Sebastian Vettel vyhrál Velkou cenu Singapuru o 1,7 sec před druhým Jensonem Buttonem. Mohl pilot McLarenu pomýšlet na vítězství, pokud by jej výrazněji nezdržel o kolo zpět jedoucí Kamuj Kobajaši? Jak se k tomu vyjádřili oba piloti na tiskové konferenci po závodě?
Jensone, měl bys šanci, pokud bys neztratil čas za Kobajašim? (Flavio Vanetti - Corriere della Sera)
Jenson Button: "Mohu říci, že ano, ale ve skutečnosti nevím, co ke konci závodu dělal Seb - jestli na to tlačil nebo ne. Měl takový náskok, to nikdy nevíte, co ten lídr dělá. Vím pouze to, že jsem z auta už více vymačkat nemohl.
Pokud se podíváte na časový rozdíl na konci závodu, byl jsem 1,7 sec za Sebastianem. Za Kobajašim jsem ztratil více času, ale jsem si jistý, že by Seb jel jinak, pokud by věděl, že jsem mu o čtyři sekundy blíže.
V provozu to bylo dnes zklamání, řekl bych, že se na to v příštím závodě musíme více zaměřit, protože jsem za Kobajašim strávil více než jedno kolo. Z jeho strany nebyl důvod, proč mě nepustit, měl před sebou volnou trať a já byl o kolo napřed, takže to bylo velmi, velmi frustrující a něco, co musíme v budoucnu vyřešit. Vím, že se zde těžko předjíždí, ale nikdo z nás není hloupý, víme, zda jsme o kolo zpět či nikoliv."
Sebastiane, Jenson tě ke konci velmi rychle stahoval. Nakolik to bylo z tvé strany dobrovolné? Tři kola před koncem jsi vedl o 3,7 sec a najížděl jsi do hustého provozu. Normálně bys raději míval větší náskok, kdyby tě někdo tak těsně pronásledoval. (Michael Smidt - AMuS)
Sebastian Vettel: "Myslím, že to bylo určitým způsobem pod kontrolou. Samozřejmě, že když se dostanete do provozu, musel jsem se s ním vyrovnávat jako první. Musel jsem zpomalit, stálo to nějaký čas - záleží, kolik aut dojedete a kolik ztratíte. Jenson pak musel čelit stejnému problému, jakmile jsem se s tím vypořádal.
Do posledního kola jsem najížděl s náskokem pěti sekund, což byl víceméně náskok, který jsem měl i předtím, což považuji za dostatečný prostor. Samozřejmě že v provozu jsem byl opatrnější, protože nikdy nevíte, jak ti kluci budou reagovat. Bojovali mezi sebou o pozice. Občas mohly pomoci modré vlajky, které jim vždy neukazovali, musíte si zkrátka dávat pozor.
Když jsem najížděl do poslední zatáčky, možná jsem zvolnil až moc brzy, ale 1,7 sec bylo stále dostatečné. myslím, že jsme to měli docela pod kontrolou a snížil jsem výkon motoru, auto ke konci závodu se mi ovládalo celkem pohodlně.
Samozřejmě těžko říct, jestli Jenson... Vypadalo to, jako by jel naplno, ale v jeho pozici neměl co ztratit, takže do toho mohl jít. Avšak vzhledem k tomu, kolik kol zbývalo, myslím, že jsme to měli pod kontrolou."
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.