Williams neustále vylepšuje svůj simulátor, který hodlá během závodních víkendů v příští sezóně více využívat.
Špičkové týmy provozují během závodních víkendů na svých simulátorech v továrnách paralelně více programů. Red Bull například v simulátoru s pilotem ve smyčce (vysvětlení této metody najdete v tomto článku) během tréninků využívá Jeana-Erica Vergneho, jenž na simulátoru jezdí zároveň se Sebastianem Vettelem a Markem Webberem, kteří ve stejný okamžik bojují na dráze se skutečným vozem.
Williams má k dispozici efektivní simulátor, jeho lepší využívání je však jednou z oblastí, kterou pro vylepšení a učinění dalších pokroků identifikoval nově příchozí Mark Gillan.
"Musíme z toho dostávat více, právě to je součástí procesu změny. Musíme pro závodní víkendy vybudovat spolu logicky související simulační aktivity. Rozhodně to patří k oblastem, v nichž jsme nebyli tak silní, jako někteří lidé, s nimiž chceme soutěžit. Je to o kompletním využívání nástrojů, které máme," vysvětluje Gillan pro Autosport.
Byť Williams drží technické detaily ohledně svého simulátoru pod pokličkou, obecně je považován za velmi kvalitní. Tím, že jej bude "krmit" daty ze závodních víkendů, může efektivně zvýšit množství času stráveného na trati.
Simulátor Williamsu (foto: AT&T Williams)
Williams simulátor rovněž využívá pro standardní přípravu nastavení pro závodní víkendy. Pastor Maldonado se na Twitteru pravidelně chlubí tím, že na něm trénuje. Gillan by však byl rád, kdyby jej mezi velkými cenami využívali oba závodní piloti.
"Simulátor je hodně dobrý a neustále se zlepšuje. Trávím na něm hodně času zkoušením různých věcí. Není to úplně jako v reálu, ale vždy to pomáhá," popisuje Maldonado.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.