Sebastian Vettel nebude potrestán za využití únikové zóny za čtvrtou zatáčkou. Komisaři Mezinárodní automobilové federace usoudili, že neprojetím páté zatáčky nezískal žádnou výhodu a neporušil tak pravidla.
Vettel si zkrátil trať v poslední části kvalifikace do Velké ceny Koreje, když najížděl do posledního měřeného kola. Podle komisařů mu to žádnou výhodu nepřineslo a není tak důvod ho trestat.
Zástupci FIA se spekulativnímu momentu věnovali po skončení kvalifikace. Po vyslechnutí jezdce rozhodli o tom, že se celá záležitost obejde bez penalizace.
„Po vyslechnutí jezdce a manažera týmu a s přihlédnutím ke skutečnosti, že vůz číslo jedna vjel do měřeného kola sedmnáct vteřin před vypršením limitu, komisaři rozhodli, že opuštěním trati nezískal vůz číslo jedna žádnou výhodu. Tím pádem nedošlo k porušení Článku 20.13 a komisaři se rozhodli nepodnikat žádné další kroky v této věci,“ stojí v oficiálním prohlášení Federace.
FIA zároveň dodala, že ředitel závodu Charlie Whiting seznámí jezdce s dalšími instrukcemi ohledně využití výjezdové zóny ze zatáčky číslo čtyři v nedělním závodě.
Rozhodnutí komisařů FIA znamená, že složení startovního roštu zítřejší Velké ceny Koreje zůstává nezměněné. Sebastian Vettel odstartuje ze druhého místa mezi McLareny Lewise Hamiltona a Jensona Buttona.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.