INTERLAGOS - 2. TRÉNINK; Lewis Hamilton s McLarenem ovládl odpolední trénink na okruhu Interlagos. Na záda mu nejtěsněji (se ztrátou 0,167 sec) dýchal už jistý mistr světa sezóny 2011 Sebastian Vettel.
Odpolední trénink v Brazílii začal za slunečného počasí a ještě vyšších teplot než ráno: vzduch dosahoval 26 °C, asfalt 46 °C, a za silnějšího větru – přes 3 m/sec. Po ranním představení nováčků, mezi nimiž nechyběl ani Jan Charouz, se představili již pouze stabilní závodní piloti.
Fernandovi Alonsovi byl po dopolední poruše vyměněn motor. Protože dostal použitý, nikoliv zcela nový devátý, vyhne se penalizaci. Lewis Hamilton odpoledne nastoupil se žlutou helmou s brazilskou vlajkou v horní části, kterou vzdával poctu svému vzoru Ayrtonovi Sennovi.
Garáže jako první v 17 hod našeho času opustili Kovalainen, Alguersuari, Trulli, Liuzzi a Buemi. Piloti ihned najížděli do měřených kol a první laťku stanovil Alguersuari – 1:17,316 min. Na čele se střídali Schumacher (1:15,652), Button (1:15,190), Hamilton (1:13,852 min).
Ferrari ve snaze rozluštit záhadu Massova kmitajícího křídla dnes Felipemu na chvíli nasadilo jeho starší verzi (foto: Scuderia Ferrari)
Zatímco Ferrari začalo na experimentální tvrdé směsi pneumatik, dvojice McLarenu a Red Bullu pro začátek zvolila současné středně tvrdé směsi. Petrov (s šasi R31-06, Senna s R31-05) si stěžuje na obrovskou přetáčivost. Po změnu poměru hmotnosti ve prospěch přední nápravy nedocházelo k blokování zadních kol a Vitalij byl celkově s druhou jízdou spokojenější.
Usilovně se rovněž pracovalo na přední části Buttonova McLarenu. Jenson jezdil v tu chvíli jen o 46 tisícin sekundy pomaleji a po 40 min figuroval na 2. příčce.
Pořadí v polovině tréninku, kdy většina začala přezouvat na měkčí směs pneumatik:1. Hamilton 1:13,8522. Button + 0,0463. Webber + 0,5274. Vettel + 0,5535. Massa + 0,7106. Alonso + 0,9087. Pérez + 1,1288. Kobajaši + 1,167
Charouzův týmový kolega Daniel Ricciardo v akci (foto: HRT)
Schumacher jako první z top pilotů využil výhod měkkých pneumatik a dostal se do čela – 1:13,723 min. Barrichello po jejich vyzkoušení potvrdil rozdíl, který jsme mezi měkkou a středně-tvrdou směsí předpokládali (viz zde) – měkčí Pirellky jsou o 0,7 sec rychlejší a velmi konzistentní.
Po 55 min se na nich zlepšil vedoucí Hamilton (1:13,392 min), na něhož se dotáhl Vettel (1:13,559 min). Týmy se začaly věnovat delším jízdám, během nichž vyhodnocovali degradaci měkčí směsi.
Dvanáct minut před koncem zůstal v nájezdu (Juncao) na dlouhou cílovou rovinku po výletu z dráhy kvůli problémům s převodovkou stát Pérezův Sauber. V závěru kroužilo před zraky vášnivých brazilských diváků všech 24 vozů, Red Bully však již s těžšími vozy naháněly Hamiltona marně a na čele se nic nezměnilo.
Oba Lotusy s novým zadním křídlem a novou posilou svého technického týmu - specialistou na aerodynamiku Johnem Ileyem z McLarenu - byly jen o 0,4 sec pomalejší než Barrichellův Williams a zítra by rádi nakoukli do Q2. S oběma vozy je v nejrychlešjí desítce také Force India, za povšimnutí stojí také výkon Schumachera, jenž překonal Massu na Ferrari i Buttona na McLarenu.
Maximální rychlosti: 1. Buemi - 318 km/hod; 2. Alguersuari - 317; 3. Pérez - 312; 4. Barrichello - 312; 5. Di Resta - 311; 6. Senna - 310.
Soupis všech časů: zde (PDF).
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.