INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton s McLarenem ovládl odpolední trénink na okruhu Interlagos. Na záda mu nejtěsněji (se ztrátou 0,167 sec) dýchal už jistý mistr světa sezóny 2011 Sebastian Vettel.
Odpolední trénink v Brazílii začal za slunečného počasí a ještě vyšších teplot než ráno: vzduch dosahoval 26 °C, asfalt 46 °C, a za silnějšího větru – přes 3 m/sec. Po ranním představení nováčků, mezi nimiž nechyběl ani Jan Charouz, se představili již pouze stabilní závodní piloti.
Fernandovi Alonsovi byl po dopolední poruše vyměněn motor. Protože dostal použitý, nikoliv zcela nový devátý, vyhne se penalizaci. Lewis Hamilton odpoledne nastoupil se žlutou helmou s brazilskou vlajkou v horní části, kterou vzdával poctu svému vzoru Ayrtonovi Sennovi.
Garáže jako první v 17 hod našeho času opustili Kovalainen, Alguersuari, Trulli, Liuzzi a Buemi. Piloti ihned najížděli do měřených kol a první laťku stanovil Alguersuari – 1:17,316 min. Na čele se střídali Schumacher (1:15,652), Button (1:15,190), Hamilton (1:13,852 min).
Ferrari ve snaze rozluštit záhadu Massova kmitajícího křídla dnes Felipemu na chvíli nasadilo jeho starší verzi (foto: Scuderia Ferrari)
Zatímco Ferrari začalo na experimentální tvrdé směsi pneumatik, dvojice McLarenu a Red Bullu pro začátek zvolila současné středně tvrdé směsi. Petrov (s šasi R31-06, Senna s R31-05) si stěžuje na obrovskou přetáčivost. Po změnu poměru hmotnosti ve prospěch přední nápravy nedocházelo k blokování zadních kol a Vitalij byl celkově s druhou jízdou spokojenější.
Usilovně se rovněž pracovalo na přední části Buttonova McLarenu. Jenson jezdil v tu chvíli jen o 46 tisícin sekundy pomaleji a po 40 min figuroval na 2. příčce.
Pořadí v polovině tréninku, kdy většina začala přezouvat na měkčí směs pneumatik:1. Hamilton 1:13,8522. Button + 0,0463. Webber + 0,5274. Vettel + 0,5535. Massa + 0,7106. Alonso + 0,9087. Pérez + 1,1288. Kobajaši + 1,167
Charouzův týmový kolega Daniel Ricciardo v akci (foto: HRT)
Schumacher jako první z top pilotů využil výhod měkkých pneumatik a dostal se do čela – 1:13,723 min. Barrichello po jejich vyzkoušení potvrdil rozdíl, který jsme mezi měkkou a středně-tvrdou směsí předpokládali (viz zde) – měkčí Pirellky jsou o 0,7 sec rychlejší a velmi konzistentní.
Po 55 min se na nich zlepšil vedoucí Hamilton (1:13,392 min), na něhož se dotáhl Vettel (1:13,559 min). Týmy se začaly věnovat delším jízdám, během nichž vyhodnocovali degradaci měkčí směsi.
Dvanáct minut před koncem zůstal v nájezdu (Juncao) na dlouhou cílovou rovinku po výletu z dráhy kvůli problémům s převodovkou stát Pérezův Sauber. V závěru kroužilo před zraky vášnivých brazilských diváků všech 24 vozů, Red Bully však již s těžšími vozy naháněly Hamiltona marně a na čele se nic nezměnilo.
Oba Lotusy s novým zadním křídlem a novou posilou svého technického týmu - specialistou na aerodynamiku Johnem Ileyem z McLarenu - byly jen o 0,4 sec pomalejší než Barrichellův Williams a zítra by rádi nakoukli do Q2. S oběma vozy je v nejrychlešjí desítce také Force India, za povšimnutí stojí také výkon Schumachera, jenž překonal Massu na Ferrari i Buttona na McLarenu.
Maximální rychlosti: 1. Buemi - 318 km/hod; 2. Alguersuari - 317; 3. Pérez - 312; 4. Barrichello - 312; 5. Di Resta - 311; 6. Senna - 310.
Soupis všech časů: zde (PDF).
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.