Sebastian Vettel se opět zapisuje do dějin, když dnešním vítezstvím v kvalifikaci vyrovnal historický rekord Nigela Mensela v počtu vyhraných pole position v sezoně. V první řadě jej doplní Hamilton. Druhou řadu obsadili Button a Webber a třetí je v barvách rudých Ferrari v pořadí Alonso a Massa.
Velká cena Abú Zabí má přece jen něco do sebe a bude se nás o tom snažit přesvědčit již za malou chvíli, kdy začne samotná kvalifikace. Máme za sebou také tři tréninky, které opanoval tým McLaren. Red Bull se ale určitě nebude chtít vzdát lehce a může nás čekat zajímavý boj o pole position předposledního závodu letošního ročníku Formule 1.První část kvalifikace: Zelená světla na konci boxové uličky se rozsvítila a Q1 může začít. Pokud se nestane nic nečekaného, tak v této fázi nepostoupí šestice pilotů stájí HRT, Virgin a Lotus spolu s některým z pilotů ze zbytku pole. Posledně jmenovaná stáj se ale stále zlepšuje a už několikrát se do druhé části její piloti probojovali. Většinou to ale bylo spíše vnějšími faktory, než výkonností jejich monopostů.
Po deseti minutách, kdy již většina pilotů zajela svá rychlá kola je pořadí na čele: 1. Hamilton, 2. Webber, 3. Button, 4. Vettel, 5. Alonso. Na konci výsledkové listiny figuruje Barrichello, který ještě nevyjel ze svého boxového stání. Před ním na dalších šesti nepostupových místech: 18. Kovalainen, 19. Ricciardo, 20. Glock, 21. D Ambrosio, 22. Liuzzi, 23. Trulli.
Pět minut do konce Q1 a na trati se neděje nic zajímavého. První desítka už na trať zřejmě nevyjede a první nepostupující Kovalainen ztrácí na postup více jak vteřinu. Barrichello stále v boxech bez zajetého času a je jisté, že v Q1 končí. Nepostupující: 24. R. Barrichello, 23. J. D Ambrosio, 22. V. Liuzzi, 21. D. Ricciardo, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. H. Kovalainen.
Druhá část kvalifikace: Na trať jako první vyjíždí oba monoposty týmu Toro Rosso, který se ke konci sezony výkonnostně hodně zvedl. Je dost možné, že jejich piloti bojují o sedačku v tomto týmu pro příští sezonu, a tak mají o motivaci zajisté postaráno. Prozatím lepší Buemi, který je na deváté pozici. Na prvních pěti místech: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Alonso, 4. Button, 5. Webber. Na trati vyvěšeny červené vlajky z důvodu odklizení části jakéhosi „kolíku“, který slouží k tomu, aby piloti nemohli projet zatáčku více přes obrubníky, než je povoleno.
Vše spraveno, a tak si pět minut před koncem Q2 shrneme pořadí na nepostupových pozicích: 11. Kobajaši, 12. Senna, 13. Alguersuari, 14. Rosberg, 15. Sutil, 16. Di Resta, 17. Maldonado. Rosberg se zlepšuje a postupuje na místo šesté před Felipeho Massu. Od osmého do dvanáctého místa se ale pořadí neustále mění, a tak zatím nemá nikdo z pilotů nic jisté. Před posledními pokusy jsou na nepostupovém jedenáctém a dvanáctém místě Perez s Buemim. Jezdcům Force Indie se to podařilo a oba postupují dále společně se Schumacherem, který je na místě desátém. Nepostupující: 17. P. Maldonado, 16. K. Kobajaši, 15. J. Alguersuari, 14. B. Senna, 13. S. Buemi, 12. V. Petrov, 11. S. Pérez.
Třetí část kvalifikace: V Abú Zabí se smráká a my můžeme s napětím očekávat rozsvěcení zelených světel na konci boxové uličky ústící pod trať. Je to tu a první pokusy ukáží, kdo by se zítra mohl postavit na první místo startovního roštu. Pořadí po prvních pokusech: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Button, 5. Alonso, 6. Massa. Jen tato šestice zajela měřený čas. Zbytek zřejmě pošetří pneumatiky pro závod.
Rozdíl mezi prvním a druhým činí čtyřicet dva tisícin vteřiny, přičemž třetí a čtvrý v pořadí ztrácí jen tři desetiny. Ještě není nic rozhodnuto, jelikož přichází druhé a závěrečné pokusy. Ty se zvrhly v boj dvou týmových kolegů McLarenu, kteří mezi sebou v cíli měřeného kola měli devět tisícin, ale oběma to nandal kdo jiny, než již jistý mistr světa Sebastian Vettel!
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.