Red Bull důvěřuje Sebastianu Vettelovi, že ve své honbě za nejrychlejšími koly v závěru závodů nepodstupuje příliš velké riziko.
Úřadující mistr světa zajel opět nejrychlejší kolo v samotném závěru Velké ceny Indie - čtrnáct dní poté, co svým šéfům slíbil, že to už neudělá. Red Bull těmto libůstkám není příliš nakloněn, ale podle Christiana Hornera věří, že je Vettel dostatečně inteligentní na to, aby kvůli nim nepřišel o výborný výsledek.
Dotázal se Vettel včera na povolení o to, zda může zajet nejrychlejší kolo? "Samozřejmě, že ne, protože ví, že by se nám to nelíbilo," odpovídá jeho šéf Horner.
"Snažili jsme se udělat vše, abychom to zvládli: omezili jsme všechny módy motoru, vypnuli KERS a vzhledem k tomu, že jsme neměli krávu, kterou bychom mohli poslat na dráhu, jsme toho už více udělat nemohli," pokračuje šéf Red Bullu.
"Nakonec v něj máme naprostou důvěru. Jsem si jistý, že měl něco v záloze a že jeho hlavním cílem je vítězství v závodě. Ví, že se za nejrychlejší kola neudílejí žádné body, ale rád ovládá i ty drobné statistiky pro završení perfektního víkendu," chápe svého svěřence Horner.
Sebastian Vettel opět pocuchal týmu nervy nejrychlejším kolem v závěru Velké ceny Indie(foto: Red Bull Racing)
Dodává, že o tom spolu hovořili již v Koreji: "Mluvili jsme o tom po skončení posledního závodu a on se omluvil a řekl: 'Sorry, už se to nestane.' A za dva týdny je to tady zase. Je však citlivým klukem, ví své. Jsem si jistý, že měl dost velký náskok a chtěl předvést, jak rychle mohl jet."
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.