Williams neustále vylepšuje svůj simulátor, který hodlá během závodních víkendů v příští sezóně více využívat.
Špičkové týmy provozují během závodních víkendů na svých simulátorech v továrnách paralelně více programů. Red Bull například v simulátoru s pilotem ve smyčce (vysvětlení této metody najdete v tomto článku) během tréninků využívá Jeana-Erica Vergneho, jenž na simulátoru jezdí zároveň se Sebastianem Vettelem a Markem Webberem, kteří ve stejný okamžik bojují na dráze se skutečným vozem.
Williams má k dispozici efektivní simulátor, jeho lepší využívání je však jednou z oblastí, kterou pro vylepšení a učinění dalších pokroků identifikoval nově příchozí Mark Gillan.
"Musíme z toho dostávat více, právě to je součástí procesu změny. Musíme pro závodní víkendy vybudovat spolu logicky související simulační aktivity. Rozhodně to patří k oblastem, v nichž jsme nebyli tak silní, jako někteří lidé, s nimiž chceme soutěžit. Je to o kompletním využívání nástrojů, které máme," vysvětluje Gillan pro Autosport.
Byť Williams drží technické detaily ohledně svého simulátoru pod pokličkou, obecně je považován za velmi kvalitní. Tím, že jej bude "krmit" daty ze závodních víkendů, může efektivně zvýšit množství času stráveného na trati.
Simulátor Williamsu (foto: AT&T Williams)
Williams simulátor rovněž využívá pro standardní přípravu nastavení pro závodní víkendy. Pastor Maldonado se na Twitteru pravidelně chlubí tím, že na něm trénuje. Gillan by však byl rád, kdyby jej mezi velkými cenami využívali oba závodní piloti.
"Simulátor je hodně dobrý a neustále se zlepšuje. Trávím na něm hodně času zkoušením různých věcí. Není to úplně jako v reálu, ale vždy to pomáhá," popisuje Maldonado.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.