Tým Lotus Renault GP vykazuje za loňský rok ztrátu ve výši 40 milionů liber (v přepočtu přes 1,1 miliardy Kč). První rok pod novým majitelem - společnosti Genii - tedy z finančního hlediska příliš úspěšný nebyl.
Účetnictví týmu odhaluje, že příjmy loni dramaticky poklesly: ze 162 milionů na 82,1 mil. liber (2,27 mld. Kč), tedy o 49 %. Odráží se v tom chybějící titulární sponzor a ukončení podpory ze strany původního majitele - automobilky Renault. Letos se titulárním sponzorem stala skupina Lotus Danyho Bahara.
Provozní náklady se přitom podařilo snížit ze 148,7 milionů na 122,1 milionů liber (3,38 mld. Kč). Tým to vysvětluje tak, že "významná část této úspory souvisí se změnou v jezdeckém složení."
Jinými slovy se nám snaží říci, že většina z rozdílné částky 26 milionů liber (720 mil. Kč) odráží rozdíl mezi platy Fernanda Alonsa (2009) a Roberta Kubicy (2010). Menší část bude souviset s odchodem Nelsona Piqueta, jr.
Provozní ztráta za rok dosáhla výše zmíněných 40 milionů liber (34,2 mil. liber po zdanění). V roce 2009 přitom tým vykázal zisk ve výši 4,8 milionů liber (133 mil. Kč). Není proto divu, že se tým musel shánět po úvěrech a žádal po Ecclestonovi (neúspěšně) předčasné vyplacení zálohy za mistrovské body.
Tým stále dluží mateřskému Renaultu peníze: "Společnost si o skupiny Renault půjčila peníze. Splátky byly rozloženy následovně: v roce 2011 6 mil. liber, v roce 2012 6 mil. liber a v roce 2013 8 milionů liber."
Renault byl loni pojízdnou reklamou na hypoteční banky(foto: Renault F1)
Dále pak existuje dohoda s litevskou AB Snoras Bank, jejíž loga se objevují na monopostu. "Společnost si vzala od AB Snoras Bank úvěr (15 mil. liber), který je splatný v prosinci 2011. Ten je zajištěn zástavním právem na části majetku společnosti ve výši 24 mil. liber."
Počet zaměstnanců závodního týmu přitom v roce 2010 vzrostl ze 497 na 514, 12 lidí navíc bylo přijato do administrativního oddělení.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.