Sebastian Vettel se opět zapisuje do dějin, když dnešním vítezstvím v kvalifikaci vyrovnal historický rekord Nigela Mensela v počtu vyhraných pole position v sezoně. V první řadě jej doplní Hamilton. Druhou řadu obsadili Button a Webber a třetí je v barvách rudých Ferrari v pořadí Alonso a Massa.
Velká cena Abú Zabí má přece jen něco do sebe a bude se nás o tom snažit přesvědčit již za malou chvíli, kdy začne samotná kvalifikace. Máme za sebou také tři tréninky, které opanoval tým McLaren. Red Bull se ale určitě nebude chtít vzdát lehce a může nás čekat zajímavý boj o pole position předposledního závodu letošního ročníku Formule 1.První část kvalifikace: Zelená světla na konci boxové uličky se rozsvítila a Q1 může začít. Pokud se nestane nic nečekaného, tak v této fázi nepostoupí šestice pilotů stájí HRT, Virgin a Lotus spolu s některým z pilotů ze zbytku pole. Posledně jmenovaná stáj se ale stále zlepšuje a už několikrát se do druhé části její piloti probojovali. Většinou to ale bylo spíše vnějšími faktory, než výkonností jejich monopostů.
Po deseti minutách, kdy již většina pilotů zajela svá rychlá kola je pořadí na čele: 1. Hamilton, 2. Webber, 3. Button, 4. Vettel, 5. Alonso. Na konci výsledkové listiny figuruje Barrichello, který ještě nevyjel ze svého boxového stání. Před ním na dalších šesti nepostupových místech: 18. Kovalainen, 19. Ricciardo, 20. Glock, 21. D Ambrosio, 22. Liuzzi, 23. Trulli.
Pět minut do konce Q1 a na trati se neděje nic zajímavého. První desítka už na trať zřejmě nevyjede a první nepostupující Kovalainen ztrácí na postup více jak vteřinu. Barrichello stále v boxech bez zajetého času a je jisté, že v Q1 končí. Nepostupující: 24. R. Barrichello, 23. J. D Ambrosio, 22. V. Liuzzi, 21. D. Ricciardo, 20. T. Glock, 19. J. Trulli, 18. H. Kovalainen.
Druhá část kvalifikace: Na trať jako první vyjíždí oba monoposty týmu Toro Rosso, který se ke konci sezony výkonnostně hodně zvedl. Je dost možné, že jejich piloti bojují o sedačku v tomto týmu pro příští sezonu, a tak mají o motivaci zajisté postaráno. Prozatím lepší Buemi, který je na deváté pozici. Na prvních pěti místech: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Alonso, 4. Button, 5. Webber. Na trati vyvěšeny červené vlajky z důvodu odklizení části jakéhosi „kolíku“, který slouží k tomu, aby piloti nemohli projet zatáčku více přes obrubníky, než je povoleno.
Vše spraveno, a tak si pět minut před koncem Q2 shrneme pořadí na nepostupových pozicích: 11. Kobajaši, 12. Senna, 13. Alguersuari, 14. Rosberg, 15. Sutil, 16. Di Resta, 17. Maldonado. Rosberg se zlepšuje a postupuje na místo šesté před Felipeho Massu. Od osmého do dvanáctého místa se ale pořadí neustále mění, a tak zatím nemá nikdo z pilotů nic jisté. Před posledními pokusy jsou na nepostupovém jedenáctém a dvanáctém místě Perez s Buemim. Jezdcům Force Indie se to podařilo a oba postupují dále společně se Schumacherem, který je na místě desátém. Nepostupující: 17. P. Maldonado, 16. K. Kobajaši, 15. J. Alguersuari, 14. B. Senna, 13. S. Buemi, 12. V. Petrov, 11. S. Pérez.
Třetí část kvalifikace: V Abú Zabí se smráká a my můžeme s napětím očekávat rozsvěcení zelených světel na konci boxové uličky ústící pod trať. Je to tu a první pokusy ukáží, kdo by se zítra mohl postavit na první místo startovního roštu. Pořadí po prvních pokusech: 1. Hamilton, 2. Vettel, 3. Webber, 4. Button, 5. Alonso, 6. Massa. Jen tato šestice zajela měřený čas. Zbytek zřejmě pošetří pneumatiky pro závod.
Rozdíl mezi prvním a druhým činí čtyřicet dva tisícin vteřiny, přičemž třetí a čtvrý v pořadí ztrácí jen tři desetiny. Ještě není nic rozhodnuto, jelikož přichází druhé a závěrečné pokusy. Ty se zvrhly v boj dvou týmových kolegů McLarenu, kteří mezi sebou v cíli měřeného kola měli devět tisícin, ale oběma to nandal kdo jiny, než již jistý mistr světa Sebastian Vettel!
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.