Sir Frank Williams by si přál, aby se vrátilo testování v průběhu sezony. Týmy nemohou testovat v průběhu sezony od roku 2009. S tímto pravidlem souhlasily i samotné stáje za účelem snížení nákladů.
Jenže od té doby se do F1 dostaly nové týmy, některé zavedené stáje nasadily do kokpitů svých vozů nováčky, a tak stále sílí hlasy na omezení tohoto zákazu. Teď se k nim přidal i Williams, který řekl, že by chtěl se svým vozem v roce 2012 trávit na trati více času.
"Ano, myslím, že návrh na změnu bychom podpořili. Potřebovali bychom lépe pochopit chování našeho vozu. V kvalifikaci jste pod obrovským tlakem, abyste zajeli opravdu rychlé kolo, v závodu zase aby Váš vůz vydržel a zajížděl konzistentní časy. Takový zdravý hlad po testování zde bude vždy," říká Frank Williams.
I přes příchod nových technologii do F1, v roce 2014 nás čekají například nové motory, musí být podle Williamse stále kladen důraz na vyrovnané závodění. On sám motory V6 podporuje.
"Dovedl bych si představit, že tak 20 % fanoušků Formule 1 ji sleduje nejenom kvůli vyrovnanému závodění, ale také kvůli pokrokovým technologiím. Ale většina lidí chce hlavně vidět dobrou akci na trati. To přesně přinesly letošní změny. Podporuji myšlenku motorů V6. Sport se stále více ubírá k menším motorům a chce více využít paliva."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.