Ind Narain Karthikeyan se při letošní premiérové Velké ceně Indie vrátí za volant vozu HRT. V rámci příprav na tento závod se projede už během pátečního tréninku v Singapuru.
"Samozřejmě je to skvělý pocit, vědět, že opět pojedu Velkou cenu. Navíc, bude to můj domácí závod. Tým mě už po VC Evropy ujistil, že v Indii pojedu," tvrdí 34-letý Karthikeyan.
Ten se letos vrátil do Formule 1 poprvé od roku 2005, kdy závodil za dnes již neexistující stáj Jordan. Od Velké ceny Británie ho však stáj HRT nahradila Danielem Ricciardem. Od té doby se svezl pouze během pátečního tréninku na červencovou Velkou cenu Německa na Nürburgringu.
Přesto se však očekávalo, že se do kokpitu vrátí 30. října při první Velké ceně Indie. Vůz si ale vyzkouší již příští pátek, v rámci tréninku na VC Singapuru.
Šéf stáje HRT Colin Kolles se k celé věci vyjádřil takto: "Je skvělé mít Naraina zpět. Je to nepochybně ten nejlepší závodní pilot v tomto regionu, a navíc je i velmi talentovaný. Během závodů, které letos odjel, se dokázal hodně zlepšit."
Rozhodně však nelze opomenout ani fakt, že za Karthikeyanem stojí velmi silný sponzor, indická společnost Tata Group. Zbývá tak pouze jedna otázka - kterého z jezdců HRT Karthikeyan v Indii nahradí? Bude to zkušený Vitantonio Liuzzi, nebo mladý Daniel Ricciardo?
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.