Šéf Mercedesu GP Ross Brawn žádá po skončení letošní sezóny o přehodnocení konceptu nastavitelného zadního křídla (DRS), které mělo pomoci zvýšit počet předjížděcích manévrů.
Je pravda, že letos předjíždění podstatně přibylo v téměř každém závodě, Brawn si však není jistý tím, zda by k tomu nestačil agresivní přístup Pirelli bez nastavitelné klapky na zadním křídle.
"Těžko se to hodnotí, protože vliv DRS není tak velký, jako vliv pneumatik. Ty podle mě byly hlavním prvkem," hledá dle Autosportu příčinu většího množství předjížděcích manévrů Brawn.
"DRS z našeho pohledu bylo zavedeno proto, aby se ze závodů nestálo procesí, k čemuž nedošlo kvůli pneumatikám, takže si myslím, že bychom na konci sezóny měli učinit s FIA krok zpět, podívat se na to, kde to bolí, kde to pomohlo, co jsme tím získali a zda jsme tím splnili všechny cíle s ním spojené," pokračuje šéf Mercedesu GP.
"Letos bylo několik závodů, kdy jsme si přáli, aby žádné DRS neexistovalo, protože jsme přišli o pozice. Dobrým příkladem byl Montreal."
Michael Schumacher s otevřeným křídlem (foto: Mercedes GP)
"Je to frustrující, ale musíme porozumět tomu, jak to vnímají fanoušci - zda je předjíždění s DRS vzrušující nebo ne, či zda by byli raději, aby předjíždění bylo obtížnější, takže bychom se zaměřili na pneumatiky a další faktory.
Myslím si tedy, že s konzistencí pneumatik Bridgestone, které jsme měli v minulosti, by DRS bylo velmi důležitým požadavkem. Kvůli pneumatikám už ale není tolik rozhodující," dodává Brawn.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.