Podle komentátora televize BBC Davida Coultharda máme nyní příležitost pozorovat vývoj kariéry možná vůbec nejlepšího pilota Formule 1 - Sebastiana Vettela. Nebude však v F1 dominovat tak, jako ve své době Michael Schumacher, jenž získal sedm mistrovských titulů.
"Myslím, že možná pozorujeme vývoj jednoho z vůbec nejlepších pilotů ve Formuli 1. Zatím to samozřejmě nelze tvrdit, to posoudí historie," cituje Coultharda Telegraph. "Fakt, že se Seb po všech stránkách neustále zlepšuje - od závodního umění po využívání pneumatiky stavějíc na své přirozené rychlosti - to nesporné."
"Nemyslím si, že by někdy byl standard ve Formuli 1 výše než nyní. Fernando Alonso, Lewis Hamilton, Jenson Button, Mark Webber - ti všichni jsou světovou špičkou. A Seb jednoduše všechny poráží," pokračuje bývalý jezdec Red Bullu.
Podle Skota ale nebude dominovat tak, jako kdysi Michael Schumacher: "Lidé se ptají, zda uvidíme období další dominance ve stylu Schumachera. Nemyslím si to." Proč? "Michael jezdil s vozem, který se nikdy nekazil, s vozem lepším než jeho soupeři, s neomezeným testováním a nejvyšším rozpočtem ve Formuli 1."
Vettel ve Spa opět všem upláchl (foto: Red Bull Racing)
"Ferrari a McLaren mají zdroje i personál na to, aby Red Bull dostihli, a ve skutečnosti se jim to daří: jejich rychlost se již několik měsíců Red Bullu vyrovná. O víkendu v Belgii měl McLaren zřejmě nejrychlejší auto. Jen neodvedli správně svou práci. Seb ano," dodává Coulthard.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.