Šéf Mercedesu GP Ross Brawn žádá po skončení letošní sezóny o přehodnocení konceptu nastavitelného zadního křídla (DRS), které mělo pomoci zvýšit počet předjížděcích manévrů.
Je pravda, že letos předjíždění podstatně přibylo v téměř každém závodě, Brawn si však není jistý tím, zda by k tomu nestačil agresivní přístup Pirelli bez nastavitelné klapky na zadním křídle.
"Těžko se to hodnotí, protože vliv DRS není tak velký, jako vliv pneumatik. Ty podle mě byly hlavním prvkem," hledá dle Autosportu příčinu většího množství předjížděcích manévrů Brawn.
"DRS z našeho pohledu bylo zavedeno proto, aby se ze závodů nestálo procesí, k čemuž nedošlo kvůli pneumatikám, takže si myslím, že bychom na konci sezóny měli učinit s FIA krok zpět, podívat se na to, kde to bolí, kde to pomohlo, co jsme tím získali a zda jsme tím splnili všechny cíle s ním spojené," pokračuje šéf Mercedesu GP.
"Letos bylo několik závodů, kdy jsme si přáli, aby žádné DRS neexistovalo, protože jsme přišli o pozice. Dobrým příkladem byl Montreal."
Michael Schumacher s otevřeným křídlem (foto: Mercedes GP)
"Je to frustrující, ale musíme porozumět tomu, jak to vnímají fanoušci - zda je předjíždění s DRS vzrušující nebo ne, či zda by byli raději, aby předjíždění bylo obtížnější, takže bychom se zaměřili na pneumatiky a další faktory.
Myslím si tedy, že s konzistencí pneumatik Bridgestone, které jsme měli v minulosti, by DRS bylo velmi důležitým požadavkem. Kvůli pneumatikám už ale není tolik rozhodující," dodává Brawn.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.