ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; McLaren Lewise Hamiltona byl nejrychlejším vozem na trati v pátečním druhém tréninku na Velkou cenu Abú Zabí. Mistr světa Sebastian Vettel vyletěl z trati a naboural, na stejném místě se totéž povedlo o 15 minut později i Fernandu Alonsovi.
Druhý trénink na okruhu Jas Marina v Abú Zabí začal za slunečného podvečera a příjemného bezmračného počasí. Teplota vzduchu se držela na 28 °C, asfalt se ochladil na 27 °C.
Po instalačních kolech se slova ujaly Red Bully, jejich sólo na čele tabulky časů však již po uplynutí první čtvrthodinky překazil Alonso. Španělovi se na měkké směsi dařilo zajíždět velmi povedené časy. Po prvním nepříliš dobrém stintu jeho taktiku napodobil stájový kolega Massa a taktéž přezul na měkké gumy. Během několika minut se z jedenáctého místa vyšvihl až na čtvrtou příčku a ve všech sektorech si střihl osobní maxima.
Podobně se na měkké směsi dařilo i Schumacherovi, který po počátečním zaváhání bezprostředně po vyjetí z boxů, kdy jen tak tak neokusil bariéry v Abú Zabí, zajížděl velmi slušné časy. Jinak tomu bylo u Nika Rosberga, jež se celý trénink pohyboval na dně tabulky a překonaly ho dokonce i oba vozy Lotus.
Prvním jezdcem, který pokořil hranici minuty a 40 sekund byl, Fernando Alonso. Časem 1:39,971 se dostal do čela tabulky ve druhé půlhodině tréninku. Vitantonio Liuzzi zatím zůstával jediným jezdcem, který po instalačních kolech znovu nevyjel na trať. Kamera ho zabírala při diskuzi s inženýry na boxové zídce, zřejmě se tedy jednalo o technický problém.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:
1. Alonso 1:39,971 min
2. Vettel 1:40,197
3. Webber 1:40,301
4. Massa 1:40,569
5. Schumacher 1:40,717
Do první desítky se vešli ještě Hamilton, Sutil, Button, Kobajaši a Pérez. Desátý Mexičan ztrácel na prvního Alonsa 1,519 sekund.
Do druhé poloviny tréninku vyjely na měkké směsi oba McLareny a trať byla v tu chvíli jejich. Button zajel osobní maximum v prvním a absolutní maximum ve druhém sektoru. Několik vteřin poté zopakoval stejný scénář Hamilton. Jenson Button dobyl čelo tabulky časem 1:39,970, aby ho jen o několik okamžiků později odsunul Hamiltonuv čas 1:39,586 na druhé místo.
Pěknou podívanou nabídli jezdci Red Bullu, kteří se závodním stylem prodírali před očividně pomalejšího Rosberga. Fanoušky HRT naopak jistě potěšila skutečnost, že Liuzzi po téměř hodinovém otálení nakonec přeci jen na trať vyrazil.
Několik minut před překlopením tréninku do poslední třetiny však letošní mistr světa pobavil zřejmě všechny diváky bez ohledu na to, komu fandí. Vettel nezvládl průjezd první zatáčkou a skončil v bariéře. Jedná se o třetí páteční bouračku Sebastiana Vettela v této sezóně – po Turecku, Kanadě a Japonsku. Náraz nebyl vážný a jezdci se nic nestalo. Jeho nehoda si ale vyžádala žluté vlajky.
Necelých patnáct minut po nehodě Sebastiana Vettela navíc narazilo jen o pár metrů dál do bariér Alonsovo Ferrari. Také Španěl neukočíroval monopost v první zatáčce. Jeho náraz vypadal mírnější, přesto už do konce tréninku na trať znovu nevyjel. Ferrari uvedlo, že měkké objetí bariér odneslo především přední křídlo. Red Bullu se podařilo Vettela do posledních zhruba 8 minut tréninku ještě vrátit. Do výsledných časů už ale tato skutečnost nepromluvila.
Na prvních dvou příčkách zůstali piloti McLarenu následovaní dvojicí z Ferrari a Red Bullu.
Maximální rychlosti: 1. Buemi - 323 km/hod, 2. Alguersuari - 323, 3. Pérez - 322, 4. Kobajaši - 319, 5. Petrov - 319, 6. Senna - 318.
Soupis všech časů: zde (PDF).
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.