Williams neustále vylepšuje svůj simulátor, který hodlá během závodních víkendů v příští sezóně více využívat.
Špičkové týmy provozují během závodních víkendů na svých simulátorech v továrnách paralelně více programů. Red Bull například v simulátoru s pilotem ve smyčce (vysvětlení této metody najdete v tomto článku) během tréninků využívá Jeana-Erica Vergneho, jenž na simulátoru jezdí zároveň se Sebastianem Vettelem a Markem Webberem, kteří ve stejný okamžik bojují na dráze se skutečným vozem.
Williams má k dispozici efektivní simulátor, jeho lepší využívání je však jednou z oblastí, kterou pro vylepšení a učinění dalších pokroků identifikoval nově příchozí Mark Gillan.
"Musíme z toho dostávat více, právě to je součástí procesu změny. Musíme pro závodní víkendy vybudovat spolu logicky související simulační aktivity. Rozhodně to patří k oblastem, v nichž jsme nebyli tak silní, jako někteří lidé, s nimiž chceme soutěžit. Je to o kompletním využívání nástrojů, které máme," vysvětluje Gillan pro Autosport.
Byť Williams drží technické detaily ohledně svého simulátoru pod pokličkou, obecně je považován za velmi kvalitní. Tím, že jej bude "krmit" daty ze závodních víkendů, může efektivně zvýšit množství času stráveného na trati.
Simulátor Williamsu (foto: AT&T Williams)
Williams simulátor rovněž využívá pro standardní přípravu nastavení pro závodní víkendy. Pastor Maldonado se na Twitteru pravidelně chlubí tím, že na něm trénuje. Gillan by však byl rád, kdyby jej mezi velkými cenami využívali oba závodní piloti.
"Simulátor je hodně dobrý a neustále se zlepšuje. Trávím na něm hodně času zkoušením různých věcí. Není to úplně jako v reálu, ale vždy to pomáhá," popisuje Maldonado.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.