NURBURGRING - PŘEHLED ZASTÁVEK V BOXECH A STINŮ; Absolutně nejrychlejší zastávku Velké ceny Německa předvedli čtyři kola před koncem u Mercedesu v případě Michaela Schumacher, výborně pracovali také mechanici Ferrari na Alonsově voze.
Schumachera stihli přezout za 3,1 sec, jenom o desetinku pomalejší byli u Mercedesu při odbavování Nica Rosberga o tři kola dříve. Celkově velmi rychlé a konzistentní zastávky měl Fernando Alonso - průměr jeho tří zastávek činil 3,38 sec, z toho ta poslední o zlomek vteřiny pomalejší než ta absolutně nejrychlejší Schumacherova.
Nejkratší dobu v boxové uličce strávil Adrian Sutil jedoucí na dvě zastávky - 41,718 sec. Sergio Pérez s podobnou strategií tam strávil o více než 7 vteřin více času. Z třízastávkových pilotů na tom byl nejlépe Alonso (60,440 sec), nejhůře Karun Chandhok (1:16,668), jenž se v boxech zdržel o 35 sec déle než zmiňovaný Sutil.
Osm pilotů (Alonso, Hamilton, Chandhok, Massa, Rosberg, Schumacher, Vettel, Webber) dnes volilo tři zastávky, zbylých 12 klasifikovaných stavělo v průběhu Velké ceny Německa pouze dvakrát. Piloti si pomalejší středně tvrdou směs nechávali na co nejpozdější fázi závodu - Vettel s Massou dokonce na úplně poslední kolo. Německý pilot jako jediný pro poslední stint zvolil použitou středně tvrdou pneumatiku Pirelli.
Všichni proto startovali na měkké směsi, pouze šestice si mohla dovolit najet na startovní rošt se zcela novou sadou gum (D'Ambrosio, Glock, Chandhok, Kobajaši, Kovalainen, Ricciardo).
Nejdelší stint předvedl opět Sergio Pérez, když na čerstvé měkčí sadě vydržel na Nürburgringu kroužit 33 kol. Maldonado v závěru na tvrdších pneumatikách ujel 24 kol, podle sportovního ředitele Pirelli by však vydržela minimálně čtyřikrát více.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.