Timo Glock se již mimo okruhy naplno věnuje příští sezóně a tento týden se vůbec poprvé svezl na simulátoru McLarenu.
To je umožněno díky dohodě, kterou trápící se Virgin před několika měsíci uzavřel s McLarenem. Spolupráce mezi oběma týmy zahrnuje krom simulátoru rovněž využívání aerodynamického tunelu ve Wokingu.
Podle Glocka rozvázání spolupráce s technickým ředitelem Nickem Wirthem a zaměstnání bývalého inženýra Renaultu Pata Symondse již nese ovoce.
"Cítím, že jsme se určitě zlepšili. Je to lehce přehlédnutelné kvůli pokroku Lotusu, jejichž vylepšení ten náš pokrok smazávají. Ale všechna data potvrzují to, co jsem cítil ve voze, uvedl Glock pro Auto Motor und Sport.
Virgin letos moc velký pokrok neudělal (foto: Marussia Virgin Racing)
Virgin již opustilo cestu návrhu a vylepšování vozu pouze za pomocí simulaci na počítačích (CFD) a pro přípravu nového vozu začíná využívat aerodynamický tunel a simulátor McLarenu.
"Měli jsme trochu zpoždění, ale už jsme to dohnali. Do Koreje jsme odjeli s novými směry pro nastavování auta. Protože už nemáme co ztratit či získat, můžeme si teď dovolit provádět nějaké vývojové práce pro příští rok," dodává pilot Virginu.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.
Carlos Sainz se stal oficiálním ambasadorem nadcházející Velké ceny Španělska, která se poprvé pojede v Madridu. Tímto krokem nejen posiluje svou pozici mezi domácími fanoušky, ale i pomáhá zvyšovat prestiž této nové městské Grand Prix.