Na včerejší tiskové konferenci měli první tři piloti rozhodně o čem hovořit. Jak viděli své dramatické předjížděcí manévry, kterými si v závodě pomohli k lepšímu umístění?
Fernandovi Alonsovi vyšel skvěle start a v závěru uhájil bronz před mocně stahujícím Hamiltonem: "Pracovali jsme v posledních velkých cenách na startech, ale když startujete pátí či šestí, nikdy nemáte dost místa na předjíždění. Tady v Monze jsme ale věděli, že jestli auto bude připraveno pro dobrý start, budete mít dostatek místa a prostoru pár lidí do první zatáčky předjet, takže jsme se snažili maximalizovat náš potenciál na startu a po několik prvních kol jsme vedli.
Myslím, že jsme v několika posledních závodech měli dobré starty, ale například ve Spa to máte do první zatáčky jen 300 metrů a startoval jsem z osmého místa, takže přede mnou bylo hodně aut a musel jsem ubrat. Zde, na čerstvém vzduchu před sebou, můžete ten potenciál využít.
Nevím. Start se zdál být OK, ale myslím, že příště můžeme odvést lepší práci. Bylo to s Lewisem těsné. Nejdříve se soustředil na Sebastiana a posunul se do leva, pak mě uviděl vpravo a vytlačil mě k výjezdu z boxů a trochu i na trávu, ale v první zatáčce to nebyl problém.
Nebyli jsme však dostatečně konkurenceschopní na to, abychom mohli bojovat o vítězství, takže jsme se snažili dosáhnout aspoň na pódium. S Lewisem to bylo na konci těsné, byl to však fantastický závod, s fantastickým pocitem na pódiu."
Když jej předjížděl Vettel, moc prostoru mu Španěl nenechal. Před výstupem na pódiu se ho na to již s úsměvem Sebastian ptal, zda viděl, jak se dostal na trávu. Alonso se o tom však nechtěl příliš bavit.
Na tiskové konferenci k tomu dodal: "Nemáme v soubojích se Sebastianem co ztratit. Myslím, že vede šampionát o 100 bodů, takže když se musíme bránit, v jeho případě to bude o něco tvrdší. Sorry."
Jenson Button z povzdálí sleduje, jak se jeho týmový kolega trápí s Michaelem Schumacherem
Jenson Button v 17 kole předjel svého týmového kolegu a překvapivě si hned poradil i s Michaelem Schumacherem: "Užil jsem si spoustu legrace. Myslím, že Lewis se snažil předjet tam, kde místo nebylo po výjezdu ze druhé zatáčky. Využil jsem KERS ke své výhodě, pak jsem před Ascari dobře dojel Schumachera.
Měl jsem opravdu dobrý výjezd ze druhé Lesmo a mohl jsem ho dostat po vnějšku v nájezdu do Ascari, což bylo hodně odvážné, protože Michael moc místa nenechává. Nevím, jak těsné to bylo, nedíval jsem se do zrcátek. Spíše jsem zavřel oči a zabočil, ale dopadlo to dobře a rychlost byla dobrá.
Viděl jsem, že to Lewis několikrát zkoušel vnějškem, ale nevyšlo mu to. Já jsem to zkusil, brzdil jsem co nejpozději, jak to šlo, a manévr vyšel. Hodně dobré předjetí, možná jedno z mých nejlepších, takže jsem s ním byl velmi spokojený.
A s Fernandem znovu - myslím si, že udělal tak trochu chybu na výjezdu ze druhé zatáčky a nyní, když někdo udělá chybu, máme hned k dispozici KERS, takže se můžete vrhnout na předjíždění."
Sebastian Vettel (vpravo) předjíždí Fernanda Alonsa
Když předjížděl Sebastian Vettel Fernanda, ocitl se dvěma koly ve třetí zatáčce (Curva Grande) na trávě. "Těším se, až se na to podívám v televizi, kolik místa tam bylo. Když jsem se přiblížil, měl jsem velmi dobrý výjezd, takže jsem věděl, že v nájezdu do čtvrté zatáčky, do té druhé šikany, budu mít dobrou šanci.
V Curva Grande jsem si nebyl jistý, kudy jet, zda vlevo či vpravo. Pomyslel jsem si, že když budu vpravo, ta se tam bez šance zaseknu - možná bych byl před brzděním o kousek dále, vím však, že Fernando je zvíře, takže by brzdil co nejpozději by to jen bylo možné, a pak by se pokusil zatáčku nějak projet.
Spontánně jsem se rozhodl pro levou stranu a pak jsem jen doufal, že mě vidí, protože se stále přibližoval k levému okraji. Nebylo tam moc místa. Zůstal jsem na plynu a zatáčka se naštěstí otevřela. Měl jsem dvě kola na trávě. Jak už jsme byli kolo na kolo, očividně si už uvědomoval, že tam stále jsem.
Nato jsme svedli další bitvu během brzdění: kdo začne brzdit jako první. Jako první jsem brzdil já, on šel na brzdy docela pozdě, jenže já jsem byl na vnitřku, takže jsem si oddechl, když jsem se dostal dopředu."
Další snímky z Monzy najdete v naší fotogalerii zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.