První dva závody ukázaly, že Abú Zabí je sice na pohled pohádkovým okruhem, leč předjíždění je na něm velmi, velmi obtížné. Letos to však bude podle Rubense Barrichella díky systému pro snížení odporu (DRS) zadního křídla jinak.
O možnostech předjíždění na okruhu Jas Marina by po minulém roce mohl básnit například Fernando Alonso, kterému se za pomalejším Renaultem R30 Vitalije Petrova. Barrichello tentokrát očekává více vzrušující průběh velké ceny - FIA totiž pro ni stanovila dvě nezávislé DRS zóny, jak jsme vás informovali již na sklonku minulého týdne (zde).
"Abú Zabí je skvělý závod, a byť někteří lidé říkají, že tam v posledních letech nebylo předjíždění snadné, letos si myslím, že si s DRS užijeme opravdu dobré závodění," uvádí Barrichello.
"Trať je velmi vzrušující. Druhá a třetí zatáčka vytváří velmi zvláštní kombinaci rychlých zákrut, zatímco poslední část okruhu je velmi náročnou sekvencí pomalých a technických zatáček. Já si výletu do Abú Zabí užívám a chtěl bych tam před posledním závodem sezóny v Brazílii získat několik dalších bodů," dodává Brazilec, který zde v roce 2009 dojel čtvrtý.
Mapa okruhu s vyznačenými DRS zónami (podklad: formula1.com)
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.