Nick Heidfeld čelí kritice z vlastních řad. Šéf týmu Renault není spokojen s jeho výkony a domnívá se, že požár vozu na Hungaroringu byla vina závodníka.
Eric Boullier se do Heidfelda pustil po Velké ceně Maďarska, ze které Němec odstoupil poté, co jeho vůz zachvátily plameny. Přestože oficiální vyjádření o příčinách spektakulárního požáru tým ještě nevydal a prozatím odbývá novináře teorií o příliš dlouhé zastávce v boxech (psali jsme o tom zde), šéf Renaultu byl konkrétnější. Motor podle něj „není navržen na tak dlouhé setrvání (během pit stopu) ve vysokých otáčkách“ – neboli jednalo se o chybu pilota, který motor po nestandardně dlouhou dobu zastávky v otáčkách držel.
Šéf Renaultu zašel ještě dál a otevřeně potvrdil, že dosavadní Heidfeldovy výkony nejsou zklamáním pouze pro jeho fanoušky. „Neobjevil v sobě to vůdcovství, které jsme chtěli Nepřevzal pod sebe tým. Teď se s výkony víc spoléháme na Vitalije, Nick se hodí spíše na vývoj vozu,“ řekl Boullier francouzskému serveru sports.fr.
Nick Heidfeld se zatím úspěchu z Velké ceny Malajsie nedokázal přiblížit, přesto neztrácí humor
Pod Nickem Heidfeldem se zřejmě kýve židle. Renault v něm nenašel plnohodnotného nástupce zraněného Roberta Kubici podle svých představ. Heidfeld se také nezdá být v týmu úplně ve své kůži, po slušném, byť nevyváženém začátku (třetí pozice v Malajsii, dvanáctá místa v Austrálii a Číně) přišlo těžší období. Kanadskou Velkou cenu nedokončil, ve Valencii a Británii dojel na konci první desítky, z posledních dvou závodů odstoupil. Potýká se s technickými potížemi, ale dostává se také poměrně často do kolizí s ostatními závodníky.
Důležité však je, že humor zatím neztratil. S novináři německého Bildu po Velké ceně Maďarska žertoval: „Nejsem popálený. Moje kombinéza byla černá už než jsem do auta nastoupil!“
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.