Nick Heidfeld čelí kritice z vlastních řad. Šéf týmu Renault není spokojen s jeho výkony a domnívá se, že požár vozu na Hungaroringu byla vina závodníka.
Eric Boullier se do Heidfelda pustil po Velké ceně Maďarska, ze které Němec odstoupil poté, co jeho vůz zachvátily plameny. Přestože oficiální vyjádření o příčinách spektakulárního požáru tým ještě nevydal a prozatím odbývá novináře teorií o příliš dlouhé zastávce v boxech (psali jsme o tom zde), šéf Renaultu byl konkrétnější. Motor podle něj „není navržen na tak dlouhé setrvání (během pit stopu) ve vysokých otáčkách“ – neboli jednalo se o chybu pilota, který motor po nestandardně dlouhou dobu zastávky v otáčkách držel.
Šéf Renaultu zašel ještě dál a otevřeně potvrdil, že dosavadní Heidfeldovy výkony nejsou zklamáním pouze pro jeho fanoušky. „Neobjevil v sobě to vůdcovství, které jsme chtěli Nepřevzal pod sebe tým. Teď se s výkony víc spoléháme na Vitalije, Nick se hodí spíše na vývoj vozu,“ řekl Boullier francouzskému serveru sports.fr.
Nick Heidfeld se zatím úspěchu z Velké ceny Malajsie nedokázal přiblížit, přesto neztrácí humor
Pod Nickem Heidfeldem se zřejmě kýve židle. Renault v něm nenašel plnohodnotného nástupce zraněného Roberta Kubici podle svých představ. Heidfeld se také nezdá být v týmu úplně ve své kůži, po slušném, byť nevyváženém začátku (třetí pozice v Malajsii, dvanáctá místa v Austrálii a Číně) přišlo těžší období. Kanadskou Velkou cenu nedokončil, ve Valencii a Británii dojel na konci první desítky, z posledních dvou závodů odstoupil. Potýká se s technickými potížemi, ale dostává se také poměrně často do kolizí s ostatními závodníky.
Důležité však je, že humor zatím neztratil. S novináři německého Bildu po Velké ceně Maďarska žertoval: „Nejsem popálený. Moje kombinéza byla černá už než jsem do auta nastoupil!“
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.