KOREA - 2. TRÉNINK; Odpolední trénink v Koreji ovládli piloti McLarenu v pořadí Lewis Hamilton - Jenson Button. S větší ztrátou se za nimi se seřadili Vettel, Alonso a Webber.
Také druhý trénink v Jeongamu začal za lehkého deště. Button do rádia dostal zprávu, že na dráhu vyrazí co nejdříve. A na rozdíl od toho prvního se začalo pěkně zostra: během prvních desíti minut mělo na kontě měřený čas většinou na přechodných pneumatikách již 20 pilotů.
Vše začal po 4 min Alguersuari, jehož první pokus měl hodnotu 2:00,237 min. Alonso si stěžoval na déšť a Button, přestože šel do čela (1:52,664) na potíže se zahříváním pneumatik: "Opravdu se trápím se zahřátím předních pneumatik!" Není divu, teplota vzduchu i dráhy dosahovala sotva 19 °C.
Na čele se střídali piloti McLarenu, za nimi bojovalo duo Red Bull. Meteorologové po 20 min týmům oznámili, že by během další půl hodiny nemělo pršet, podmínky na dráze se zlepšovaly. Po 25 min déšť opravdu zcela ustal a na dráze se v některých místech začínala tvořit suchá stopa.
Vitantonio Liuzzi studuje po úvodních kolech ve druhém tréninku data z telemetriese svým inženýrem Xavim (foto: HRT)
Mimo ní se na průzkum únikové zóny v zatáčce č. 11 nedobrovolně vydal Massa. Naproti tomu Hamilton, jenž dopoledne ujel více kol v dešti kvůli tomu, že testoval nové mechanické díly, si vůz pochvaloval: "Auto se v během poslední jízdy chovalo hodně dobře."
Vitalij Petrov si stěžoval na nedotáčivost, přestože již nebyla tak hrozná, jako v úvodu. Opotřebení pneumatik vnímal jako dobré.
Nové tříprvkové přední křídlo Ferrari: zmizel vertikální prvek z bočnic (1), horní klapka je složena pouze z jednoho prvku (2), rozšířeno byle vnější křidélko horní kaskády (3) a objevil se výřez ve spodním nosném profilu (4)(foto: Scuderia Ferrari)
Jezdec Anthony Davidson pro BBC komentoval, jak důležité jsou časy z tréninků: "Časy z tréninků nejsou to nejdůležitější, ale záleží na nich, protože se jedná o po celý víkend probíhající bitvu mezi vámi a vašim týmovým kolegou. Někdy si nejste úplně jisti jeho programem a nastavením a někdy se musíte ptát. Obecně o sobě vzájemně vědí dostatek informací, nejedná se však jen o soutěživost mezi piloty: inženýři se vzájemně také rádi porážejí. Je to jedna strana garáže proti druhé."
Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Hamilton 1:50,828 min2. Button + 0,104 sec3. Vettel + 2,1044. Webber + 2,2215. Alguersuari + 2,5746. Alonso + 2,7917. Rosberg + 3,0868. Buemi + 3,120
Vettel s pneumatikami do deště (wet)(foto: Red Bull Racing)
Piloti pak chtěli nasadit hladké pneumatiky, ale v polovině na ně bylo stále ještě velmi brzy. Alonso neustále měnil nosy svého vozu a dostal se mezi McLareny a Red Bully na třetí příčku (1:52,774 min).
Hamilton se po své další jízdě, v níž nepřekonal svůj čas z úvodu, pídil po tom, kde ztrácí čas. "V posledním kole jsi ztratil 0,2 sec ve druhém sektoru, ale s ohledem na palivo a pneumatiky to byl velmi dobrý čas," zněla odpověď jeho inženýra.
Po hodině již měli všichni své intermediálky dost opotřebované, podmínky na dráze byly lepší, přesto se jednalo o náročné přechodné období při rozhodování o tom, zda již vyrazit na hladkých pneumatikách. V některých místech pořád stála voda.
McLaren pod zadním křídlem uprostřed v trénincích použil úzké křidélko pro vyšší přítlak na zádi(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V 66. min došlo k nešťastné události, kdy Rosberg při brzdění do první zatáčky zablokoval kola a střetl se s Alguersuarim, jenž právě vyjížděl z boxů na hladkých pneumatikách a stal se nevinnou obětí kolize. Němec si přitom ulomil přední křídlo, které se mu zaseklo pod vozem, na výjezdu ze zatáčky č. 2 se nacházely karbonové úlomky z monopostů. Musím uznat, že výjezd z boxů je v Jeongamu řešen dost hloupě, přímo do prudké zatáčky na konci cílové rovinky.
Hamilton 16 min před koncem na notně opotřebovaných intermediálkách vyjíždí v zatáčce č. 4 mimo dráhu, kde nabírá bláto, bez poškození pokračuje dále, o něco později ho zde napodobuje Senna.
Na posledních pět minut někteří piloti obuli slicky: Alguersuari vyzkoušel super-měkkou, Alonso měkkou směs. Na hladkých vyjeli i Hamilton a Buemi, jenž však hned dostal smyk. Super-měkkou směs si nechal nasadit i Button, přestože Hamilton hlásil, že na suché pneumatiky je ještě moc mokro - svůj pokus zrušil a zamířil do boxů, stejně jako Alguersuari či Webber. V závěru tak nejrychlejší časy McLarenů nikdo nepřekonal.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Alguersuari - 305 km/hod; 2. Schumacher - 304; 3. Petrov - 303; 4. Rosberg - 303; 5. Senna - 301; 6. Sutil - 299.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.