KOREA - 2. TRÉNINK; Odpolední trénink v Koreji ovládli piloti McLarenu v pořadí Lewis Hamilton - Jenson Button. S větší ztrátou se za nimi se seřadili Vettel, Alonso a Webber.
Také druhý trénink v Jeongamu začal za lehkého deště. Button do rádia dostal zprávu, že na dráhu vyrazí co nejdříve. A na rozdíl od toho prvního se začalo pěkně zostra: během prvních desíti minut mělo na kontě měřený čas většinou na přechodných pneumatikách již 20 pilotů.
Vše začal po 4 min Alguersuari, jehož první pokus měl hodnotu 2:00,237 min. Alonso si stěžoval na déšť a Button, přestože šel do čela (1:52,664) na potíže se zahříváním pneumatik: "Opravdu se trápím se zahřátím předních pneumatik!" Není divu, teplota vzduchu i dráhy dosahovala sotva 19 °C.
Na čele se střídali piloti McLarenu, za nimi bojovalo duo Red Bull. Meteorologové po 20 min týmům oznámili, že by během další půl hodiny nemělo pršet, podmínky na dráze se zlepšovaly. Po 25 min déšť opravdu zcela ustal a na dráze se v některých místech začínala tvořit suchá stopa.
Vitantonio Liuzzi studuje po úvodních kolech ve druhém tréninku data z telemetriese svým inženýrem Xavim (foto: HRT)
Mimo ní se na průzkum únikové zóny v zatáčce č. 11 nedobrovolně vydal Massa. Naproti tomu Hamilton, jenž dopoledne ujel více kol v dešti kvůli tomu, že testoval nové mechanické díly, si vůz pochvaloval: "Auto se v během poslední jízdy chovalo hodně dobře."
Vitalij Petrov si stěžoval na nedotáčivost, přestože již nebyla tak hrozná, jako v úvodu. Opotřebení pneumatik vnímal jako dobré.
Nové tříprvkové přední křídlo Ferrari: zmizel vertikální prvek z bočnic (1), horní klapka je složena pouze z jednoho prvku (2), rozšířeno byle vnější křidélko horní kaskády (3) a objevil se výřez ve spodním nosném profilu (4)(foto: Scuderia Ferrari)
Jezdec Anthony Davidson pro BBC komentoval, jak důležité jsou časy z tréninků: "Časy z tréninků nejsou to nejdůležitější, ale záleží na nich, protože se jedná o po celý víkend probíhající bitvu mezi vámi a vašim týmovým kolegou. Někdy si nejste úplně jisti jeho programem a nastavením a někdy se musíte ptát. Obecně o sobě vzájemně vědí dostatek informací, nejedná se však jen o soutěživost mezi piloty: inženýři se vzájemně také rádi porážejí. Je to jedna strana garáže proti druhé."
Pořadí v polovině 2. tréninku:1. Hamilton 1:50,828 min2. Button + 0,104 sec3. Vettel + 2,1044. Webber + 2,2215. Alguersuari + 2,5746. Alonso + 2,7917. Rosberg + 3,0868. Buemi + 3,120
Vettel s pneumatikami do deště (wet)(foto: Red Bull Racing)
Piloti pak chtěli nasadit hladké pneumatiky, ale v polovině na ně bylo stále ještě velmi brzy. Alonso neustále měnil nosy svého vozu a dostal se mezi McLareny a Red Bully na třetí příčku (1:52,774 min).
Hamilton se po své další jízdě, v níž nepřekonal svůj čas z úvodu, pídil po tom, kde ztrácí čas. "V posledním kole jsi ztratil 0,2 sec ve druhém sektoru, ale s ohledem na palivo a pneumatiky to byl velmi dobrý čas," zněla odpověď jeho inženýra.
Po hodině již měli všichni své intermediálky dost opotřebované, podmínky na dráze byly lepší, přesto se jednalo o náročné přechodné období při rozhodování o tom, zda již vyrazit na hladkých pneumatikách. V některých místech pořád stála voda.
McLaren pod zadním křídlem uprostřed v trénincích použil úzké křidélko pro vyšší přítlak na zádi(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V 66. min došlo k nešťastné události, kdy Rosberg při brzdění do první zatáčky zablokoval kola a střetl se s Alguersuarim, jenž právě vyjížděl z boxů na hladkých pneumatikách a stal se nevinnou obětí kolize. Němec si přitom ulomil přední křídlo, které se mu zaseklo pod vozem, na výjezdu ze zatáčky č. 2 se nacházely karbonové úlomky z monopostů. Musím uznat, že výjezd z boxů je v Jeongamu řešen dost hloupě, přímo do prudké zatáčky na konci cílové rovinky.
Hamilton 16 min před koncem na notně opotřebovaných intermediálkách vyjíždí v zatáčce č. 4 mimo dráhu, kde nabírá bláto, bez poškození pokračuje dále, o něco později ho zde napodobuje Senna.
Na posledních pět minut někteří piloti obuli slicky: Alguersuari vyzkoušel super-měkkou, Alonso měkkou směs. Na hladkých vyjeli i Hamilton a Buemi, jenž však hned dostal smyk. Super-měkkou směs si nechal nasadit i Button, přestože Hamilton hlásil, že na suché pneumatiky je ještě moc mokro - svůj pokus zrušil a zamířil do boxů, stejně jako Alguersuari či Webber. V závěru tak nejrychlejší časy McLarenů nikdo nepřekonal.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Alguersuari - 305 km/hod; 2. Schumacher - 304; 3. Petrov - 303; 4. Rosberg - 303; 5. Senna - 301; 6. Sutil - 299.
Přehled všech časů: zde (PDF).
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.