Majitel mistrovského týmu Red Bull Racing - Dietrich Mateschitz - vysekl velkou poklonu Sebastianovi Vettelovi, který nezadržitelně míří za druhým titulem mistra světa a očekává, že Red Bull bude i nadále v F1 dominovat.
"Věděli jsme, že Sebastian je schopen podávat prvotřídní výkony. Ale pro mnohé bylo překvapením, že to dokázal s tak dlouhodobou konzistencí. Je jedinečný," cituje Mateschitze německá tisková agentura DPA.
Mladý pilot Red Bullu v Singapuru uvedl, že se velmi váží hodnocení 67letého rakouského miliardáře: "Samozřejmě jste na to hrdí, když slyšíte takové věci. S Didim máme velmi zvláštní vztah."
Vettel se loni stal ve věku 23 let nejmladším šampionem F1, když překonal Fernanda Alonsa. Letos si drží skvělou formu: ve 13 závodech vyhrál osmkrát, čtyřikrát byl druhý a před pilotem Ferrari vede s náskokem již 112 bodů.
Vettelův úspěch i mládí jsou pro Red Bull přínosem: "Obojí je pro náš F1 tým velmi důležité. Úspěch tým utvrzuje v tom, že je schopný postavit vítězné auto. Těžko to může být lepší, když ho dosáhnete s takovou solidaritou, mládím a radostí," říká Mateschitz.
Vettel: "S Didim máme velmi zvláštní vztah" (foto: Red Bull Racing)
"Sebastian je vděčný za to, že u nás působí již více než 10 let, že jsme jej dovedli do Formule 1 a poskytli mu vítězné aute. My jsme vděční, že nás ctí nejen svým úsilím a talentem, ale také jeho nezlomnou vůli, profesionalitou a disciplínou.
Očekávání zůstávají vysoká a my sami je snižovat nehodláme," dodává majitel Red Bullu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.