Sebastian Vettel nebude potrestán za využití únikové zóny za čtvrtou zatáčkou. Komisaři Mezinárodní automobilové federace usoudili, že neprojetím páté zatáčky nezískal žádnou výhodu a neporušil tak pravidla.
Vettel si zkrátil trať v poslední části kvalifikace do Velké ceny Koreje, když najížděl do posledního měřeného kola. Podle komisařů mu to žádnou výhodu nepřineslo a není tak důvod ho trestat.
Zástupci FIA se spekulativnímu momentu věnovali po skončení kvalifikace. Po vyslechnutí jezdce rozhodli o tom, že se celá záležitost obejde bez penalizace.
„Po vyslechnutí jezdce a manažera týmu a s přihlédnutím ke skutečnosti, že vůz číslo jedna vjel do měřeného kola sedmnáct vteřin před vypršením limitu, komisaři rozhodli, že opuštěním trati nezískal vůz číslo jedna žádnou výhodu. Tím pádem nedošlo k porušení Článku 20.13 a komisaři se rozhodli nepodnikat žádné další kroky v této věci,“ stojí v oficiálním prohlášení Federace.
FIA zároveň dodala, že ředitel závodu Charlie Whiting seznámí jezdce s dalšími instrukcemi ohledně využití výjezdové zóny ze zatáčky číslo čtyři v nedělním závodě.
Rozhodnutí komisařů FIA znamená, že složení startovního roštu zítřejší Velké ceny Koreje zůstává nezměněné. Sebastian Vettel odstartuje ze druhého místa mezi McLareny Lewise Hamiltona a Jensona Buttona.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.