Ferrari tvrdí, že nyní má třetí nejrychlejší auto v F1, ale závěr sezóny nechce vypustit. Fernando Alonso hodlá vybojovat zpět druhé místo, o které ho včera v šampionátu jezdců připravil Jenson Button.
V Singapuru Ferrari opět trpělo vysokým opotřebením pneumatik, což u italského týmu nebývá obvyklé, Red Bullem či McLarenem se nemohlo rovnat ani rychlostně.
"Momentálně musíte říct, že máme třetí nejrychlejší auto. Pracujeme velmi tvrdě na tom, abychom mu lépe porozuměli. Připravujeme několik detailů, které by to měli v Japonsku vylepšit a nějaké další novinky se pak objeví v Koreji," uvádí technický ředitel Pat Fry.
"Stále se učíme a stále připravujeme nějaké nové věci, momentálně však máme třetí nejrychlejší auto," pokračuje a vzpomíná na velký pokrok uprostřed sezóny: "Myslím, že v Silverstone to bylo zajímavé. Stále si myslím, že kdybychom v Silverstone nasadili tvrdší pneumatiky, že bychom se trápili. Ale ty mokré a start na přechodných nám tam pomohl."
"V Suzuce se podle mě budeme znovu trápit, ale panují tam obdobné podmínky jako v Silverstone. Někdy tam bývá docela chladno, takže jedna pneumatika bude fungovat dobře, a u té druhé, středně-tvrdé, budeme muset přijít na to, jak z ní dostat více rychlosti," přemýšlí Fry.
Vysoké opotřebení v Singapuru podle něj nebylo nečekané, ačkoliv rudý monopost byl letos k pneumatikám obvykle jemný: "Myslím, že to souvisí s povahou různých tratí. Pokud zavítáte na okruh s dlouhými, rychlými zatáčkami, kde pneumatiky hodně zatěžujete, naše auto je k nim docela mírné a my nemáme problémy s puchýři či nevytváříme teplotu uprostřed pneumatik, která by způsobovala puchýře."
"V Singapuru problémy s pneumatikami nesouvisejí se vznikem puchýřů či něčím podobným, jejich celková teplota je celkem nízká. Vysoká je však teplota na jejich povrchu, takže povaha této trati nám nesedí, byť jste v minulosti mohli vidět, že si vedeme lépe," dodává Fry.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.