Ind Narain Karthikeyan se při letošní premiérové Velké ceně Indie vrátí za volant vozu HRT. V rámci příprav na tento závod se projede už během pátečního tréninku v Singapuru.
"Samozřejmě je to skvělý pocit, vědět, že opět pojedu Velkou cenu. Navíc, bude to můj domácí závod. Tým mě už po VC Evropy ujistil, že v Indii pojedu," tvrdí 34-letý Karthikeyan.
Ten se letos vrátil do Formule 1 poprvé od roku 2005, kdy závodil za dnes již neexistující stáj Jordan. Od Velké ceny Británie ho však stáj HRT nahradila Danielem Ricciardem. Od té doby se svezl pouze během pátečního tréninku na červencovou Velkou cenu Německa na Nürburgringu.
Přesto se však očekávalo, že se do kokpitu vrátí 30. října při první Velké ceně Indie. Vůz si ale vyzkouší již příští pátek, v rámci tréninku na VC Singapuru.
Šéf stáje HRT Colin Kolles se k celé věci vyjádřil takto: "Je skvělé mít Naraina zpět. Je to nepochybně ten nejlepší závodní pilot v tomto regionu, a navíc je i velmi talentovaný. Během závodů, které letos odjel, se dokázal hodně zlepšit."
Rozhodně však nelze opomenout ani fakt, že za Karthikeyanem stojí velmi silný sponzor, indická společnost Tata Group. Zbývá tak pouze jedna otázka - kterého z jezdců HRT Karthikeyan v Indii nahradí? Bude to zkušený Vitantonio Liuzzi, nebo mladý Daniel Ricciardo?
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.