NÜRBURGRING - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší kolo v úvodní části závodního víkendu v Německu předvedl Fernando Alonso a dokládá tak, že Ferrari jde výkonnostně nahoru.
Úvodní trénink začal za nízkých teplot (vzduch: 13 °C, asfalt: 17 °C) a zamračené oblohy, ale naštěstí bez deště. Pirelli do Německa přivezlo měkkou a střední směs, přičemž týmům nabídlo k vyzkoušení také novou vývojovou směs měkké směsi (dvě sady pro každého pilota na pátek), kterou později v sezóně hodlají nahradit současnou specifikaci. Díky tomu jsme byli svědky mnohem větší aktivity, než je tomu v pátek dopoledne obvyklé.
Do vozů usedl u Lotusu Karun Chandhok, což na pátek není nic mimořádného. Výjimečné je však to, že tento víkend se místo Trulliho zúčastní všech částí – včetně nedělního závodu. U HRT do tréninku místo Liuzziho nastoupil Karthikeyan, jehož závodní sedačku již v Anglii převzal Ricciardo, a u Force Indie si Hülkenberg vypůjčil monopost Di Resty.
Jako první z boxů vyrazili Kovalainen, d’Ambrosio, Pérez, Alguersuari a Karthikeyan. Williams na oba vozy nasadil nová zadní křídla, se slibovaným novým předním křídlem jezdil pouze Barrichello.
Sedačka Karuna Chandhoka(foto: Team Lotus)
Jenson Button k instalačnímu kolu vyjel na nové měkké směsi pneumatik se zadním křídlem potřísněným flow-visem. Zkoušel nové zadní křídlo se silnějším DRS efektem, ale celkově nižším přítlakem. McLaren jej v Anglii nakonec kvůli změně předpisů pro mapování motorů nenasadil. Další změnou na voze byla zrcátka tvarovaná tak, aby usměrňovala proudění k zadnímu křídlu.
O svém monopostu během tréninku Jenson do rádia uvedl: "Je úžasné, jak moc se zde auto chová odlišně. Potřebujeme zapracovat na nedotáčivosti v některých zatáčkách." Hamilton si jízdu také užíval: "Vyvážení brzd se zdá být dnes velmi dobré. Jsem s ním docela spokojený."
V instalačním kole ve vlásence prasklo sklo levého zpětného zrcátka v Chandhokově Lotusu, Hamilton hned na úvod zablokoval kola a hodně probrzdil. Massa během ověřování nových dílů kroužil zrána po Nürburgringu konstantní rychlosti.
Renault představil hodně vylepšení, na obrázku je nové spodní zadní křídlo (beam-wing)(foto: WRI2/Nextgen-Auto.com)
Renault přivezl solidní nášup vylepšení, z nichž některá jsou již výsledkem modernizovaného aerodynamického tunelu, který během 12 denní přestávky začátkem měsíce přestavěli pro testování 60% modelů. Na Heidfeldově voze se letos poprvé objevily výfuky ústící na voze vzadu. S touto konfigurací zajel po 20 min jako první měřené kolo – 1:38,313, v dalším 1:37,987. Petrov jezdil s tradičními výfuky vepředu.
To už jezdili naplno i ostatní, nejrychleji Rosberg s Mercedesem – 1:35,751. Němec se v dalších kolech zlepšoval, po 28 min od začátku ho ale o více než 2 sec překonal Hamilton – 1:32,996 min. Mark Webber byl v té chvíli o 1 sec pomalejší, Vettel o 1,7 sec. Úřadující mistr světa brzy poskočil před Hamiltona – 1:32,760 min.
Mercedes s novými výfuky a teplotní ochranou podlahy(foto: WRI2/Nextgen-Auto.com)
Pořadí v polovině 1. tréninku bylo následující:1. Vettel 1:32,536 min2. Hamilton +0,4603. Webber +0,4724. Alonso +1,0505. Button +1,0926. Rosberg +1,4697. Petrov +1,5588. Massa +2,2469. Schumacher +2,492
Kovalainen byl s chováním svého Lotusu spokojený: „Zadek je dobrý, mechanické vyvážení dobré, brzdění dobré, nemám problémy s blokováním. Zahřívání pneumatik ale ještě není skvělé.“
Ferrari přivezlo další drobné úpravy svých výfuků a difuzoru. Mělo by mít také upravené přední křídlo, ale to do prvního tréninku zřejmě nenasadili. Pětadvacet minut před koncem doložil Alonso velmi rychlým kolem stoupající formu Ferrari a poskočil do čela - 1:31,981 min.
Mechanici Renaultu zatlačili ve stejnou dobu do boxů Heidfelda a zkoumali přehřívající se součásti kvůli novému umístění výfuků na zádi. Mezitím si také Glock zvláštně poškodil přední křídlo v šikaně jízdou přes obrubník.
Mimo trať se v zatáčce č. 7 ocitl Schumacher, když hledal limity svého vozu, stejně jako o chvíli později Kovalainen v zatáčce č. 5.
Počty ujetých kol
Z nejrychlejšího času se nakonec těšil Fernando Alonso, který byl o 0,3 sec rychlejší než oba Red Bully, za nimiž se seřadili jeho týmový kolega Massa a oba McLareny. Překvapením je propad Virginu, jehož žádný vůz na HRT nestačil.
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Schumacher - 308 km/hod, 2. Rosberg - 306; 3. Sutil - 304; 4. Webber - 302; 5. Petrov - 302; 6. Alonso - 301.
Přehled všech časů prvního tréninku: zde.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.