Na včerejší tiskové konferenci měli první tři piloti rozhodně o čem hovořit. Jak viděli své dramatické předjížděcí manévry, kterými si v závodě pomohli k lepšímu umístění?
Fernandovi Alonsovi vyšel skvěle start a v závěru uhájil bronz před mocně stahujícím Hamiltonem: "Pracovali jsme v posledních velkých cenách na startech, ale když startujete pátí či šestí, nikdy nemáte dost místa na předjíždění. Tady v Monze jsme ale věděli, že jestli auto bude připraveno pro dobrý start, budete mít dostatek místa a prostoru pár lidí do první zatáčky předjet, takže jsme se snažili maximalizovat náš potenciál na startu a po několik prvních kol jsme vedli.
Myslím, že jsme v několika posledních závodech měli dobré starty, ale například ve Spa to máte do první zatáčky jen 300 metrů a startoval jsem z osmého místa, takže přede mnou bylo hodně aut a musel jsem ubrat. Zde, na čerstvém vzduchu před sebou, můžete ten potenciál využít.
Nevím. Start se zdál být OK, ale myslím, že příště můžeme odvést lepší práci. Bylo to s Lewisem těsné. Nejdříve se soustředil na Sebastiana a posunul se do leva, pak mě uviděl vpravo a vytlačil mě k výjezdu z boxů a trochu i na trávu, ale v první zatáčce to nebyl problém.
Nebyli jsme však dostatečně konkurenceschopní na to, abychom mohli bojovat o vítězství, takže jsme se snažili dosáhnout aspoň na pódium. S Lewisem to bylo na konci těsné, byl to však fantastický závod, s fantastickým pocitem na pódiu."
Když jej předjížděl Vettel, moc prostoru mu Španěl nenechal. Před výstupem na pódiu se ho na to již s úsměvem Sebastian ptal, zda viděl, jak se dostal na trávu. Alonso se o tom však nechtěl příliš bavit.
Na tiskové konferenci k tomu dodal: "Nemáme v soubojích se Sebastianem co ztratit. Myslím, že vede šampionát o 100 bodů, takže když se musíme bránit, v jeho případě to bude o něco tvrdší. Sorry."
Jenson Button z povzdálí sleduje, jak se jeho týmový kolega trápí s Michaelem Schumacherem
Jenson Button v 17 kole předjel svého týmového kolegu a překvapivě si hned poradil i s Michaelem Schumacherem: "Užil jsem si spoustu legrace. Myslím, že Lewis se snažil předjet tam, kde místo nebylo po výjezdu ze druhé zatáčky. Využil jsem KERS ke své výhodě, pak jsem před Ascari dobře dojel Schumachera.
Měl jsem opravdu dobrý výjezd ze druhé Lesmo a mohl jsem ho dostat po vnějšku v nájezdu do Ascari, což bylo hodně odvážné, protože Michael moc místa nenechává. Nevím, jak těsné to bylo, nedíval jsem se do zrcátek. Spíše jsem zavřel oči a zabočil, ale dopadlo to dobře a rychlost byla dobrá.
Viděl jsem, že to Lewis několikrát zkoušel vnějškem, ale nevyšlo mu to. Já jsem to zkusil, brzdil jsem co nejpozději, jak to šlo, a manévr vyšel. Hodně dobré předjetí, možná jedno z mých nejlepších, takže jsem s ním byl velmi spokojený.
A s Fernandem znovu - myslím si, že udělal tak trochu chybu na výjezdu ze druhé zatáčky a nyní, když někdo udělá chybu, máme hned k dispozici KERS, takže se můžete vrhnout na předjíždění."
Sebastian Vettel (vpravo) předjíždí Fernanda Alonsa
Když předjížděl Sebastian Vettel Fernanda, ocitl se dvěma koly ve třetí zatáčce (Curva Grande) na trávě. "Těším se, až se na to podívám v televizi, kolik místa tam bylo. Když jsem se přiblížil, měl jsem velmi dobrý výjezd, takže jsem věděl, že v nájezdu do čtvrté zatáčky, do té druhé šikany, budu mít dobrou šanci.
V Curva Grande jsem si nebyl jistý, kudy jet, zda vlevo či vpravo. Pomyslel jsem si, že když budu vpravo, ta se tam bez šance zaseknu - možná bych byl před brzděním o kousek dále, vím však, že Fernando je zvíře, takže by brzdil co nejpozději by to jen bylo možné, a pak by se pokusil zatáčku nějak projet.
Spontánně jsem se rozhodl pro levou stranu a pak jsem jen doufal, že mě vidí, protože se stále přibližoval k levému okraji. Nebylo tam moc místa. Zůstal jsem na plynu a zatáčka se naštěstí otevřela. Měl jsem dvě kola na trávě. Jak už jsme byli kolo na kolo, očividně si už uvědomoval, že tam stále jsem.
Nato jsme svedli další bitvu během brzdění: kdo začne brzdit jako první. Jako první jsem brzdil já, on šel na brzdy docela pozdě, jenže já jsem byl na vnitřku, takže jsem si oddechl, když jsem se dostal dopředu."
Další snímky z Monzy najdete v naší fotogalerii zde.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.