Red Bull důvěřuje Sebastianu Vettelovi, že ve své honbě za nejrychlejšími koly v závěru závodů nepodstupuje příliš velké riziko.
Úřadující mistr světa zajel opět nejrychlejší kolo v samotném závěru Velké ceny Indie - čtrnáct dní poté, co svým šéfům slíbil, že to už neudělá. Red Bull těmto libůstkám není příliš nakloněn, ale podle Christiana Hornera věří, že je Vettel dostatečně inteligentní na to, aby kvůli nim nepřišel o výborný výsledek.
Dotázal se Vettel včera na povolení o to, zda může zajet nejrychlejší kolo? "Samozřejmě, že ne, protože ví, že by se nám to nelíbilo," odpovídá jeho šéf Horner.
"Snažili jsme se udělat vše, abychom to zvládli: omezili jsme všechny módy motoru, vypnuli KERS a vzhledem k tomu, že jsme neměli krávu, kterou bychom mohli poslat na dráhu, jsme toho už více udělat nemohli," pokračuje šéf Red Bullu.
"Nakonec v něj máme naprostou důvěru. Jsem si jistý, že měl něco v záloze a že jeho hlavním cílem je vítězství v závodě. Ví, že se za nejrychlejší kola neudílejí žádné body, ale rád ovládá i ty drobné statistiky pro završení perfektního víkendu," chápe svého svěřence Horner.
Sebastian Vettel opět pocuchal týmu nervy nejrychlejším kolem v závěru Velké ceny Indie(foto: Red Bull Racing)
Dodává, že o tom spolu hovořili již v Koreji: "Mluvili jsme o tom po skončení posledního závodu a on se omluvil a řekl: 'Sorry, už se to nestane.' A za dva týdny je to tady zase. Je však citlivým klukem, ví své. Jsem si jistý, že měl dost velký náskok a chtěl předvést, jak rychle mohl jet."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.