ABÚ ZABÍ - 2. TRÉNINK; McLaren Lewise Hamiltona byl nejrychlejším vozem na trati v pátečním druhém tréninku na Velkou cenu Abú Zabí. Mistr světa Sebastian Vettel vyletěl z trati a naboural, na stejném místě se totéž povedlo o 15 minut později i Fernandu Alonsovi.
Druhý trénink na okruhu Jas Marina v Abú Zabí začal za slunečného podvečera a příjemného bezmračného počasí. Teplota vzduchu se držela na 28 °C, asfalt se ochladil na 27 °C.
Po instalačních kolech se slova ujaly Red Bully, jejich sólo na čele tabulky časů však již po uplynutí první čtvrthodinky překazil Alonso. Španělovi se na měkké směsi dařilo zajíždět velmi povedené časy. Po prvním nepříliš dobrém stintu jeho taktiku napodobil stájový kolega Massa a taktéž přezul na měkké gumy. Během několika minut se z jedenáctého místa vyšvihl až na čtvrtou příčku a ve všech sektorech si střihl osobní maxima.
Podobně se na měkké směsi dařilo i Schumacherovi, který po počátečním zaváhání bezprostředně po vyjetí z boxů, kdy jen tak tak neokusil bariéry v Abú Zabí, zajížděl velmi slušné časy. Jinak tomu bylo u Nika Rosberga, jež se celý trénink pohyboval na dně tabulky a překonaly ho dokonce i oba vozy Lotus.
Prvním jezdcem, který pokořil hranici minuty a 40 sekund byl, Fernando Alonso. Časem 1:39,971 se dostal do čela tabulky ve druhé půlhodině tréninku. Vitantonio Liuzzi zatím zůstával jediným jezdcem, který po instalačních kolech znovu nevyjel na trať. Kamera ho zabírala při diskuzi s inženýry na boxové zídce, zřejmě se tedy jednalo o technický problém.
V polovině tréninku bylo pořadí následující:
1. Alonso 1:39,971 min
2. Vettel 1:40,197
3. Webber 1:40,301
4. Massa 1:40,569
5. Schumacher 1:40,717
Do první desítky se vešli ještě Hamilton, Sutil, Button, Kobajaši a Pérez. Desátý Mexičan ztrácel na prvního Alonsa 1,519 sekund.
Do druhé poloviny tréninku vyjely na měkké směsi oba McLareny a trať byla v tu chvíli jejich. Button zajel osobní maximum v prvním a absolutní maximum ve druhém sektoru. Několik vteřin poté zopakoval stejný scénář Hamilton. Jenson Button dobyl čelo tabulky časem 1:39,970, aby ho jen o několik okamžiků později odsunul Hamiltonuv čas 1:39,586 na druhé místo.
Pěknou podívanou nabídli jezdci Red Bullu, kteří se závodním stylem prodírali před očividně pomalejšího Rosberga. Fanoušky HRT naopak jistě potěšila skutečnost, že Liuzzi po téměř hodinovém otálení nakonec přeci jen na trať vyrazil.
Několik minut před překlopením tréninku do poslední třetiny však letošní mistr světa pobavil zřejmě všechny diváky bez ohledu na to, komu fandí. Vettel nezvládl průjezd první zatáčkou a skončil v bariéře. Jedná se o třetí páteční bouračku Sebastiana Vettela v této sezóně – po Turecku, Kanadě a Japonsku. Náraz nebyl vážný a jezdci se nic nestalo. Jeho nehoda si ale vyžádala žluté vlajky.
Necelých patnáct minut po nehodě Sebastiana Vettela navíc narazilo jen o pár metrů dál do bariér Alonsovo Ferrari. Také Španěl neukočíroval monopost v první zatáčce. Jeho náraz vypadal mírnější, přesto už do konce tréninku na trať znovu nevyjel. Ferrari uvedlo, že měkké objetí bariér odneslo především přední křídlo. Red Bullu se podařilo Vettela do posledních zhruba 8 minut tréninku ještě vrátit. Do výsledných časů už ale tato skutečnost nepromluvila.
Na prvních dvou příčkách zůstali piloti McLarenu následovaní dvojicí z Ferrari a Red Bullu.
Maximální rychlosti: 1. Buemi - 323 km/hod, 2. Alguersuari - 323, 3. Pérez - 322, 4. Kobajaši - 319, 5. Petrov - 319, 6. Senna - 318.
Soupis všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.