Na včerejší tiskové konferenci měli první tři piloti rozhodně o čem hovořit. Jak viděli své dramatické předjížděcí manévry, kterými si v závodě pomohli k lepšímu umístění?
Fernandovi Alonsovi vyšel skvěle start a v závěru uhájil bronz před mocně stahujícím Hamiltonem: "Pracovali jsme v posledních velkých cenách na startech, ale když startujete pátí či šestí, nikdy nemáte dost místa na předjíždění. Tady v Monze jsme ale věděli, že jestli auto bude připraveno pro dobrý start, budete mít dostatek místa a prostoru pár lidí do první zatáčky předjet, takže jsme se snažili maximalizovat náš potenciál na startu a po několik prvních kol jsme vedli.
Myslím, že jsme v několika posledních závodech měli dobré starty, ale například ve Spa to máte do první zatáčky jen 300 metrů a startoval jsem z osmého místa, takže přede mnou bylo hodně aut a musel jsem ubrat. Zde, na čerstvém vzduchu před sebou, můžete ten potenciál využít.
Nevím. Start se zdál být OK, ale myslím, že příště můžeme odvést lepší práci. Bylo to s Lewisem těsné. Nejdříve se soustředil na Sebastiana a posunul se do leva, pak mě uviděl vpravo a vytlačil mě k výjezdu z boxů a trochu i na trávu, ale v první zatáčce to nebyl problém.
Nebyli jsme však dostatečně konkurenceschopní na to, abychom mohli bojovat o vítězství, takže jsme se snažili dosáhnout aspoň na pódium. S Lewisem to bylo na konci těsné, byl to však fantastický závod, s fantastickým pocitem na pódiu."
Když jej předjížděl Vettel, moc prostoru mu Španěl nenechal. Před výstupem na pódiu se ho na to již s úsměvem Sebastian ptal, zda viděl, jak se dostal na trávu. Alonso se o tom však nechtěl příliš bavit.
Na tiskové konferenci k tomu dodal: "Nemáme v soubojích se Sebastianem co ztratit. Myslím, že vede šampionát o 100 bodů, takže když se musíme bránit, v jeho případě to bude o něco tvrdší. Sorry."
Jenson Button z povzdálí sleduje, jak se jeho týmový kolega trápí s Michaelem Schumacherem
Jenson Button v 17 kole předjel svého týmového kolegu a překvapivě si hned poradil i s Michaelem Schumacherem: "Užil jsem si spoustu legrace. Myslím, že Lewis se snažil předjet tam, kde místo nebylo po výjezdu ze druhé zatáčky. Využil jsem KERS ke své výhodě, pak jsem před Ascari dobře dojel Schumachera.
Měl jsem opravdu dobrý výjezd ze druhé Lesmo a mohl jsem ho dostat po vnějšku v nájezdu do Ascari, což bylo hodně odvážné, protože Michael moc místa nenechává. Nevím, jak těsné to bylo, nedíval jsem se do zrcátek. Spíše jsem zavřel oči a zabočil, ale dopadlo to dobře a rychlost byla dobrá.
Viděl jsem, že to Lewis několikrát zkoušel vnějškem, ale nevyšlo mu to. Já jsem to zkusil, brzdil jsem co nejpozději, jak to šlo, a manévr vyšel. Hodně dobré předjetí, možná jedno z mých nejlepších, takže jsem s ním byl velmi spokojený.
A s Fernandem znovu - myslím si, že udělal tak trochu chybu na výjezdu ze druhé zatáčky a nyní, když někdo udělá chybu, máme hned k dispozici KERS, takže se můžete vrhnout na předjíždění."
Sebastian Vettel (vpravo) předjíždí Fernanda Alonsa
Když předjížděl Sebastian Vettel Fernanda, ocitl se dvěma koly ve třetí zatáčce (Curva Grande) na trávě. "Těším se, až se na to podívám v televizi, kolik místa tam bylo. Když jsem se přiblížil, měl jsem velmi dobrý výjezd, takže jsem věděl, že v nájezdu do čtvrté zatáčky, do té druhé šikany, budu mít dobrou šanci.
V Curva Grande jsem si nebyl jistý, kudy jet, zda vlevo či vpravo. Pomyslel jsem si, že když budu vpravo, ta se tam bez šance zaseknu - možná bych byl před brzděním o kousek dále, vím však, že Fernando je zvíře, takže by brzdil co nejpozději by to jen bylo možné, a pak by se pokusil zatáčku nějak projet.
Spontánně jsem se rozhodl pro levou stranu a pak jsem jen doufal, že mě vidí, protože se stále přibližoval k levému okraji. Nebylo tam moc místa. Zůstal jsem na plynu a zatáčka se naštěstí otevřela. Měl jsem dvě kola na trávě. Jak už jsme byli kolo na kolo, očividně si už uvědomoval, že tam stále jsem.
Nato jsme svedli další bitvu během brzdění: kdo začne brzdit jako první. Jako první jsem brzdil já, on šel na brzdy docela pozdě, jenže já jsem byl na vnitřku, takže jsem si oddechl, když jsem se dostal dopředu."
Další snímky z Monzy najdete v naší fotogalerii zde.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.