FIA se rozhodla po sobotní kvalifikaci v Abú Zabí prodloužit první DRS zónu. Týmy se obávaly, že její vzdálenost by k vzrušující podívané nemusela stačit.
První DRS zóna měla původně začínat 470 m za zatáčkou č. 7, FIA ji nyní prodlužuje o 75 m. To není zrovna kdo ví co, proto jsou i přes tento krok piloti skeptičtí a obávají se o to, zda DRS vůbec k něčemu během Velké ceny Abú Zabí bude.
Jenson Button například na dotaz, zda to nyní bude lepší, odpověděl: "Dle mé zkušenosti ze včerejška ne. Snažil jsem se DRS použít na výjezdu ze zatáčky č. 7 po celou dobu až k zatáčce č. 8, přesto jsem se s předjížděním aut trápil. Takže nějaké prodloužení o 75 m nebo kolik velký rozdíl neudělá, protože to je stále jen polovina rovinky, kde můžeme používat DRS, takže to bude těžké.
Dvě DRS zóny jsou dobré, ale předjíždění bude přesto velmi obtížné. Tdy to v minulých dvou letech vždy bylo těžké, mnoho předjížděcích manévrů jsme na rovinkách neviděli. Trochu by to mělo pomoci, ale jestli to bude stačit, to uvidíme," dodává pilot McLarenu.
Mapa okruhu
Fernando Alonso k tomu řekl: "S DRS si budeme muset počkat na jasnou odpověď do zítřka. Včera jsme všichni měli dojem, že ta vzdálenost nebyla dostatečná, tak ji FIA pro zítřek zvětší. Snad to bude fungovat, ale těžko říci předem - musíme počkat, vyhodnotíme to po závodě."
Lewis Hamilton si myslí: "Možná ji měli ještě více prodloužit... Pokud DRS zóna nebude začínat dostatečně včas, můžeme být na tom stejně jako minulý rok, kdy jsme moc předjíždění neviděli.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.