FIA se rozhodla po sobotní kvalifikaci v Abú Zabí prodloužit první DRS zónu. Týmy se obávaly, že její vzdálenost by k vzrušující podívané nemusela stačit.
První DRS zóna měla původně začínat 470 m za zatáčkou č. 7, FIA ji nyní prodlužuje o 75 m. To není zrovna kdo ví co, proto jsou i přes tento krok piloti skeptičtí a obávají se o to, zda DRS vůbec k něčemu během Velké ceny Abú Zabí bude.
Jenson Button například na dotaz, zda to nyní bude lepší, odpověděl: "Dle mé zkušenosti ze včerejška ne. Snažil jsem se DRS použít na výjezdu ze zatáčky č. 7 po celou dobu až k zatáčce č. 8, přesto jsem se s předjížděním aut trápil. Takže nějaké prodloužení o 75 m nebo kolik velký rozdíl neudělá, protože to je stále jen polovina rovinky, kde můžeme používat DRS, takže to bude těžké.
Dvě DRS zóny jsou dobré, ale předjíždění bude přesto velmi obtížné. Tdy to v minulých dvou letech vždy bylo těžké, mnoho předjížděcích manévrů jsme na rovinkách neviděli. Trochu by to mělo pomoci, ale jestli to bude stačit, to uvidíme," dodává pilot McLarenu.
Mapa okruhu
Fernando Alonso k tomu řekl: "S DRS si budeme muset počkat na jasnou odpověď do zítřka. Včera jsme všichni měli dojem, že ta vzdálenost nebyla dostatečná, tak ji FIA pro zítřek zvětší. Snad to bude fungovat, ale těžko říci předem - musíme počkat, vyhodnotíme to po závodě."
Lewis Hamilton si myslí: "Možná ji měli ještě více prodloužit... Pokud DRS zóna nebude začínat dostatečně včas, můžeme být na tom stejně jako minulý rok, kdy jsme moc předjíždění neviděli.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.