KOREA - 2. TRÉNINK; Odpolední trénink v Koreji ovládli piloti McLarenu v pořadí Lewis Hamilton - Jenson Button. S větší ztrátou se za nimi se seřadili Vettel, Alonso a Webber.
Také druhý trénink v Jeongamu začal za lehkého deště. Button do rádia dostal zprávu, že na dráhu vyrazí co nejdříve. A na rozdíl od toho prvního se začalo pěkně zostra: během prvních desíti minut mělo na kontě měřený čas většinou na přechodných pneumatikách již 20 pilotů.
Vše začal po 4 min Alguersuari, jehož první pokus měl hodnotu 2:00,237 min. Alonso si stěžoval na déšť a Button, přestože šel do čela (1:52,664) na potíže se zahříváním pneumatik: "Opravdu se trápím se zahřátím předních pneumatik!" Není divu, teplota vzduchu i dráhy dosahovala sotva 19 °C.
Na čele se střídali piloti McLarenu, za nimi bojovalo duo Red Bull. Meteorologové po 20 min týmům oznámili, že by během další půl hodiny nemělo pršet, podmínky na dráze se zlepšovaly. Po 25 min déšť opravdu zcela ustal a na dráze se v některých místech začínala tvořit suchá stopa.
Vitantonio Liuzzi studuje po úvodních kolech ve druhém tréninku data z telemetriese svým inženýrem Xavim (foto: HRT)
Mimo ní se na průzkum únikové zóny v zatáčce č. 11 nedobrovolně vydal Massa. Naproti tomu Hamilton, jenž dopoledne ujel více kol v dešti kvůli tomu, že testoval nové mechanické díly, si vůz pochvaloval: "Auto se v během poslední jízdy chovalo hodně dobře."
Vitalij Petrov si stěžoval na nedotáčivost, přestože již nebyla tak hrozná, jako v úvodu. Opotřebení pneumatik vnímal jako dobré.
Nové tříprvkové přední křídlo Ferrari: zmizel vertikální prvek z bočnic (1), horní klapka je složena pouze z jednoho prvku (2), rozšířeno byle vnější křidélko horní kaskády (3) a objevil se výřez ve spodním nosném profilu (4)(foto: Scuderia Ferrari)
Jezdec Anthony Davidson pro BBC komentoval, jak důležité jsou časy z tréninků: "Časy z tréninků nejsou to nejdůležitější, ale záleží na nich, protože se jedná o po celý víkend probíhající bitvu mezi vámi a vašim týmovým kolegou. Někdy si nejste úplně jisti jeho programem a nastavením a někdy se musíte ptát. Obecně o sobě vzájemně vědí dostatek informací, nejedná se však jen o soutěživost mezi piloty: inženýři se vzájemně také rádi porážejí. Je to jedna strana garáže proti druhé."
Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Hamilton 1:50,828 min2. Button + 0,104 sec3. Vettel + 2,1044. Webber + 2,2215. Alguersuari + 2,5746. Alonso + 2,7917. Rosberg + 3,0868. Buemi + 3,120
Vettel s pneumatikami do deště (wet)(foto: Red Bull Racing)
Piloti pak chtěli nasadit hladké pneumatiky, ale v polovině na ně bylo stále ještě velmi brzy. Alonso neustále měnil nosy svého vozu a dostal se mezi McLareny a Red Bully na třetí příčku (1:52,774 min).
Hamilton se po své další jízdě, v níž nepřekonal svůj čas z úvodu, pídil po tom, kde ztrácí čas. "V posledním kole jsi ztratil 0,2 sec ve druhém sektoru, ale s ohledem na palivo a pneumatiky to byl velmi dobrý čas," zněla odpověď jeho inženýra.
Po hodině již měli všichni své intermediálky dost opotřebované, podmínky na dráze byly lepší, přesto se jednalo o náročné přechodné období při rozhodování o tom, zda již vyrazit na hladkých pneumatikách. V některých místech pořád stála voda.
McLaren pod zadním křídlem uprostřed v trénincích použil úzké křidélko pro vyšší přítlak na zádi(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V 66. min došlo k nešťastné události, kdy Rosberg při brzdění do první zatáčky zablokoval kola a střetl se s Alguersuarim, jenž právě vyjížděl z boxů na hladkých pneumatikách a stal se nevinnou obětí kolize. Němec si přitom ulomil přední křídlo, které se mu zaseklo pod vozem, na výjezdu ze zatáčky č. 2 se nacházely karbonové úlomky z monopostů. Musím uznat, že výjezd z boxů je v Jeongamu řešen dost hloupě, přímo do prudké zatáčky na konci cílové rovinky.
Hamilton 16 min před koncem na notně opotřebovaných intermediálkách vyjíždí v zatáčce č. 4 mimo dráhu, kde nabírá bláto, bez poškození pokračuje dále, o něco později ho zde napodobuje Senna.
Na posledních pět minut někteří piloti obuli slicky: Alguersuari vyzkoušel super-měkkou, Alonso měkkou směs. Na hladkých vyjeli i Hamilton a Buemi, jenž však hned dostal smyk. Super-měkkou směs si nechal nasadit i Button, přestože Hamilton hlásil, že na suché pneumatiky je ještě moc mokro - svůj pokus zrušil a zamířil do boxů, stejně jako Alguersuari či Webber. V závěru tak nejrychlejší časy McLarenů nikdo nepřekonal.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Alguersuari - 305 km/hod; 2. Schumacher - 304; 3. Petrov - 303; 4. Rosberg - 303; 5. Senna - 301; 6. Sutil - 299.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.