Mark Webber se ve svém tradičním sloupku pro BBC vrací k závodu v Monze. Hodnotí také tvrdou obranu Schumachera před Lewisem Hamiltonem i manévr, kdy Sebastian Vettel předjel částečně po trávě Fernanda Alonsa
Velká cena Itálie byla jedním z těch závodů, kdy vás nedojetí do cíle hodně mrzí. Už uběhla nějaká chvíle, ale je to po všem tom úsilí, které do toho vložíte, tak frustrující - jak pro vás, tak pro celý tým. Štve mě to dvojnásobně, protože v Monze auto bylo za celý rok vůbec nejlepší.
V několika prvních kolech se chovalo fenomenálně, trochu jsem byl stržen tím, jak jsem se probíjel polem. S Massou jsem měl být více trpělivý. Nasadil jsem k předjetí, ale najel jsem na obrubník a kolidovali jsme. S vozem jsem se nemohl dostat zpět do boxů, protože se něco pod ním zaseklo a v Parabolice jsem jel rovně, přímo do bariér.
V těchto situacích je to vždy o vyrovnanosti. Ano, můžete jet jak s hnojem padesátkou, ale pak ztrácíte příliš tak moc času, že můžete rovnou odstoupit, takže na to musíte trochu tlačit.
Vše začalo špatně už v kvalifikaci. V pátek to bylo mezi mnou a mým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem dost těsné, také v prvních dvou částech kvalifikace, ale v závěrečném rozstřelu nejlepších desíti pilotů jsem byl příliš nerozhodný v tom, co uděláme. Navíc jsem měl nějaké problémy s KERSem.
Mark s poškozeným vozem do boxů nedojel (foto: Red Bull Racing)
Neměl jsem ho k dispozici po celé kolo a nebyl jsem si jistý, že se v brzdných zónách chová tak, jak má při dobíjení, což není ideální, když na brzdy dupete v rychlostech přesahujících 320 km/hod.
Seb znovu vyhrál závod, a i když ještě není naprosto jistě šampionem, všichni již v podstatě bojujeme o druhou příčku. Na to jsem však opravdu nemyslel. Chtěl jsem stavět na svém výkonu ze Spa, kde jsem prožil velmi dobrý závod, a znovu jsem usiloval o vítězství. To mě zřejmě ovlivnilo v úvodu závodu. Žel to nevyšlo, tak už to někdy ve sportu chodí.
O kom se nejvíce hovořilo aneb obranné manévry Schmachera a AlonsaPo Monze se hovořilo hlavně o dvou věcech: o souboji Lewise Hamiltona s Michaelem Schumacherem a o tom, jak Seb předjel Alonsa, čímž se dostal do vedení. Mezi Michaelem a Lewisem se jednalo o jedinečný souboj, protože McLaren se dostával do omezovače otáček, takže Michael měl na rovinkách výhodu ve vyšší rychlosti. Mazaně mohl volit stopu a držet ho mimo hru.
Schumacher před Hamiltonem (foto: Mercedes GP)
Několikrát se Michael po obraně vrátil do normální stopy. A to bylo jablkem sváru, protože většina pilotů to nepovažuje za přijatelné. Vyčníval zejména jeden incident po výjezdu ze druhé šikany v nájezdu do Lesmo, kde Lewis jasně zaútočil a Michael mu překřížil dráhu zpět, aby se ubránil. Tolika změnami směru posouval hranice.
Incident mezi Sebem a Fernandem byl úplně jiný. Všiml jsem si, že Fernando čelí nějaké kritice za to, že vytlačil Seba mimo trať, ale neudělal nic špatného. Nebylo to nic nevyzpytatelného. Bylo to tvrdé, ale konzistentní vytlačování. Jeli bok po boku a v jednu chvíli se Seb dotkl trávy.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.