NURBURGRING - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINŮ; Absolutně nejrychlejší zastávku Velké ceny Německa předvedli čtyři kola před koncem u Mercedesu v případě Michaela Schumacher, výborně pracovali také mechanici Ferrari na Alonsově voze.
Schumachera stihli přezout za 3,1 sec, jenom o desetinku pomalejší byli u Mercedesu při odbavování Nica Rosberga o tři kola dříve. Celkově velmi rychlé a konzistentní zastávky měl Fernando Alonso - průměr jeho tří zastávek činil 3,38 sec, z toho ta poslední o zlomek vteřiny pomalejší než ta absolutně nejrychlejší Schumacherova.
Nejkratší dobu v boxové uličce strávil Adrian Sutil jedoucí na dvě zastávky - 41,718 sec. Sergio Pérez s podobnou strategií tam strávil o více než 7 vteřin více času. Z třízastávkových pilotů na tom byl nejlépe Alonso (60,440 sec), nejhůře Karun Chandhok (1:16,668), jenž se v boxech zdržel o 35 sec déle než zmiňovaný Sutil.
Osm pilotů (Alonso, Hamilton, Chandhok, Massa, Rosberg, Schumacher, Vettel, Webber) dnes volilo tři zastávky, zbylých 12 klasifikovaných stavělo v průběhu Velké ceny Německa pouze dvakrát. Piloti si pomalejší středně tvrdou směs nechávali na co nejpozdější fázi závodu - Vettel s Massou dokonce na úplně poslední kolo. Německý pilot jako jediný pro poslední stint zvolil použitou středně tvrdou pneumatiku Pirelli.
Všichni proto startovali na měkké směsi, pouze šestice si mohla dovolit najet na startovní rošt se zcela novou sadou gum (D'Ambrosio, Glock, Chandhok, Kobajaši, Kovalainen, Ricciardo).
Nejdelší stint předvedl opět Sergio Pérez, když na čerstvé měkčí sadě vydržel na Nürburgringu kroužit 33 kol. Maldonado v závěru na tvrdších pneumatikách ujel 24 kol, podle sportovního ředitele Pirelli by však vydržela minimálně čtyřikrát více.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.