Ferrari tvrdí, že nyní má třetí nejrychlejší auto v F1, ale závěr sezóny nechce vypustit. Fernando Alonso hodlá vybojovat zpět druhé místo, o které ho včera v šampionátu jezdců připravil Jenson Button.
V Singapuru Ferrari opět trpělo vysokým opotřebením pneumatik, což u italského týmu nebývá obvyklé, Red Bullem či McLarenem se nemohlo rovnat ani rychlostně.
"Momentálně musíte říct, že máme třetí nejrychlejší auto. Pracujeme velmi tvrdě na tom, abychom mu lépe porozuměli. Připravujeme několik detailů, které by to měli v Japonsku vylepšit a nějaké další novinky se pak objeví v Koreji," uvádí technický ředitel Pat Fry.
"Stále se učíme a stále připravujeme nějaké nové věci, momentálně však máme třetí nejrychlejší auto," pokračuje a vzpomíná na velký pokrok uprostřed sezóny: "Myslím, že v Silverstone to bylo zajímavé. Stále si myslím, že kdybychom v Silverstone nasadili tvrdší pneumatiky, že bychom se trápili. Ale ty mokré a start na přechodných nám tam pomohl."
"V Suzuce se podle mě budeme znovu trápit, ale panují tam obdobné podmínky jako v Silverstone. Někdy tam bývá docela chladno, takže jedna pneumatika bude fungovat dobře, a u té druhé, středně-tvrdé, budeme muset přijít na to, jak z ní dostat více rychlosti," přemýšlí Fry.
Vysoké opotřebení v Singapuru podle něj nebylo nečekané, ačkoliv rudý monopost byl letos k pneumatikám obvykle jemný: "Myslím, že to souvisí s povahou různých tratí. Pokud zavítáte na okruh s dlouhými, rychlými zatáčkami, kde pneumatiky hodně zatěžujete, naše auto je k nim docela mírné a my nemáme problémy s puchýři či nevytváříme teplotu uprostřed pneumatik, která by způsobovala puchýře."
"V Singapuru problémy s pneumatikami nesouvisejí se vznikem puchýřů či něčím podobným, jejich celková teplota je celkem nízká. Vysoká je však teplota na jejich povrchu, takže povaha této trati nám nesedí, byť jste v minulosti mohli vidět, že si vedeme lépe," dodává Fry.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.