Ind Narain Karthikeyan se při letošní premiérové Velké ceně Indie vrátí za volant vozu HRT. V rámci příprav na tento závod se projede už během pátečního tréninku v Singapuru.
"Samozřejmě je to skvělý pocit, vědět, že opět pojedu Velkou cenu. Navíc, bude to můj domácí závod. Tým mě už po VC Evropy ujistil, že v Indii pojedu," tvrdí 34-letý Karthikeyan.
Ten se letos vrátil do Formule 1 poprvé od roku 2005, kdy závodil za dnes již neexistující stáj Jordan. Od Velké ceny Británie ho však stáj HRT nahradila Danielem Ricciardem. Od té doby se svezl pouze během pátečního tréninku na červencovou Velkou cenu Německa na Nürburgringu.
Přesto se však očekávalo, že se do kokpitu vrátí 30. října při první Velké ceně Indie. Vůz si ale vyzkouší již příští pátek, v rámci tréninku na VC Singapuru.
Šéf stáje HRT Colin Kolles se k celé věci vyjádřil takto: "Je skvělé mít Naraina zpět. Je to nepochybně ten nejlepší závodní pilot v tomto regionu, a navíc je i velmi talentovaný. Během závodů, které letos odjel, se dokázal hodně zlepšit."
Rozhodně však nelze opomenout ani fakt, že za Karthikeyanem stojí velmi silný sponzor, indická společnost Tata Group. Zbývá tak pouze jedna otázka - kterého z jezdců HRT Karthikeyan v Indii nahradí? Bude to zkušený Vitantonio Liuzzi, nebo mladý Daniel Ricciardo?
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.