Red Bull důvěřuje Sebastianu Vettelovi, že ve své honbě za nejrychlejšími koly v závěru závodů nepodstupuje příliš velké riziko.
Úřadující mistr světa zajel opět nejrychlejší kolo v samotném závěru Velké ceny Indie - čtrnáct dní poté, co svým šéfům slíbil, že to už neudělá. Red Bull těmto libůstkám není příliš nakloněn, ale podle Christiana Hornera věří, že je Vettel dostatečně inteligentní na to, aby kvůli nim nepřišel o výborný výsledek.
Dotázal se Vettel včera na povolení o to, zda může zajet nejrychlejší kolo? "Samozřejmě, že ne, protože ví, že by se nám to nelíbilo," odpovídá jeho šéf Horner.
"Snažili jsme se udělat vše, abychom to zvládli: omezili jsme všechny módy motoru, vypnuli KERS a vzhledem k tomu, že jsme neměli krávu, kterou bychom mohli poslat na dráhu, jsme toho už více udělat nemohli," pokračuje šéf Red Bullu.
"Nakonec v něj máme naprostou důvěru. Jsem si jistý, že měl něco v záloze a že jeho hlavním cílem je vítězství v závodě. Ví, že se za nejrychlejší kola neudílejí žádné body, ale rád ovládá i ty drobné statistiky pro završení perfektního víkendu," chápe svého svěřence Horner.
Sebastian Vettel opět pocuchal týmu nervy nejrychlejším kolem v závěru Velké ceny Indie(foto: Red Bull Racing)
Dodává, že o tom spolu hovořili již v Koreji: "Mluvili jsme o tom po skončení posledního závodu a on se omluvil a řekl: 'Sorry, už se to nestane.' A za dva týdny je to tady zase. Je však citlivým klukem, ví své. Jsem si jistý, že měl dost velký náskok a chtěl předvést, jak rychle mohl jet."
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.