Mark Webber ve svém tradičním sloupku pro BBC popisuje, jak prožíval Velkou cenu Singapuru. Vysvětluje starty z pohledu pilota i to, proč tak snadno předjel Fernanda Alonsa.
Jednalo se o další vítězství pro mého týmového kolegu Sebastiana Vettela a další normální závod, chcete-li. Nemůžete říct, že by si svůj úspěch nezasloužil. Svou jízdu bych popsal jako solidní, bral jsem třetí místo za McLarenem Jensona Buttona.
Bylo by to příjemné, kdybychom získali pro Red Bull první a druhé místo, opět jsem měl ale bídný start, což už se stává trochu nelichotivou bilancí. Musím na tom zapracovat, protože se mnohem hůře závodí, když se dostanete do problémů hned v první kole.
Sebův start také nebyl brilantní, Jenson se k němu přiblížil, do první zatáčky to je ale v Singapuru blízko a dokázal ho zadržet. Kdyby to bylo v Malajsii či v Barceloně, pak by to mohlo být jiné. Slabý start do Velké ceny Belgie nebyl mou chybou. Ale v [poslední] neděli jsem si na několika metrech mohl vést lépe.
StartyPravidla činí ze správných startů výzvu pro inženýry, protože elektronikou řízené starty [launch control] a další elektronické pomůcky, které omezují proklouznutí kol, nejsou povoleny.
Hodně toho musí udělat také piloti. Nemůžu toho moc prozrazovat, existuje však několik procedur, kterými musíme před rozjezdem projít. Když zhasnou světla, rychle pouštíme jednu spojkovou páčku na volantu a druhou povolujeme postupně - to je ta, kterou pilot reguluje přilnavost zadních kol.
Letos pozorujeme ve startech největší výkyvy za poslední roky, což jde čistě na vrub pneumatik Pirelli a toho, jaký výkon po startu podávají. Hůře se hned po startu ovládá přilnavost, ale pokud se vám to povede - jako například Fernandovi Alonsovi v Monze - způsobí to velký rozdíl. Kvůli tomu všemu jsou mé starty letos slabé.
Souboj s AlonsemBěhem závodu jsem svedl další bitvu se svým starým známým soupeřem Fernandem. Zdálo se mi, že v jeho společnosti trávím na dráze hodně času. V Singapuru jsem jej musel předjíždět dvakrát. Poprvé v desátém kole, když mu již scházela na jeho pneumatikách přilnavost. Dostal jsem ho v zatáčce č. 15 poté, co jsem si ho připravil v zatáčce č. 14.
Podruhé to bylo efektnější - v nájezdu do šikany v zatáčce č. 10, kde se normálně nepředjíždí. Někteří lidé říkali, že jsem ho nachytal na švestkách, ale abych byl férový, byl zablokován vozem Toro Rosso před námi. V tu chvíli jsem nevěděl, kdo to byl - později jsem zjistil, že šlo o Jaimeho Alguersuariho - ale vozy Toro Rosso tradičně uvolňují cestu později.
Zdálo se, že na to dopláceli na čele všichni přibližně stejně. V tomto případě jsem na tom získal, proto jsem se na to mohl v zatáčce č. 10 vrhnout. Jaime trochu Fernanda přibrzdil a já jsem mu mohl dát šachmat. Bylo to pro mě hodnotný manévr, protože jsem měl podobně staré pneumatiky jako Fernando, což znamená, že nebýt Alguersuariho, zřejmě by mi to trvalo o několik kol déle, než bych se před něj dostal - musel bych počkat, až by mu odešly pneumatiky.
Jenson byl v závěru velmi rychlýPak se mi dařilo v předposledním stintu na tvrdší směsi stahovat Jensona. Stáhl jsem jeho náskok, ale po posledních zastávkách, kdy jsme oba nasadili rychlejší super-měkkou směs, byl velmi rychlý. Když jsem si uvědomil, že ho nedostihnu, raději jsem se zaměřil na to, abych dojel do cíle.
To, že jsem dojel na třetím místě, znamená, že jsem mimo hru o titul. Totéž ale platí pro všechny ostatní kluky, kteří naháněli Seba.
© Foto: Red Bull Racing
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.