Sebastian Vettel vyhrál Velkou cenu Singapuru o 1,7 sec před druhým Jensonem Buttonem. Mohl pilot McLarenu pomýšlet na vítězství, pokud by jej výrazněji nezdržel o kolo zpět jedoucí Kamuj Kobajaši? Jak se k tomu vyjádřili oba piloti na tiskové konferenci po závodě?
Jensone, měl bys šanci, pokud bys neztratil čas za Kobajašim? (Flavio Vanetti - Corriere della Sera)
Jenson Button: "Mohu říci, že ano, ale ve skutečnosti nevím, co ke konci závodu dělal Seb - jestli na to tlačil nebo ne. Měl takový náskok, to nikdy nevíte, co ten lídr dělá. Vím pouze to, že jsem z auta už více vymačkat nemohl.
Pokud se podíváte na časový rozdíl na konci závodu, byl jsem 1,7 sec za Sebastianem. Za Kobajašim jsem ztratil více času, ale jsem si jistý, že by Seb jel jinak, pokud by věděl, že jsem mu o čtyři sekundy blíže.
V provozu to bylo dnes zklamání, řekl bych, že se na to v příštím závodě musíme více zaměřit, protože jsem za Kobajašim strávil více než jedno kolo. Z jeho strany nebyl důvod, proč mě nepustit, měl před sebou volnou trať a já byl o kolo napřed, takže to bylo velmi, velmi frustrující a něco, co musíme v budoucnu vyřešit. Vím, že se zde těžko předjíždí, ale nikdo z nás není hloupý, víme, zda jsme o kolo zpět či nikoliv."
Sebastiane, Jenson tě ke konci velmi rychle stahoval. Nakolik to bylo z tvé strany dobrovolné? Tři kola před koncem jsi vedl o 3,7 sec a najížděl jsi do hustého provozu. Normálně bys raději míval větší náskok, kdyby tě někdo tak těsně pronásledoval. (Michael Smidt - AMuS)
Sebastian Vettel: "Myslím, že to bylo určitým způsobem pod kontrolou. Samozřejmě, že když se dostanete do provozu, musel jsem se s ním vyrovnávat jako první. Musel jsem zpomalit, stálo to nějaký čas - záleží, kolik aut dojedete a kolik ztratíte. Jenson pak musel čelit stejnému problému, jakmile jsem se s tím vypořádal.
Do posledního kola jsem najížděl s náskokem pěti sekund, což byl víceméně náskok, který jsem měl i předtím, což považuji za dostatečný prostor. Samozřejmě že v provozu jsem byl opatrnější, protože nikdy nevíte, jak ti kluci budou reagovat. Bojovali mezi sebou o pozice. Občas mohly pomoci modré vlajky, které jim vždy neukazovali, musíte si zkrátka dávat pozor.
Když jsem najížděl do poslední zatáčky, možná jsem zvolnil až moc brzy, ale 1,7 sec bylo stále dostatečné. myslím, že jsme to měli docela pod kontrolou a snížil jsem výkon motoru, auto ke konci závodu se mi ovládalo celkem pohodlně.
Samozřejmě těžko říct, jestli Jenson... Vypadalo to, jako by jel naplno, ale v jeho pozici neměl co ztratit, takže do toho mohl jít. Avšak vzhledem k tomu, kolik kol zbývalo, myslím, že jsme to měli pod kontrolou."
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.