Timo Glock se již mimo okruhy naplno věnuje příští sezóně a tento týden se vůbec poprvé svezl na simulátoru McLarenu.
To je umožněno díky dohodě, kterou trápící se Virgin před několika měsíci uzavřel s McLarenem. Spolupráce mezi oběma týmy zahrnuje krom simulátoru rovněž využívání aerodynamického tunelu ve Wokingu.
Podle Glocka rozvázání spolupráce s technickým ředitelem Nickem Wirthem a zaměstnání bývalého inženýra Renaultu Pata Symondse již nese ovoce.
"Cítím, že jsme se určitě zlepšili. Je to lehce přehlédnutelné kvůli pokroku Lotusu, jejichž vylepšení ten náš pokrok smazávají. Ale všechna data potvrzují to, co jsem cítil ve voze, uvedl Glock pro Auto Motor und Sport.
Virgin letos moc velký pokrok neudělal (foto: Marussia Virgin Racing)
Virgin již opustilo cestu návrhu a vylepšování vozu pouze za pomocí simulaci na počítačích (CFD) a pro přípravu nového vozu začíná využívat aerodynamický tunel a simulátor McLarenu.
"Měli jsme trochu zpoždění, ale už jsme to dohnali. Do Koreje jsme odjeli s novými směry pro nastavování auta. Protože už nemáme co ztratit či získat, můžeme si teď dovolit provádět nějaké vývojové práce pro příští rok," dodává pilot Virginu.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.