezitím si svůj čas vylepšuje Mark Webber, ale zůstává stále třetí. Na trať se konečně rozjíždí i Scuderia Ferrari, Massa je dvanáctý, druhé Ferrari je rychlejší – Alonso protíná pásku s doposud sedmým nejlepším časem.
Po 30. minutách tréninku -1. Vettel 1:13,186; 2. Button 1:13,238; 3. Webber 1:13,296; 4. Hamilton 1:13,508; 5. Schumacher 1:14,114; 6. Rosberg 1:14,269 min.
K dalším pokusům se vydává Button, Hamilton a Alonso. Hamilotn je pomalejší než v první části tréninku, zatímco Schumacher má na svém voze nasazené pneumatiky s měkkou směsí. Schumacherův čas nestačí na konkurenci, ale je dobrý 1:13,393, také Nico Rosberg je na měkkých pneumatikách a jeho čas ho vynáší na třetí příčku.
Po 40. minutách tréninku - 1. Vettel, 2. Button, 3. Rosberg.
Na trati je Mark Webber a zatím zajíždí ve všech sektorech nejlepší časy, nakonec je i konečný čas 1:13,154 tím nejrychlejším vůbec a to i přesto, že Australan jel na střední směsi pneumatik. Dalším pilotem, který jede své rychlé kolo je Adrian Sutil a je rychlejší než Webber - 1:13,113 min.
Na trati je osamocen D'Ambrosio.
Po 50. minutách tréninku – 1. Sutil, 2. Webber, 3. Button
Na dráhu vyráží Alonso, na rudém voze jsou měkké pneumatiky, čas 1:12,768 je zatím nejrychlejší z celého závodního víkendu. Také Felipe Massa má rozjeté skvělé kolo, ale v jeho pokusu jsou trhlinky a silnější provoz na trati.
Lewis Hamilton je dalším pilotem, který se dostal pod hodnotu 1:13 a stlačil tak nejrychlejší kolo na 1:12,622. Také Webber je rychlý, ale čas 1:12,641 na čelo nestačí. Sebastian Vettel je nejrychlejší 1:12,508 a čeká se jak zajede Button: jeho čas po přetnutí cílové čáry je 1:12,822.
Na programu jsou poslední pokusy. Felipe Massa, 1:13,6 je hluboko v poli poražených. Sebastian Vettel zajíždí neuvěřitelných 1:12,460, jak odpoví soupeři? Button 1:12,547 a je druhý Webber zůstává třetí.
Nejvyšší naměřené rychlosti: 1. Alguersuari - 317 km/hod; 2. Pérez - 314; 3. Kobajaši - 314; 4. Buemi - 312; 5. Barrichello - 312; 6. Petrov - 311.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.