Sebastian Vettel na rozdíl od svých soupeřů tvrdí, že o titulu stále ještě není rozhodnuto. V šampionátu má sedm závodů před koncem náskok 92 bodů před svým týmovým kolegou Markem Webberem.
"Vím, že jsme v dobré pozici, ale šampionát je stále otevřený a musíme zůstat soustředění, věnovat pozornost každému drobnému detailu a ujistit se, že z nás samotných i z auta dostaneme v každém závodě maximum," prohlásil včera Vettel v Monze.
"Zde je to opět stejné: možná je to okruh, který našemu autu nevyhovuje až tak, jako ostatním, ale znovu to nevíme jistě. Zítřek tedy bude důležitý, pak možná budeme mít šanci na vítězství. Musíme tomu jít vstříc."
"Pokud na to nebudeme mít, pak by to to bylo hloupé se za tím hnát. Vždy záleží na konkrétní situaci, abyste posoudili, co o víkendu uděláte. Z hlediska šampionátu však jsme v silné pozici. Pracujeme velmi tvrdě a udělali jsme zatím i několik chyb. Myslím si, že si tuto pozici zasloužíme, ale to nezaručuje, že v dalších závodech bude vše v pořádku.
Sebastian Vettel s Red Bullem RB7 (foto: Red Bull Racing)
Myslím, že loňský rok je velmi dobrým příkladem, protože jsme viděli, jak rychle se mohou věci změnit. Fernando vyhrál zde, pak v Singapuru. Před tím zde lidé říkali, že už je mimo hru a pak před posledním závodem najednou vedl, takže... Samozřejmě to letos vypadá trochu jinak, ale podle mě si zkrátka musíte dávat pozor na to, jak rychle se věci mohou změnit," tvrdí pilot Red Bullu.
Na rozdíl od minulé sezóny má situaci ve svých rukou: "Ale nejdůležitější závod pro vedení šampionátu je ten poslední, což se nám povedlo loni, a to je to, o co nám skutečně jde."
Loňské vítězství na něj i na Red Bull mělo blahodárný vliv: "Věci, které vidíte, jako jsou zastávky v boxech, jsou obecně velmi dobré, ale většinu věci v televizi ve skutečnosti nevidíte, drobnosti."
Vettel se raduje s týmem z vítězství v Belgii (foto: Red Bull Racing)
Vylepšili jsme spoustu drobných věcí, semkli jsme se, jsme konzistentnější a dosahujeme výsledky s méně chybami. Myslím, že stále existují oblasti, v nichž se můžeme zlepšovat, ale z hlediska reakcí je celý tým klidnější a víme, co máme dělat. Jen tak snadno nepanikaříme a myslím, že jsme se stali mnohem silnějšími.
Mohli jste to vidět v závodech, v nichž jsme se sami trápili a nedosahovali optima, kdy byli ostatní jednoduše rychlejší než my, ale přesto se nám to podařilo dotáhnout na pódium, nebo na čtvrté místo jako v Německu. Prostě vše podle mě děláme správně," pochvaluje si Vettel, kterému schází již jen krůček k obhajobě titulu mistra světa.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.