Sebastian Vettel opět vítězí a tudíž všechny pole position letošní sezony stále v barvách Red Bullu. Dnes to ale měl Němec velmi těžké, když za ním skončil o devět tisícin Jenson Button na Mclarenu. Hamilton ve svém druhém pokusu nestačil najet do měřeného kola a s Massou obsadil druhou řadu. V třetí řadě pro zítřejší závod Alonso s Webberem.
Ty z Vás, kteří si přivstali na kvalifikaci Velkou cenu Japonska v Suzuce zdravím a shrňme si tedy, jak dopadli tréninky. Tentokrát je to velice jednoduché, všechny tři tréninky vyhrál jediný muž, a to Jenson Button na McLarenu. Jak je ale již zvykem v Q3 Red Bull, respektive Sebastian Vettel, vytáhne navíc půl vteřinu, díky které nechá všechny soupeře za sebou. Jestli se tak stane i dnes uvidíme za chvíli.
První část kvalifikace: Na trať vyjelo několik pilotů, leč v Q1 nás budou zajímat závodníci, kteří povětšinou uzavírají startovní listinu. Jako obvykle by to měla být šestice pilotů „nových“ týmů, které doplní jezdec s tzv. černým Petrem. Piloti krouží a zajíždí rychlá kola zajišťující postup do Q2. Ti, kteří si mohou být svým postupem jisti deset minut před koncem první části, jsou: 1. Alonso, 2. Hamilton, 3. Button, 4. Vettel, 5. Webber.
Pět minut před koncem ještě nezajeli všichni rychlá kola, tudíž nemůžu shrnout nepostupové pozice. U Mercedesu je problém na voze Nica Rosberga, který po letmém kole zaparkoval v boxech a v Q3 končí. Pomyslného černého Petra, ne svoji vinou, bere právě on. Stejně tak nezajel svoje měřené kolo Liuzzi, který uzavírá dnešní Q1. Po posledních pokusech tedy nepostupují piloti v pořadí, jaké vidíte níže. Velkým překvapením je první místo Kobajašiho, domácího jezdce, který předskočil všechny a první část kvalifikace v Japonsku vyhrál.
Nepostupující: 24. V. Liuzzi, 23. N. Rosberg, 22. D. Ricciardo, 21. T. Glock, 20. J. D Ambrosio, 19. J. Trulli, 18. H. Kovalainen.
Druhá část kvalifikace: Zelená svítí a značí tak začátek druhé části dnešní kvalifikace. Desítka nejrychlejších si to pak rozdá v části třetí. Střed pole je zde velmi vyrovnaný, a tak bude zajímavé sledovat, jak se jezdci s tímto faktem poperou. Vettel po svém prvním pokusu jde do čela před Buttona a Webbera, které v zápětí překonává Lewis Hamilton. Až za touto čtveřicí piloti Ferrari. Pět minut před koncem Q2 nezajeli čas Di Resta s Perezem. Shrňme si tedy jezdce od desátého po sedmnácté místo, znamenající nepostup: 10. Alguersuari, 11. Kobajaši, 12. Sutil, 13. Senna, 14. Barrichello, 15. Maldonado a na dalších dvou pozicích Di Resta a Perez.
Druhý zmiňovaný se ale dalších kvalifikačních bojů nezúčastní, jelikož vysedl ze svého monopostu a nespokojený odešel. Kobajaši opět posledním pokusem poskočil. Tentokrát to sice není místo nejvyšší, ale místo desáté zajišťující postup do třetí části. Domácí fanoušci oslavují stejně jako celá stáj Sauber. Společně s ním se podařilo postoupit dále Schumacherovi a oběma pilotům týmu Renault Petrovovi a Sennovi.
Nepostupující: 17. S. Pérez, 16. J. Alguersuari, 15. S. Buemi, 14. P. Maldonado, 13. R. Barrichello, 12. P. Di Resta, 11. A. Sutil.
Třetí část kvalifikace: Rozhodující fáze dnešní kvalifikace je tu a my stále a opět budeme sledovat, zda se najde někdo, kdo pokoří létající Red Bully. Blízko k tomu dnes mají určitě oba piloti McLarenu. Uvidíme kdo pošetří pneumatiky a pojede na jeden pokus, nebo dokonce nevyjede vůbec. Připomeňme si, že závodníci mají díky tomu, že je Q3 vypsaná jen na deset minut z pravidla maximálně dva měřené pokusy. Po prvních pokusech: 1. Hamilton, 2. Button, 3. Vettel, 4. Webber, 5. Massa, 6. Alonso, který ve svém pokusu udělal chybu. Je tedy patrné, že Red Bull zde není až tak rychlý. Nezakřikněme to, jelikož ještě určitě vyjedou k poslednímu pokusu.
Kobajaši vyjel na trať, aby se vzápětí vrátil do boxů. Vypadá to jako svkělá taktika Sauberu. Taktika právě proto, že pokud Senna a Petrov nevyjedou na trať, jakože to tak vypadá, bude díky letmému kolu v pořadí před nimi. Renault ale reaguje a zajíždí také jen letmá kola, která jsou ale rychlejší. Druhé pokusy jsou tu a Hamilton nestihl najet do svého měřeného kola, což je velká škoda. Vettel i přes menší chybku tedy na první pozici. Druhý skončil Button před Hamiltonem a Massou. Páté místo pro zítřejší závod patří Alonsovi.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.