NURBURGRING - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINŮ; Absolutně nejrychlejší zastávku Velké ceny Německa předvedli čtyři kola před koncem u Mercedesu v případě Michaela Schumacher, výborně pracovali také mechanici Ferrari na Alonsově voze.
Schumachera stihli přezout za 3,1 sec, jenom o desetinku pomalejší byli u Mercedesu při odbavování Nica Rosberga o tři kola dříve. Celkově velmi rychlé a konzistentní zastávky měl Fernando Alonso - průměr jeho tří zastávek činil 3,38 sec, z toho ta poslední o zlomek vteřiny pomalejší než ta absolutně nejrychlejší Schumacherova.
Nejkratší dobu v boxové uličce strávil Adrian Sutil jedoucí na dvě zastávky - 41,718 sec. Sergio Pérez s podobnou strategií tam strávil o více než 7 vteřin více času. Z třízastávkových pilotů na tom byl nejlépe Alonso (60,440 sec), nejhůře Karun Chandhok (1:16,668), jenž se v boxech zdržel o 35 sec déle než zmiňovaný Sutil.
Osm pilotů (Alonso, Hamilton, Chandhok, Massa, Rosberg, Schumacher, Vettel, Webber) dnes volilo tři zastávky, zbylých 12 klasifikovaných stavělo v průběhu Velké ceny Německa pouze dvakrát. Piloti si pomalejší středně tvrdou směs nechávali na co nejpozdější fázi závodu - Vettel s Massou dokonce na úplně poslední kolo. Německý pilot jako jediný pro poslední stint zvolil použitou středně tvrdou pneumatiku Pirelli.
Všichni proto startovali na měkké směsi, pouze šestice si mohla dovolit najet na startovní rošt se zcela novou sadou gum (D'Ambrosio, Glock, Chandhok, Kobajaši, Kovalainen, Ricciardo).
Nejdelší stint předvedl opět Sergio Pérez, když na čerstvé měkčí sadě vydržel na Nürburgringu kroužit 33 kol. Maldonado v závěru na tvrdších pneumatikách ujel 24 kol, podle sportovního ředitele Pirelli by však vydržela minimálně čtyřikrát více.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.