ABÚ ZABÍ - 3. TRÉNINK; Lewis Hamilton jako jediný dokázal zajet čas pod 1:39 a ukázal tak silné ambice McLarenu pro nadcházející kvalifikaci.
Velká cena Abu Zabí, osmnáctý závod mistrovství světa formule 1 roku 2011, má za sebou první třetinu závodního víkendu, které vévodili především vozy McLaren. Včerejšíden zakončil nejlepším časem Lewis Hamilton, který měl v těsném závěsu svého týmového kolegu Buttona, třetí byl Fernando Alonso, který však předvedl i chybu v první zatáčce, která vyústila v nehodu.
Během včerejšího dne se znovu otevřela polemika na téma současných difusoru a výfuků. Zatímco některé týmy v čele s Red Bullem a McLarenem lobovaly za používání těchto prvků i v následující sezoně, Ferrari, HRT a Sauber vyjádřili své negativní stanovisko.
Okruh v Abu Zabí přivítal i dnes všechny účastníky krásným počasím, teplota vzduchu se vyšplhala na 27°C, zatímco ta na povrchu vozovky se drží na 42°C.
První zvuky motoru přehlušily ticho nad boxem, na semaforu se rozsvěcí zelené světlo, což značí, že byl zahájen 60 minutový sobotní trénink.
Senna, Alguersuari, Buemi, Trulli, Ricciardo, Kobayashi, Kovalainen, Maldonado, Glock, Petrov, Liuzzi, D'Ambrosio a Perez se vydali na trať. Téměř všichni piloti, mimo Webbera a Hamiltona, již absolvovali instalační kolo.
Jak Webber,tak Hamilton se vydali na dráhu v době, kdy ostatní zamířili ke svým mechanikům. Na Buemiho voze Toro Rosso se prohlíží zadní část monopostu, zřejmě se během úvodního kola projevila nějaká závada.
Uplynulo 10 minut tréninku…
Jerome D'Ambrosio přerušuje nečinnost na dráze, a vydává se na ní se svou Marussiou. Belgický pilot je tak prvním, který své jméno umisťuje na světelnou tabuli a jeho čas, 1:49,573 je základním časem dnešního dne. Následně se do boje s časomírou odhodlali i Paul Di Resta a Peréz. Posledně jmenovaný se dokázal přehoupnout přes všechny a časem 1:44,566 se dostal do vedení.
Paul Di Resta – 1:44,231 a jde tak před Peréze, mezitím opustil box Button, Hamilton a Massa. V boxech tak zůstává Alonso, Vettel a oba piloti Mercedesu. Ferrari pilotované Felipem Massou zaznamenává nejrychlejší čas (1:43,132) a je v čele. Button, ale hodlá navázat na úspěch McLarenu ve včerejších trénincích a zajíždí tak čas 1:42,163 a je tak zatím nejrychlejší.
Uplynulo 20 minut tréninku…
Jen málo scházelo do kontaktu mezi Hamiltonem a Schumacherem, Němec si tak musel střihnout šikanu. Hamilton nakonec zajel nejrychleji celou sekci a je první s časem 1:41,283. Button je však ještě rychlejší a je již blízko na hranici 1:40 (1:40,993). Felipe Massa je třetí (1:42,162).
V boxech je stále Alonso, Vettel i Webber, všichni jmenování zajeli pouze instalační kolo. Na trati se mezitím bojuje o pozice a časy se neustále posouvají, Schumacher jde na čtvrtou pozici, také Hamilton se zlepšuje, ale zůstává druhý.
Fernando Alonso konečně vyjíždí na trať, následují ho oba vozy Red Bull, jediný kdo tak zůstává v boxech je Jarno Trulli, který má zřejmě problém s převodovkou.
Trojice pilotu, kteří jako poslední opustili boxovou uličku, míchají výsledkovou listinou, Webber je nejrychlejší (1:41,969) a jde na třetí pozici, Vettel je pátý a Alonso osmý.
Uplynulo 30 minut tréninku…
Všichni piloti mají nasazené pneumatiky se střední směsí. Měkká směs bude použita až v závěru tréninku, kdy budou týmy simulovat kvalifikaci.
Oba jezdci Rad Bull teď protínají cílovou pásku, ale Vettel si svůj čas nezlepšuje, Webber o více jak sekundu rychlejší a je druhý. Také Alonso se zlepšuje, stačí to však jen na šesté místo. Vettel pokračuje ve vysokém tempu a jeho poslední přetnutí cílové pásky znamená vedení – 1:40,938.
Pořadí je následovné: Vettel v čele s časem 1:40.938, Button je druhý s 1:40.993, Webber třetí 1:40.995. První tři se tak dokázali vejit do 57 tisícin. Čtvrtý je Hamilton 1:41.186, Perez je pátý 1:41.794, šestý Alonso s časem 1:41.825.
Oba vozy Toro Rosso zajíždí podobné časy, Buemi 1:42,308 a je devátý, zatímco Alguersuari je sedmý s časem 1:42.043.
Do čela jde Hamilton, který v posledním měřeném kole zajel 1:40,661. V boxech Renaultu se pracuje na zadní části vozu Vitalije Petrova, zatímco Massa je nejrychlejší ve všech sekcích okruhu a čas 1:40,631 stačí na překonání doposud vedoucího Hemiltona.
Uplynulo 40 minut tréninku…
Přední příčky klasifikace dobývá i Nico Rosberg (1:40,670), který má však na svém voze nazuté pneumatiky s měkkou směsí, stejně jako Massa. Stejné pneumatiky se objevuji i na zbytku startovního pole.
Kobajaši zajíždí čas 1:42.060 a stejně jako většina pilotů i ona má na svém voze pneumatiky soft. Adrian Sutil jde do čela s časem 1:40.561, ale další čas ho překonává 1:40.183 je to Felipe Massa, a je momentálně nejrychlejší. Schumacher 1:40.938, je šestý. Další Mercedes však zajíždí 1:40.135 Nico Rosberg, je tak v čele.
Uplynulo 50 minut tréninku…
Mark Webber jde do čela s 1:39.668, Alonso je druhý - 1:39.918. Přetahovaná pokračuje s blížicím se koncem tréninku Sebastian Vettel zaznamenává 1:39.731 a je druhý. Na řadě jsou oba vozy McLaren, Hamilton zajíždí 1:39.177, zatímco Button 1:39.771. Zlepšuje se také Mark Webber (1:39.457), také Alonso zajíždí lepší čas 1:39.661, je třetí. Sebastian Vettel stoupá na druhé místo 1:39.403. Hamilton zajíždí svůj nejlepší čas 1:38.976 a potvrzuje tak své vedení.
Konec tréninku…
Piloti mají rozjetá svá poslední kola a uvidíme, zda někdo překoná Hamiltona: 1:39.8 - Vettluv poslední pokus, 1:39.427 - také Mark Webber to nedokázal. Hamilton tak potvrzuje roly hlavního favorita na získání pole position ve Velké ceně Abu Zabí.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.